Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17161 til 17180 af 95434
-
oversæt
Forumindlæghvordan ville i oversætte denne sætning? jeg er ikke de fattiges hjælper. -
hjælp!!
ForumindlægHej Må man godt have et resume af den tekst man har, med op til dansk mudnlige eksame prøveform B -
Reducer brøk
ForumindlægJeg har svært ved at reducere denne brøk.. har brug for hurtig hjælp :) tak på forhånd. ab+a2(i anden) over 3aZ. -
Have med til danskeksamen 9 klasse
ForumindlægHvad må man have med til den mundtlige dansk eksamen, udover ens synopsis? -
Begreber - historie
ForumindlægHar du nogle fede historie notater som kan forklarer alle de fag begreber der er? Kan et par stykker, men slet ikke nok til eksamen. Tusind tak!! -
Lektiehjælp i matematik tilbydes
ForumindlægHvis du ofte har problemer med matematik og gerne vil have noget hjælp så skriv. Jeg har læst matematik på universitetet i halvandet år og kan hjælpe op til A-niveau. -
A+ - spørgsmål om eksamen
ForumindlægHey Jeg ville lige høre om der er nogen af jer der ved om A+ niveau i mat - skal op i 8 eller 7 eksaminer i 3.g ? -
matematik på stx og htx
Forumindlæghej, jeg vil lige hører om, hvis man nu tager matematik A på stx og matematik A på htx, hvad er så sværest? Er htx et højere niveau? -
Gymnasium
ForumindlægHej, når man skal tage en optagelsesprøve, for at komme ind på stx. Hvad for nogen opgaver er det så man får? Er det folkeskole niveau eller? på forhånd tak! ;) -
Beviser
ForumindlægHejJeg går i 1.g.Skal op til mundtlig matematik på tirsdag.Nogle som kan fortæller mig hvilke beviser man kan tage op i trigometri. -
Lidt blandet
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgaver: a) I en trekant ABC er: længden af BC= 4/3 *længden AB og længden af AC = 2*længden af AB Hvordan bestemmer jeg vinkel A i trekanten? b) En høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen,vil det løbe ud gennem hullet. Den ha... -
Termodynamik
ForumindlægUnder følgende reaktion: 3 I2(s) + 6 OH-(aq) --> 5 I-(aq) + IO3- + 3H2O(l) kan der blive frigivet 154,1 kJ/mol nyttearbejde til omgivelserne. (ΔGθ = -154.1 kJ/mol) Vil reaktionen forløbe spontant ved standardbetingelser og 25 ºC? Hvordan kan jeg finde ud af dette? Håber der... -
andengradspolynomium
ForumindlægOpgave 10 Et andengradspolynomium f er bestemt ved F (x) = -5x² + bx + c. Hvor b og c er tal. Det oplyses, at f har rødderne 3 og 7. a) Bestem tallene b og c. mine udregninger: C = -5 • 32 + b • 3 C = -5 • 72 + b • 7 ? C = -45 + 3b C = -245 + 7b ? C = -45 + 21b C = -24... -
vil blive kirurg - studieretning valg?
ForumindlægHejsa.. Jeg har virklig brug for jeres hjælp. Jeg vil gerne have flere informationer om hvilke gymnasiumer er bedst at vælge imellem hvis man vil læse medicin især kirurg og hvilke studieretning jeg skal vælge. jeg går nu i 9. klasse men der er ik særlig meget tid tilbage så jeg vil lige vide hva... -
Ligningsystemer
ForumindlægHej alle er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? jeg har kigget alle mine noter igennem og har intet om ligningsystemer med to ubekendte. Ved I, hvor jeg kan finde noget om det henne på nettet? - Det er forresten uden hjælpemidler. På forhånd tak -
En som er rigtig god til math??
ForumindlægEn som er rigtig god til math?? -
Angiv forskrift for andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg sidder med en blæk, og jeg forstår ingenting dette spørgsmål "Angiv en forskrift for det andengradspolynomium, hvis graf går gennem de angivne punkter? til funktionen: (-1,0), (3,0) og (1,2) Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Isoler x i y = 5/9(x-32)
ForumindlægJeg er forfærdelig til matematik. Hvad giver den her? :-) Isoler x i y = 5/9(x-32) -
Hjæppppp "Sætning 1"
ForumindlægIntergralregnig: Jeg kan ikke forstår sætningen, kan nogen fortolke denne sætning på en anden måde. Hvad er pointen med sætning. Sætning 1. Hvis F er en stamfunktion til funktionen f, ville alle funktioner af formen G(x)=F(x)+k hvor k er en konstant, også være en stamfunktion til f. ... -
Partikelfysik
ForumindlægHej allesammen Jeg har svært ved opgave B) i den vedhæftede opgaveformulering. Jeg har beregnet opgave A), vha. at slå den teoretiske middellevetid for K- mesonen, som er givet som 1.2*10-8 s. Levetiden i laboratoriet har jeg så fået til 7.65795*10-9s. Ingen problemer her. I opgave B) har jeg f...
