Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 17221 til 17240 af 20009
-
Synopse
ForumindlægHej med jer. Jeg står og skal lave en synopse og en fremlæggelse i tysk. Mit overemne er "Jung sein" og mit underemne er Jünglinge und Alkohol. Jeg ved ikke helt hvor jeg kan finde kilder henne? Mine punkter som jeg skal snakke om er: - Wie viele Ju... -
Er dette godt nok til at komme på HTX i Aalborg?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min karakterer fra terminsprøverne i 9. Klasse. Jeg er så bange for at jeg ikke kommer ind på HTX, her i Aalborg. Her er mine karakterer: Dansk, læsning 7 Dansk, retskrivning 7 Dansk, skriftlig fremstilling 4 Dansk, mundtlig 4 Matematik, matematiske fæ... -
HJÆLP Historie eksam i morgen
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Fredrich Fabri: ''Behøver Tyskland kolonier?'' og Karl Peters: ''Grundlæggelsen af Tysk-Østafrika'' og Kort over afrika 1881 og 1914 (tag... -
Hvad skal analysen indeholde????
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en 24-timers eksamen i tysk. Jeg har trukket to tekster - en artikel på ca. 5 sider, og et interview på lige knap 1½ side. Jeg har så lagt mit fokus på artiklen, hvor jeg har præsenteret hvad den handler om, så har jeg lidt omkring brug af værdiladede ord i diverse b... -
Generelle spørgsmål om SU og fag
ForumindlægFra Januar 2015 og til juni 2015 har jeg 22 timer, hvilket akkurat ikke er nok til SU, da grænsen er 23 timer. Men derudover skal jeg i denne periode også skrive min SSO og EPR, som gør at jeg til sommer 2015 kan færdiggøre min HF. Mit spørgsmål: SSO + EPR tæller ikke med, som noget antal timer, ... -
Hjælp til retning af sætninger
ForumindlægHejsa! Jeg ville lige høre om der sidder en rar sjæl der ude, der ville bruge et par minutter på at tjekke om mine tyske sætninger er skrevet korrekt? Jeg har skrevet sætningerne nedenfor både på tysk og dansk :) På forhånd mange tak! Beantworte die Fragen Träumst du davon Musiker zu w... -
Hvordan var forløbet omkring Treårskrigen?
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en aflevering om treårskrigen men er gået lidt i stå ved det her spørgsmål : Hvordan var forløbet omkring Treårskrigen? indtil videre har jeg skrevet : Den danske hær blev mobiliseret og skulle gøre det af med oprørerne. Men 22.000 tyske soldater slog Danmark tilba... -
Differential regning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står overfor et mindre problem. Jeg skal nemlig fremlægge i matematik i morgen, men jeg er slet ikke klar på hvordan jeg skal forklare mig :S Tænkte på om i ville hjælpe? Det jeg skal fremlægge bygger på et bevis som bliver forklaret inden det er min tur. I beviset inden m... -
Tale - konstruktiv kritik
ForumindlægJeg har skrevet en tale, og jeg vil gerne have nogle til at kommentere på indholdet - den er ikke skrevet færdig. ;-) Jeg vil også gerne vide, om den bare appellerer en smule til pathos, og om den overholder de fem dele en tale skal bestå af. :-) På forhånd tak! Jeg er glad for at stå her i da... -
Indledning - hjælp!
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen nu her på mandag, og jeg sidder pt. og arbejder på mit talepapir. Har skrevet en indledning, men er i tvivl om den er ok. Nogen der vil bruge 2 min på at læse den igennem? (Skal lige siges at den skal skrives i stikordsform på talepapiret, denne meget lange version skal på... -
søger hjælp, please kig ind
ForumindlægJeg vil have en der kan rette min lille fremlæggelse, fordi der skal gives karakter for det og det betyder meget for meget, jeg har ikke så mange fejl så det bliver let for dig at rette men jeg vil bare have et 100% fejlfri fremlæggelse : Je me réveille á sept heure. Ma mere me réveille. I... -
søger hjælp, please kig ind
ForumindlægJeg vil have en der kan rette min lille fremlæggelse, fordi der skal gives karakter for det og det betyder meget for meget, jeg har ikke så mange fejl så det bliver let for dig at rette men jeg vil bare have et 100% fejlfri fremlæggelse : Je me réveille á sept heure. Ma mere me réveille.... -
at være til eksamen
ForumindlægHej :) jeg døjer med et problem og ved virkelig ikke hvordan jeg kan løse det. jeg har siden folkeskolen haft dårlige oplevelser med eksamen hvor jeg har siddet til eksamen og ikke vidste hvad jeg skulle sige. kan godt være helt ærlig og sige at jeg på det tidspunkt i folkeskolen ikke tog mig ... -
Klager over eksamenskarakter?
ForumindlægHej Allesammen Jeg har idag fået en karakter, som jeg er meget utilfreds med. Jeg var oppe i IT, og fik kun et 4 tal. Det der skete var, at jeg skulle op 9.30. Kl. 9.26 blev jeg lidt i tvivl, og ønskede at printe nogle papirer som jeg evt. kunne få brug for. Jeg snakkede så med min lærer og han... -
Hjælp til sysopsis!!!
ForumindlægHej :-) Jeg er lige pt. i gang med at skulle skrive en vigtig synopsis i AT, mit emne er nyheder og nyhedsformidling. Jeg har fået lavet en problem formulering pg underspørgsmål, som nu ser således ud: Problemformulering Den 15. september 2011 var der folketingsvalg i København. ... -
Robert Fischer - skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle jeg har været til tysk eksamen idag, så tænkte på om nogen har lyst til at kigge den igennem og give en uforpligtet karakter? ;) 2. Schreibe über Robert Fischer und seine ersten Monate als Auslandsstudenten in New York. Die Geschichte „Robert Fischer“ die im Jahr 2007 geschri... -
Goethe
ForumindlægJeg vil høre om, der er nogle som har læst to digte med Goethe, som hedder henholdsvis, Heidenröslein og Erlkönig?Eller om der er nogle, som kender nogle gode sider, hvor man kan finde informationer om Goethe og hans digting etc..På forhånd tak... -
AN HERR WITCHAK....Danke
ForumindlægZauner: Symbolfigur des Hasses!Morde an Schüler ist meistens ein Phänomen, das man mit amerikanischen Schulen verbindet und nicht an deutschen Schulen sehen. Trotzdem wird ein Schüler in der fiktiven Welt des Georgen-Gymnasiums umgebracht. Dieser Mord löst eine Untersuchung aus, die in einem Mili... -
Hjælp til aktiv/passiv????
ForumindlægHejsa :) Nogen derude der lige kan hjælpe mig med lidt aktiv/passiv? Har prøvet at læse div regler igennem, men forstår det simpelthen ikke... Sætningerne lyder således: a. The house was given to my parents. b. The grandparents pay for Laura's trip to Jamaica. c. They have promised Peter th... -
Gramatik
ForumindlægHej folkens, jeg har virkelig brug for hjælp. Hvordan siger man Han sender pigen brevet Vi sender firmaet brevet Pigen betaler købmanden varerne
