Studievejledning

at være til eksamen

26. august 2020 af Klaus17

Hej :)

jeg døjer med et problem og ved virkelig ikke hvordan jeg kan løse det. 

jeg har siden folkeskolen haft dårlige oplevelser med eksamen hvor jeg har siddet til eksamen og ikke vidste hvad jeg skulle sige. kan godt være helt ærlig og sige at jeg på det tidspunkt i folkeskolen ikke tog mig sammen generelt, men jeg har indset at det var en stor fejl. 

jeg valgte så at tage en pause og så startede jeg på gymnasiet og går nu på hf.

mit gennemsnit da jeg gik ud fra folkeskolen lå på 2,3 og nu ligger det på 10. 

jeg har virkelig kæmpet mig frem til det snit som jeg har i dag og vil meget gerne have et højere gennemsnit da mit drømme job kræver mindst 10,6 i snit. 

men ihvertfald de gode karakter jeg fik på mit første år var hvor vi skulle til eksamen over videoopkald og hvilket har været noget nemmere for mig. 

men her til vinter skal jeg til eksamen igen og frygter at fremlægge direkte foran læreren og ved ikke hvordan jeg kan blive bedre til at kunne snakke foran læreren til eksamen fordi det er første gang jeg kommer til at fremlægge foran læreren ansigt til ansigt efter jeg sidst var til eksamen i folkeskolen. 

jeg har ikke problemer med at snakke i klassen jeg er altid aktiv og rækker hånden op flere gange i undervisningen og nogen gange siger jeg svaret uden at være bevidst om at skulle række hånden op 

men så snart det kommer til eksamen så forsvinder alt som om jeg ik ved hvad faget handler om jeg går helt sort jeg frygter det kommer til at ske igen hvordan kan jeg ændrer på det? :(


Brugbart svar (2)

Svar #1
26. august 2020 af peter lind

Til lykke med at du har bedret din karakter så drastisk.

Tal med din lærer eller evt. din læge


Svar #2
26. august 2020 af Klaus17

mange tak :) det skal jeg nok prøve :) 


Brugbart svar (2)

Svar #3
26. august 2020 af ringstedLC

Også et stort tillykke herfra og fortsæt den gode stil.

Udover rådet i #1; prøv at lege "mundtlig eksamen" med en klassekammerat og gør lidt alvor ud af det. Måske kunne det løsne op for den blokering som du beskriver.


Svar #4
27. august 2020 af Klaus17

mange tak :) yes, det vil jeg prøve :) 


Skriv et svar til: at være til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.