Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17241 til 17260 af 119569
-
eksponentielt aftagende funktion
Forumindlæghey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen -
Privatunderviser søges
ForumindlægHej, Min datter skal op i 2.g på Rungsted Gymnasium og søger i den sammenhæng en privatunderviser/lektiehjælper indenfor faget matematik. Hvis du er god til Fysik & kemi er det et plus men ikke en nødvendighed. Privatunderviseren/lektiehjælperen skal kunne bruge Maple og lære fra sig af B-ni... -
er min fremgangsmåde rigtig?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES... -
hvilket gym skal jeg vægle?
Forumindlægheej jeg er en dreng på 15 og bor i kbh. jeg skal til af vægle hvilke gymnasie jeg vil på, jeg skal have 5 prioriteter. og jeg skal have det klar til på tirsdag. men jeg er helt blank og kan ikke vælge? mit spørgsmål til jer er hvilke gymnasier er gode og hvorfor :) -
3.g - hvordan er det?
ForumindlægHer i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ... -
årskarakter bestået eller dumpet?
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at søge på en udannelse der kræver matematik B bestået, jeg har haft matematik på A men dumpede skriftlig 00. Det ser sådan ud: 2g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, det er så matematik B, da jeg var i 2g. 3g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, men skriftlig fik jeg 0... -
DANSK EKSAMEN 2016
ForumindlægGode råd til dansk skriftlig eksamen stx ?? -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i kemi C imorgen og har aldrig prøvet at komme op til eksamen i kemi, nogle der kan hjælpe mig med at forklare hvordan og hvorledes eksamenen kommer til at foregå? Er det en god ide og lave synopse til alle emnerne? -
Bøger? måske på engelsk?
ForumindlægHej med jer, Jeg følger på nuværende tidspunkt matematik på både B og A niveau, og da jeg har en utrolig dårlig bog på B-niveau, så kunne jeg godt tænke mig at finde en bog hvor man kan lære sig selv matematik ud fra bogen.. Det gør ikke noget hvis den er på engelsk, jeg har jo hørt at de skulle... -
er jeg bestået eller dumpet?
Forumindlæghey, jeg har et lille problem, vil gerne starte min videregående uddannelse som kræver at jeg har bestået matematik på B niveau.. jeg har haft matematik på A niveau som studieretningsfag, men i årskarakter fik jeg 00 - 00... jeg kom dog op til eksamen i mundtligt og bestod med 02... dvs jeg har ... -
Hjælp til programmering
ForumindlægHej! Jeg sidder og er gået helt i stå med opgave 8B delspørgsmål b) i linkede eksamenssæt. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111121%20103092%20hhx112%20MATA%2015082011%20Matematik%20A.as... -
Parabeltangenter
ForumindlægOpgaven er som følger: Vi har en parabel med ligningen y=3x^2-4x-3. Vi ved, at punkterne A og B ligger på parablen og har x-koordinaterne 0 og 2. Bestem nu ligninger for parabeltangenterne i A og B. Hvordan løses ovenstående? -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej :) Jeg er lige startet på DTU på linjen civilingeniør i elektroteknologi, men efter studiestart er jeg blevet meget i tvivl om det er det rigtige! Jeg har altid været god til de naturvidenskabelige fag, men jeg interesserer mig mest for matematikken. Jeg tror derfor at det er forkert for ... -
2.g om igen?
ForumindlægJeg går pt. på STX andet år. Niveauet er ikke svært for mig, men har bare været enorm dårlig til at møde op og lave mine ting. På det første år scorede jeg nogle dårlige, men dog beståede karakterer i fag som Naturvidenskabeligt Grundforløb (4), Billedkunst (4) og Almen Sprogforståelse (02). He... -
Matrix determinanter
ForumindlægHej, er der nogen som kender nogle formler, el. hjemmesider som indeholder disse, som udledder en 4x4 matrix-determinant eller en større m x n matrix?som f.eks:det(A)=a(11)det(A(11))-a(12)det(A(12))+ a(13)det(A(13))...a(n)det(A(n)) -
Hjælp!!!
ForumindlægHej :) jeg skal op til terminsprøverne efter jul dvs. i januar :D og ville høre om der var nogle af jer der havde nogle ting til hvad de vigtigste ting ville være at læse på op til prøverne? og om i havde nogle fif til de mundtlige? :) -
Har jeg en udvidet hf?
ForumindlægHej. Jeg har lige gennemført en fuld hf ved at tage hf enkeltfag, og jeg ville derfor læse videre på uni efter sommerferien. I den forbindelse blev jeg gjort opmærksom på, at man skal have en udvidet hf for at læse på universitetet. Mit spørgsmål er derfor: har jeg det? Jeg har de obligatoriske f... -
Mundtlige engelsk
ForumindlægHej! Er der nogen, der har været op i mundtlig engelsk a STX. Hvis ja, kan I ikke så være sød og fortælle lidt, hvordan det foregår. For jeg er helt blank:( -
Einstein (citat)
ForumindlægHej.."..for så vidt matematikkes sætninger henviser til virkeligheden, er de sikre; og i det omfang de er sikre, henviser de ikke til virkeligheden."Albert Einstein, 1921Han modsiger jo sig selv i citatet, så kan ikke rigtig gennemskue, hvad han mener..nogen der ved det??på forhånd, man... -
Engelsk oversættelse - hjælp tak
ForumindlægHej, jeg har lavet følgende oversættelse af en dansk tekst(den danske tekst står nederst):\n\nMin oversættelse:\n\nAn Englishman, who had a farm in Africa not very far away from the blue Nile, had an elephant too, which he cared much about. His dad had got it from natives. It was very tame and of...
