Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17261 til 17280 af 119569
-
Gym og matematikstudiet
ForumindlægHej Jeg regner stærkt med at søge ind på matematikstudiet til sommer, enten på KU eller SDU (har ikke bestemt mig endnu). Til sommer vil det være to år siden jeg blev student og dermed to år siden jeg havde matematik A. Hvad vil i råde mig til at forberede eller se lidt på, så jeg er lidt klar ... -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h... -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
Behøver jeg gå til eksamen???
ForumindlægJeg tager i øjeblikket matematik som GSK-fag, og skal til eksamen om et par dage i matematik til B-niveau. Da jeg næste år tager matematik på A-niveau, er jeg i tvivl om, min B-niveau karakter overhoved kommer til at betyde noget. Jeg ved den skriftlige B-niveau karakter tæller 1/3 af den samlede... -
Nogen der kan hjælpe med denne opgave?
ForumindlægI 2005 var antallet af stx-gymnasieelever i Danmark 61112. I perioden 2005-2013 steg antallet af stx-gymnasieelever i Danmark i gennemsnit med 3679 om året. A) indfør passende variable, og opstil en model for sammenhængen mellem antallet af stx-gymnasieelever i Danmark og antal år efter 200... -
Reducér
ForumindlægHej med jer! Jeg sidder med dette matematik stykke: Reducér (a+b)(a-b)+b^2 Jeg har fuldstændig glemt hvordan fremgangsmåden er, nogle der kan hjælpe? :-) -
B1019 2 funktioner f og g
ForumindlægHej. Jeg har en opgave hvor 2 funktioner er givet A) Bestem De definationsmængden for den sammesatte funktion B) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f(g(x)) i punktet P(2,f(g(2)) jeg er helt væk jeg ander ikke hvordan jeg skal gøre er der en der kan hjælpe med denne opgave. -
SRP emne
ForumindlægJeg er meget blank indenfor mit emne til SRP, jeg vil gerne skrive indenfor engelsk A og psykologi C, men hvis nogen har nogle ideer til emner må i meget gerne hjælpe?? -
Skal alle op i dansk Termins stil i 3g?
ForumindlægSkal alle op i Dansk termins stil i 3g? Jeg ved at alle ikke skal op til eksamen men hvad med terminsprøver i slutningen af 3g? Tak -
HVAD SKAL JEG VÆRE!?!
ForumindlægHej. Min uddanelsesvejleder, mener at vi allerede skal gøre tanker om hvad vi skal være, da vi skal ud og besøge nogle gymnasier... Men jeg ved ikke egenligt hvad jeg skal være. Jeg tænker på noget med at læse jura... eller medicin - hvad kræver det og er det hårdt? Hvad skal man på de overnævn... -
Hjælp til matematikopgave!
ForumindlægEr der nogen, der kan være søde at hjælpe mig med opgaven? -
TI-83 sælges billigt
ForumindlægVelholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400 -
Vektorer i den nemme ende.
ForumindlægHej En kammerat fra HTX spurgte mig til hjælps ang. noget vektor regning. Da jeg selv går på STX og af en eller anden grund først skal have om det i 3.g måske slutningen af 2.g. Kunne jeg ikke hjælpe ham (han går i 1.g på HTX). Da jeg selv elsker matematik, blev jeg lidt irriteret over at j... -
Bevis, Parallele vekoters krydsprodukt er lig med nulvektoren
ForumindlægHey, jeg har eksamen i Mat. A her i næste uge, og indtil videre har er stødt på et mindre problem i mine noter. I et af de mange spørgsmål, mangler jeg lidt fyld til et bevis, som er et underspørgsmål. Overskriften: Vektorer i rummet - Vektorprodukt Underspørgsmålet: Bevis at vektorproduktet a... -
udlednings af differentialligning
ForumindlægHej. Er ved at lave SRP i fagene kemi og matematik om reaktionskinetik, og sidder fast, så håber nogle kan hjælpe mig. Har følgende ligning: (2. ordens reaktion) ?1/(([A]0-y)*([B]0-y)) dy = ?k dt Og ved, at jeg skal finde frem til: ln(([B]/[B]0)/([A]/[A]0))=([B]0-[A]0)*k*t Men kommer frem til... -
3.gradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene er: Redegør for løsning af polynomier af grad større end to. JHvordan løser man 3.gradspolynomier? -
Bestemmelse af areal i en firkant
ForumindlægHey. Sidder lige med en opgave på matematik B STX, som jeg ikke lige kan finde ud af. Jeg er blevet givet en vilkårlig firkant ABCD, hvor vinkel A er retvinklet, siden |AD| er 15, siden |AB| er 23, vinkel D er 80 grader, vinkel B er 70 grader - og derudover har jeg renget mig frem til at siden |D... -
Enkeltfagsbevis, dumpet Mat A
ForumindlægHej, jeg er dumpet Matematik A på hhx med :02 i skriftlig og 00 i mundtlig årskarakter, fik 02 til skriftlig eksamen så det hiver ikke mit 00 op. Jeg forhørte mig ved nogen ovre fra STX som sagde at deres skole udskrev beviser for at de så havde besået Mat B (Har gode nok karakterer årskarakter... -
om vektorer
ForumindlægTo vektorer er givet ved a = (3 4 ) og b = (2 t ), hvor t er et tal. bestem verdiæn af tallet t, så a og b er ortogonale spørgsmålet er fra stx matematik a maj 2009. jeg sidder fast i dette spørgsmål og jeg kan ikke finde andre hjælpemidler, er der nogen der kan hjælpe mig med dette ? vil ... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf...
