Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17261 til 17280 af 92586
-
Omskrivning af udtryk til et tal gange en potens af a.
ForumindlægHej alle.Hermed en opgave, som jeg ikke har så let ved. I øvrigt har jeg en lommeregner TI-89 Titanium, Texas Instruments.Jeg skal lave en opgave (denne befinder sig i øvrigt på side 60, opgave 34 i bogen "Vejen til matematik AB1). Opgaven lyder: Omskring hvert af nedenstående udtryk til for... -
Dårligt skolesystem?
ForumindlægDa jeg gik i 9. klasse fik jeg studievejledning, jeg synes det var til grin. Det var sådan set bare min klasselære der spurgte hvad jeg godt kunne tænke mig at lave efter folkeskolen og hvad jeg gerne ville arbejde med senere i livet. Når jeg så remsede nogle af tingene op kunne hun sige ud fra h... -
Notater på bærbar
ForumindlægGo aften!Jeg er netop begyndt på markedsføringsøkonom og jeg overvejer at tage min bærbar med til at skrive noter på. Men er det en god idé?Når man skriver notater husker man bedre tingene end hvis man bare sidder og lytter fordi den nye viden skal op igennem hjernen og formuleres til sætninger m... -
oldtid spørgsmål
ForumindlægJeg vil gerne høre, om der er nogen som har nogle noter til symposion liggende. Jeg hentet den ene som ligger her på siden.Et andet spørgsmål, kender i nogle guldkorn som man skal få sagt, eller nogle gode sammenligning/perspektivering man kan lave, hvis man kommer op i nogle af følgende værker:H... -
Dog Walker
ForumindlægHej derude Opgaven lyder: Write an answer in English to the dog walker using formal and grammatically correct language: Hey Rich-Ass dog owners: Are you at the office 23 hours a day in a coke-fueled effort to squeeze every penny out of your 20s and 30s? Are you going out of town after the di... -
Haster en sætning
Forumindlæghvordan siger man "undskyld jeg først svarer nu" -
Direkte bevis (Logik)
ForumindlægHej Hvordan giver man et direkte bevis, ved resolution, af dette, som er på konjunktiv form: -
Eksamenssæt for HTX!
ForumindlægHej. Ville bare høre om man evt. kunne finde tidligere eksamenssæt i matematik A for HTX på nettet. På forhånd tak! -
mat i HA almen
Forumindlæghej jeg ville høre om nogen ved om der er meget matematik i ha studiet? på forh¨ndt ak -
skifte gymnasium
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og jeg håber at I vil svare mig hurtigst muligt. Jeg har nu gået i 1.G siden sommerferien sluttede, men jeg kan seriøst ik lide min klasse. Er det muligt at skifte gymnasium? skal jeg kontakte min studievejleder oder was? Please hjælp, for det... -
Fordoblings- og halveringskonstant
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er havnet i en ganske forfærdelig situation. Jeg er på vej på ferie, og skal sende min emneopgave nu her i morgen. Jeg har glemt mit enkelt logaritme-papir derhjemme og jeg står og skal indtegne nogle punkter. Jeg skal indtegne fordoblings- og halveringskonstant ... -
Vektor
ForumindlægHej SP Jeg har lige to opgaver, som jeg ikke helt forstår, så håber, der er nogen, der kan hjælpe mig. Opgaverne lyder sådan: 1) En linje 'm' går gennem punktet P(2, 5) og har en retningsvektor med koordinaterne: vektor r = (4; 2). Skriv en ligning for linjen. Samme spørgsmål for den l... -
Klage over eksamen?
ForumindlægHej. Jeg har været til min 9.klasse mundtlig dansk eksamen idag.. Jeg sidder og analysere min tekst da jeg opdager den slutter pludselig. Jeg spørger efterfølgene lærer og censor om der er sket en fejl.. Det viser det sig der er, jeg manglede cirka en kvart side- slutningen.. Jeg er på dette tids... -
Hjælp til "simplificering"
ForumindlægHej Da jeg studerer matematik på englesk, er jeg faktisk lidt usikker på, hvordan jeg skal formulere mit problem på dansk.. "Express the following in simplest form, whitout any paranthses." (3/x^2y)^2 -
Tryk/gas
ForumindlægHey er der nogle der kan give mig hints til disse to opgaver: 1) A driver inflates her tires at sea leve to the recommended pressure 180 KPa. She then drives up to a mountain peak where the atmospheric pressure is 10 percent below that at sea level. Assuming the air in the tires has not changed... -
Hvordan kan jeg forberede mig til prøverne??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her om 2 uger, og jeg har styr på matematik, og engelsk mundtlig.. Resten ved jeg ikke hvordan jeg skal forberede mig på.. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre i hhv. dansk læse/retskrivning, fysik, geografi, historie og dansk skriftlig fremstilling??? Tak! -
Årsprøve??
ForumindlægJa, jeg indrømmer det. jeg er doven og har ikke læst op til min årsprøve imorgen og kan derfor ingen af spørgsmålene. hvad sker der hvis jeg ringer og melder mig syg? det skal også lige siges at jeg er ekstremt dårlig til matematik og aner ikke engang hvorfor jeg har valgt det på B-niveau. (jeg g... -
Eksponentiel vækst. Lyder dette rigtigt?
ForumindlægUdviklingen i antallet af elever, der har valgt 9. klasse på en efterskole i perioden 2000-2003, kan tilnærmelsesvis beskrives ved modellen y=6410*1,06^x hvor y er antal elever i 9. klasse på efterskole, og x er år efter 2000. Hvad fortæller tallene 6410 og 1,06 om antal elever i 9.klasse på efte... -
Tysk stil
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med at rette denne her stil for mig? Jeg skal nemlig læse den op på Mandag for klassen, og jeg vil ikke have fejl :/ -
MEGET SVÆR OPGAVE!
ForumindlægDet drejer sig om opgave 126, i bogen Teknisk matematik. Så hvis nogle kender den, og ved hvordan den skal løses, vil jeg meget gerne have hjælp! Man skal finde længderne a1, a2, b1, b2.
