Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17341 til 17360 af 325233
-
Studieinaktiv
ForumindlægJeg er blevet erklæret studie inaktiv så jeg må ikke komme til min historie eksamen. Dette er dog den eneste eksamen jeg mangler for at starte på videregående uddannelse. Faget kan ikke tilmeldes som selvstudie fordi det for sent. Så jeg kan først tage til eksamen næste år. Jeg vil skrive en klag... -
Skalarproduktet
Forumindlæg"Du skal redegøre for skalarproduktet og dets anvendelser.Herunder skal du bevise formlen til bestemmelse af vinkler mellem to vektorer" Noget specifikt jeg skal komme ind på ved: "Du skal redegøre for skalarproduktet og dets anvendelser". Jeg har noget med regneregler med, u... -
Åndedræt og Kredsløb
ForumindlægHej. Er der nogen som kunne hjælpe mig lidt i den rigtige retning med besvarelsen af følgende spørgsmål: - Beskrive hvad celler skal bruge ilt til og forklare hvordan muskler får dette behov dækket. Jeg ved alle celler skal bruge ilt for at fungere, og til respiration hvor der dannes kemisk en... -
Motivanalyse
ForumindlægHej Kan man godt skrive at motivet er: fordømmelsen af fede? Kan man også sige at motivet er: Alle kroppe er gode kroppe? Tak på forhånd -
Ulighed i et samfund (gode/dårlige)
ForumindlægHejsa, jeg har snart projektopgave, og inden da skal jeg ha' lavet mig en problemformulering. Jeg har valgt at tage fattigdommen i Danmark sammenlignet med fattigdommen i USA, min lærer sagde at jeg skal kunne argumentere for hvad der er godt og hvad der er dårligt ved ulighed i et samfun... -
Please forklaring!
ForumindlægUønskede normalegenskaber ikke kan være indikation for abort efter 12. svangerskabsuge”. Men betyder det at uønskede normalegenskaber kan tillade abort før 12. uge, men ikke efter? Hvad er den moralske forskel, hvorfor denne magiske grænse på 12 uger? Det fremgår at rådet er bekymret for at... -
Skal man anstrenge sig for karakterene sidst på året?
ForumindlægHejsa. Det er jo velkendt, at man får ens vigtigste karakter sidst på det år man afslutter det pågældende fag. Fx Matematik B, så får man altså den karakterer der betyder noget i 2g (sidst på året). Skal man så "vente" til at man nærmerer sig den vigtigste karakterer, før man sige... -
stil
Forumindlæghej vil nogle ikke hjælpe mig med at rette min stil -
Connie H., hvad sker der?
ForumindlægPrøv lige at tjekke det her link ud: http://www.bt.dk/article/20080609/politik/80609084/ Hvad synes I? Er det forsvarligt? -
Bærbare i undervisningen
ForumindlægFlere og flere elever på ungdomsuddannelserne betræder de aldrende bygningers gange selvsikkert og stilsikkert med en Apple eller IBM under armen. Den bærbare computer er ved at blive en lige så fast bestanddel i skoletasken som linealen, ordbogen eller lommeregneren. Umiddelbart virker det som e... -
Jeg er SÅ skoletræt!!!
ForumindlægJeg kan godt sige jer! Jeg er 3.g'er og starter igen i morgen efter juleferien! Det kan godt være der "kun" er 6 måneder tilbage, men jeg er simpelthen så skoletræt, at jeg bliver helt trist ved tanken om at jeg skal starte igen! Hvordan pokker overkommer jeg dette? Jeg ville bare ... -
DSO,hjæælp!
ForumindlægJeg skal til og i gang med min DSO opgave på andet år. Jeg har valgt emnet Kvindefrigørelse. skulle finde noget at analysere og derfor tog jeg filmen 'stolthed og fordom', fordi der var nogle der sagde man godt kunne bruge den. men jeg har stadigvæk ikke fået set den, og er derfor usikker... -
90'er litteratur..
ForumindlægSkal jo som før sagt til at skrive 1.g danskopgave. Jeg er meget interessret i 90'er litteratur, og derfor er det nok emnemæssigt derhenaf jeg hælder.. Noveller! Nu er det så bare at vi allerede i klassen HAR gennemgået Naja Marie Aidt's "Som englene flyver".. + Helle Helle'... -
Diskussionsafsnit
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået at vide, at jeg efter besvarelsen af min problemformulering skal have et diskussionsafsnit inden konklusionen. Jeg har skrevet om den industrielle revolution i England, i fagene Engelsk og historie Skal jeg i min diskussion diskutere det, jeg har fundet ud af, inden ... -
Oversættelse fra Dansk til Engelsk..
ForumindlægHej skal oversætte dette engelsk til et projekt i 9.klasse.. Skal bruge det til imorgen og kan ikke selv oversætte det, men er på hele aften hvis du vil oversætte det for mig :-) I hvilke lande er der mest dyremishandling? Dyremishandling findes i alle lande. Man kan sige, at i forhold t... -
Trekant og cirkler
ForumindlægJeg har at gøre med en trekant. JEg får at vide at trekanten indeholder tre cirkler, hver af de tre cirkler tangerer to andre cirkler. Hver side i trekanten tangerer to cirkler. HVor stor er trekantens omkreds når alle cirklerne har radius 3.Jeg har siddet og tænkt flere timer over denne opgave o... -
Rejser og stoffer???
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle Jeg har endnu ikke fundet på et AT-emne og er ved at være bare en smule stresset. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi med enten historie eller dansk, og så skrive om noget med stoffer eller alkohol, men jeg kan bare ikke lige se, hvordan jeg skal få koblet det... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammenJeg ville såmænd bare gerne vide om nogle af Jer kan give mig nogle gode råd til at forberede mig bedst muligt til mat mundtlig eksamen på 1-årigt A-niveau. Er der nogle vigtige begreber, regler og formler etc. man bør huske?Hvad er muligvis den bedste metode til at forberede sig?Ka... -
Promotion kampagne
ForumindlægHeyI erhvervscase fremlæggelse skal jeg have lavet et promotionforløb af et produkt. hvordan gør jeg det? er det bare den fremgangsmåde der er på side 348? altså med fastlæggelse af målgruppen > formål, mål, platform og budget > udformning af budskab > fastlæggelse af medieplan > genn... -
hvor dyb er brønden
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe meig med denne opgave..."på en gård er en dyb brønd.per vil prøve at bestemme brønddybden ved at kaste en sten i vandet.De lyser nu ned i brønden og lader steen falde efter et lille stykke tid ser de, at stenen rammer vandet, og 0,35s senere hører de et plask....
