Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17381 til 17400 af 33718
-
diskriminantformlen.....????
ForumindlægHej.. jeg har glemt hvad og hvordan diskriminantformlen ser ud og hvordan den bruges... nogle der kan hjælpe der?? -
infinitesimalregning (integral regning)
ForumindlægBrug newtons metode til at vise, at arealet under kurven y=2X^(3/5) er A=(5/4)X^(8/5) -
Sandsynlighed- og Binomialfordeling
ForumindlægHar brug for hjælp :-) -
OST RUMFANG
ForumindlægHej Har brug for hjælp til ost rumfang Se venligst vedhæftede fil Hvilken formel skal bruges? Hvordan skal tallene sættes ind? -
Sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægBeregn de ubekendte stykker i trekant ABC når det gælder at: A= 124,83 grader b= 4,291 c= 8,612 -
SRP hjælp!!
ForumindlægHej mine studie-kammerater og andre kloge professore... Jeg har lige et mikro-problem...! I min opgave kan jeg ikke placere perspektiveringen som et selvstændigt kapitel! Gør det noget? Dvs. perspektiveringen er et punkt i et kapitel, hvorefter der er et afsluttende kapitel om metoder... Kan ... -
Normalvektor
ForumindlægJeg har opskrevet en paramterfremstilling. For at kunne bestemme den spidse vinkel skal jeg kende en normalvektor, hvordan finder jeg den -
Antal sider?
ForumindlægMan skal skrive 15-20 sider i SRP, inkl. indledning og konklusion. Hvad er 1 side så? er det rent regnmæssigt at det indeholder de her ca. 2400 tegn. eller er det 20 SIDER? For rent layout mæssigt er det da flottest at indledningen der måske kun fylder ½ side står på sin egen side, og konklusion... -
Terminsprøver
ForumindlægHej allesammen Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle katogorisere denne tråd under, men nu har jeg altså bare valgt det. Jeg går i 1.g og om 2 uger er der sidste skoledag. Hvad sker der egentlig i læseferien? Jeg ved at den første uge, skal jeg skrive min DHO, også skal jeg mindst op til én eks... -
trapez
Forumindlæggodaa jeg har et spørgsmål hvordan finde man vinkler i e trapez hvis man har siderne''' påforhånd tak ;Z -
Eliminations reaktion
ForumindlægAlkoholer kan indgå i eliminationsreaktioner. Skriv navnene for de stoffer som man kan få dannet hvis man eliminerer et vand molekyle fra 3-methyl-butan2ol. Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Fra sekunder til timer
ForumindlægJeg skal lave 7,4 sekunder om til timer. Hvordan gør jeg det? -
AT eksamen
ForumindlægTirdag den 15. januar blev eksamensemnet i Almen Studieforberedelse så afsløret fra Undervisningsministeriets side. Emnet er: "fremtiden - visioner og forudsigelser" Om ikke så længe skal alle 3.g'ere så vælge en faggrupe fra de tre hovedfakulteter; naturvidenskab, humaniora og sa... -
Figur
ForumindlægHej, ar en opg. der driller, håber på lidt hjælp. :) Figuren viser en ligebenet trekant ABC, hvor vinkel A= vinkel C. Punktet D ligger på siden AC og danner en vinkel på 39,0 grader og deler siden AC op så DC er 5,3. Punktet E er midtpunktet af siden BC. Beregn vinkel C og siden EC? Beregn læ... -
modellering-prisfunktion
ForumindlægNogen kan forklar mig hvad sammenhæng en mellem prisfunktion og omsætningsfunktion? -
danske værdier
ForumindlægHej. Jeg skal fortælle om de danske værdier i perioden Romantikken og idag? Altså sammenligne/forskellen på de 2 forskellige tidspunkter. Tak på forhånd. -
hjælp stadig..
ForumindlægHej igen. Jeg opretter nu det samme indlæg fordi det er meget vigtigt for mig. I min afleveringsopgave til næste uge har jeg fået en opgave som jeg ikke rigtig forstår. Det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g... -
Kedsomhed...
ForumindlægHeysa der ude... Jeg sidder og stener lidt.. og tænkte om der evt sku være nogen der havde en tanke til et program man kunne lave... noget som man faktisk ku bruge til noget.? Hilsen Calle.. :D -
Lysstyrke og størrelsesklasse
ForumindlægHej folkens. Jeg ved at L er den absolutte størrelsesklasse og l er den tilsyneladende. M er den absolutte lysstyrke og m er den tilsyneladende. Er der en sammenhæng mellem de 4? På forhånd tak :) -
fuldstændig og ufuldstændig forbrænding
ForumindlægHej SP Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem fuldstændig og ufuldstændig forbrænding? Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held?
