Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17401 til 17420 af 135324
-
SRO
ForumindlægMine studieretningsfag er Samfundsfag A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal snart i gang med SRO og vil høre hvad I skrev om og i hvilke fag, for ved slet ikke hvad jeg skal skrive om. I må også meget gerne komme med nogle gode råd: - hvordan skrev I en god opgave og hvad skal jeg undgå? ;) -
Forskellene på de økonomiske uddannelser?
ForumindlægHej, Jeg har kigget meget på de økonomiske uddannelser, men syntes det er lidt sværdt at gennemskue hvad forskellene er på dem.. Jeg ville derfor hører om der er nogen, som kan fortælle lidt om forskelle, ulemmper og fordele ved følgende økonomiske uddannelser: Økonomi (cand.polit/oecon) Matem... -
Starte på gymnasiet
ForumindlægHej Om ikke særlig længe skal jeg starte på gymnasiet, og lige nu overvejer jeg, at tage studeretningen med Matematik A og Kemi A, da jeg efterfølgende gerne vil læse medicin. Jeg vil spørge, om I har nogle idéer til, hvordan jeg kan forberede mig bedst muligt til at starte. -
Integral
ForumindlægHej.. Har lidt problemer med følgende opgaver, Håber i vil hjælpe. Tak f(x) =( x^3 + 1)/ x^3 integral 1 /(5x-2)^2.dx integral (ln(x))^2/ x.dx -
Differentialligningen - Tangent
ForumindlægHej venner Jeg har lavet to opgaver om differentialligningen, hvor man skal bestemme tangentligningen. Jeg har forsøgt at løse opgaverne på den måde jeg har forstået det over en Youtube video, i den forstand ville jeg hører om en af jer dygtige matematikere, kunne tjekke om jeg gjort det korr... -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHej, jeg har søgt ind på en uni uddannelse der kræver at man har bestået Matematik B. Jeg har haft Matematik A på HTX som jeg afsluttede sidste år, hvor jeg fik 02, 02 og -3. Ikke særlig imponerende det ved jeg godt, til den skritelige examen gik jeg ind, skrev mit navn og var ude før der var gå... -
hjælp mig med at jeg kan forberede mig til 9 klasse til terminsprøven
Forumindlæghej jeg ville enomt meget godt lære mere matematik for jeg har ikke rigtigt lært i 8 klasse noget rigtigt og er bange for at jeg får dårligt karakter så ville få hjælp i matematik så jeg kan blive bedre -
Kan man ikke søge på Plus
ForumindlægJeg prøvede og søge inde på matematik forummet efter en opgave der indeholder et plus 2x+4 Og søgemaskinen nægtede og søge efter plusset, det er enormt ødelæggende for matematik forummet at man ikke kan søge på noget så centralt som plus -
Kan jeg søge ind på universitet?
ForumindlægHej, Jeg har lige fået min skriftlige karaktere og det viser sig at jeg har dumpet i Dansk og matematik, men i årskaraktere har jeg 7 i matematik skriftlige og 4 i dansk skriftlig. Kan jeg stadig søge ind på universitet? Min gennemsnit er 7,2. HJÆLP!!! -
hjælpemidler?
ForumindlægSkal til skriftlige prøve i matematik imorgen 10kl. ville spøge jer om, man må tage alt med? altså jeg har en bog som hedder Faktor Matematik 10klasse begrebsbog kan jeg godt tage den med? -
SSO - komplekse tal
ForumindlægHej, jeg skal til at skriv 3.g opgave i matematik - komplekse tal- men har lidt svært ved at se hvordan det er muligt at højne standarden i en sådan opgave. er der nogle med et par gode forslag? så ville jeg blive glad! Tak -
Hjælp skal op tirsdag
ForumindlægHar matematik på b-niv men jeg forstår ikke spg , håber virkelig der nogen der gider at hjælpe mig :) 7. Differentialregning Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotienten og en funktions monotoniforhold og ekstremumspunkter. Redegør for hvordan dette kan benyttes indenfor optimering og k... -
Biologi+Mat på Uni? Svært?!
ForumindlægHeej. Overvejer at læse matematik og biologi på uni efter 3.g, men jeg er meget i tvivl, da jeg ikke er sikker på sværhedsgraden. Hvad er sværhedsgraden på de forskellige studier? Lige nu har jeg matematik på B og biologi på A, jeg får 7 i begge fag. Er det overkommelige studier for mig? Tænker ... -
Adgangskrav
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på TEKOs designteknologi linje d. 15 marts. Det eneste adgangskrav de har er en gymnasiel uddannelse hvor man har haft matematik c eller erhvervøkonomi c. Jeg har ikke haft erhvervsokonomi, men jeg havde matematik c, hvor jeg dumpede! Er det så muligt for mig at ko... -
Gymnasiel arbejdsmetode?
ForumindlægIdet jeg efter sommerferien skal begynde i gymnasiet som matematiker, ville jeg lige høre mig for her, om der skulle være nogle, som havde et par gode råd til, hvordan man mest hensigtsmæssigt omlægger sig fra folkeskolelivet til gymnasiet - fagligt som socialt. I relation til det sociale afhænge... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej matematik-genier, Well, så er der dem der skal til skr. matematik om 13 timer og 39 min :) Alene af den grund kigger jeg mine noter i gennem, regner på nogle opgaver jeg har sværest ved osv. osv.. Jeg har på forhånd fået at vide, at man kan komme op i monotoniforhold uden hjælpemidler. Er de... -
Intelligent Design
ForumindlægEr der ikke lige et par biologer, der vil sige et par ord om, hvorfor Intelligent Design-teorien ikke holder? -
Differentialregning tidlig begyndelse
ForumindlægJeg ved godt niveauet er 10.klasse, men jeg er ivrig efter at lære i matematik .Jeg er i tvivl om nogle ting i differentialregning. Er følgende rigtigt: Differentialregning beskæftiger sig med hældningen af et enkelt bestemt punkt på grafen. Er det forkert, eller er det formuleret forkert? Og hv... -
Rumgeometri
ForumindlægJeg skal vise tre punkter i rummet ligger på en ret linie. Har så fundet en parameterfremstilling for to af punkter og så vist ved at indsætte et passende t at det sidste punkt også ligger på linjen. Er der andre måder at gøre det på?Syntes denne virker lidt hjemmelavet :)
