Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17401 til 17420 af 31727
  • Vektorer

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem i rummet har en kugle ligningen x^2+y^2+z^2=29 Punktet p(0.2.5) ligger på kuglen. a) Bestem en ligning for kuglens tangentplan i punktet P Jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave :) Nogle der kan give mig et clue :)
  • Bestem en ligning

    Forumindlæg
    Hvordan bestemmer man en ligning for linien gennem punkterne P(2,3) og Q(4,8). Jeg har prøvet mig lidt frem, men jeg kan stadig ikke få det til at passe.
  • Eksamen - differentialregning

    Forumindlæg
    Hejsa. Endnu et indlæg om differentialregning, der er efterhånden en del:-)Jeg vil bare høre, om der er nogle der har nogle beviser for de forskellige differentiale sætninger...alle noter om differentialregning kan bruges. Det er stort set det eneste emne til mundtlig eksamen jeg ikker har styr p...
  • regneregler: (x + Δx)^2

    Forumindlæg
    Jeg sidder i øjeblikket og læser noget om differentialkvontient...Jeg har i mine notater i forbindelse med tretrinsreglen skrevet af fra tavlen, at når (x + Δx)^2 skal regnes ud, blir det lig medx^2 + 2xΔx + Δx^2Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor det gør det? Det er i særde...
  • Løs ligningen

    Forumindlæg
    x-(4-x)=8 Hvordan kan man lave denne ligning? :-)
  • Forskellen mellem HTX og STX

    Forumindlæg
    Kan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag?
  • hvad betyder =/ ?

    Forumindlæg
    Hej Hvad betyderden her tegn? = og skrå streg over(/ ). ??
  • Hvordan reducerer jeg dette udtryk

    Forumindlæg
    [1/(x^2-1)^{(1/2)}-((x^2-1)^{(1/2)}/x^2)] Hvordan reducerer jeg ovenstående udtryk? Jeg kan via WA se, at det kan reduceres til
  • 3. år Mdt. ialt.

    Forumindlæg
    Kom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g?
  • Skr. årsprøve tilbage?

    Forumindlæg
    Får man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter?
  • Enkeltlogaritmisk

    Forumindlæg
    Hej..Skal forklare brugen af enkeltlogaritmisk papir... Hvordan gør jeg det?M.h.t hvordan det er opbygget.. Hvad betyder det at y-aksen er logaritmisk?
  • eksamen i 9.klasse

    Forumindlæg
    når man skal have en dansk eksamen så får man en retsrivking og en læseprøve og en still lægger man alle karakter sammen til sidst for eksempel jeg får 4 i retskrivning og 7 og læse og 4 i still lægger man det så sammen til sidst? :-)
  • Lommeregner HF B-Niveau

    Forumindlæg
    HejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa...
  • 9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen

    Forumindlæg
    hej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig
  • SRP - Karakter

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-)
  • lektie hjealp ( bytte handel)

    Forumindlæg
    soeger efter hjaelp i fagene engelsk og dansk. Jeg soeger primat hjaelp til den skr. i begge fag, men lidt mundtligt i ny og nae vil ikke skade. vil benytte lejligheden til, at anoncerre at jeg kan tilbyde lektie hjaelp den anden vej i mat fra c-b. Fik 10 10 saa.. det ville vaere rart hvis jeg ku...
  • Hvad betyder ^ ?

    Forumindlæg
    Hej derude! Hvad betyder ^ når det står ovenpå et bogstav? Og hvad hvis der er en lige streg over bogstavet? På forhånd tak!
  • Differentiabillitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bevise at liniære funktioner og andengradspolynomi er differentiable. Dette finder jeg meget svært- nogen der kan hjælpe?
  • Spørgsmål: kan jeg komme ind på DTU?

    Forumindlæg
    Hejsa! jeg er fornyligt blevet student, og har bestået alle fag pånær kemi, hvor jeg fik 00 skrifteligt og 02 mundtligt. Jeg bestod altså ikke kemi på b niveau, men da jeg ikke har større interesse for faget kunne jeg bare ikke lære det fag.. Jeg står nu og overvejer at begynde på dtu hvor man sk...
  • Eksamenspørgsmål ! INTEGRALREGNIN

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et eksamen spørgsmål, som lyder sådan her: Gør rede for begrebet stamfunktion og for sammenhængen mellem stamfunktion og areal. Nogle som kan hjælpe mig med svar? På forhånd tak!