Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17401 til 17420 af 92586
-
Bestem BD
ForumindlægHej :) Jeg vil hører om der ikke er en eller flere der vil hjælpe med min sidste opgave i min matematik aflevering. I en trekant ABC er AB =10 , ∠A=30° og ∠B =130° . a) Bestem AC . Midtpunktet på siden AC betegnes med D. b) Bestem BD . Jeg har fundet AC og den har ... -
Fsa: Opg 5. kombinatorik og sandsynlighed.
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering til imorgen og har virkelig brug for hjælp. Tusind tak på forhånd En kattefigur kan lande på fem forskellige måder: på benene, på venstre side, på højre side, på ryggen og på snuden. Eleverne i 10. A kaster et stort antal gange med en kattefigur og noterer f... -
utilfreds med karakter
ForumindlægHej. jeg føler mig snydt mht. min karakter for mundlig engelsk. jeg var oppe som den første i klassen. og føler at det har påvirket karakteren. (jeg syntes det virker som om censor og lærer blev mere og mere gavmilde med karakterer?) har ikke tænkt mig at klage (da karakteren ikke betyder noget),... -
høj karakter?
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie d. 19 og det er min sidste eksamen. Jeg har nok over 400 ns, som skal læses og jeg stræber efter et 10-tal. Mit spgm lyder:Hvordan foregår eksamen HELT PRÆCIST? Og hvordan kan man bedst forberede sig derhjemme? Synes nemlig der er mange ting og det er især det med kild... -
HJÆLP ! - Otto Frello
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til nogle af Otto Frellos billeder. Er der evt. en som sidder inde med noter til hans billeder? :) -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHar en veninde som er interesseret i at høre om, hvis hun har dumpet matematik a, om hun så stadig kan få huen på? Det samlet gennemsnit af alle fag er over 02, men matematik a er dumpet, da snittet er under 02. Kan hun så få huen på? -
Jordemoder
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken studieretning jeg skal have på Gymnasiet hvis jeg gerne vil være jordemoder? Helst ikk matematik, da det er min svage side.. Kan jeg blive det uden jeg har matematik eller hva? Håber nogen gider hjælpe.. -
Søger et emne
ForumindlægHey allesammen.. er lidt på bar bund om hvad jeg skal tage mig til. Fag jeg har og vælge imellem: Matematik, Fysik, Dansk og Filosofi, hvor matematik eller fysik skal indgå. Er der nogen derude der sidder med nogle spændende emner som jeg måske kunne undersøge nærmere? tak på forhånd -
Gennemsnitsudregning
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt - hvordan ma udregner snittet. Jeg har prøvet at fylde ind i skemaet med de forskellige 'vægtninger' (jeg brugte skemaet fra Solrøds hjemmeside (stx)). Når jeg så sammenligner med egne udregninger, hvor jeg også medtager de forsk... -
Beregn afstanden i lysår?
ForumindlægAftstanden til stjernen Regulus er 8,1 * 10^14 km. Beregn afstanden i lysår?? helt lost... hvordan gør man? jeg ved at 1 lysår er 9,46*10^12 km, men forstår den ikke :( -
Palindromer!!!!!
ForumindlægHej til dem der er skarpe til matematik, jeg har lige et spørgesmål om palindromer. det er det her min opgave går ud på: Yrsa har leget lidt med sin nye regnemaskine og påstår, at alle firecifrede palindromer er delelige med 11. har hun ret i det? og i bekræftende fald, hvorfor?? ta... -
Valg af gymnasie - 1., 2. -.. 5... prioritet
ForumindlægMin datter skal ind på STX gymnasie. Vi har nu besøgt 5 gymnasier, de 5 tættest beliggende fra hvor vi bor. Og der er kun 1 af dem hun vil gå på. Vi har fået af vide af hendes UU vejleder, at vi skal instaste hendes ansøgning til gymnasier inde på http://www.optagelse.dk/, der kan man indtas... -
Valg af srp-emne og fag
ForumindlægHej gutter! Jeg skal snart skrive studieretningsprojekt, men jeg har lidt blokader. Jeg SKAL skrive i matematik, og har derudover mulighed for at skrive i historie, dansk eller fysik. Jeg er en spade til fysik, så det vil jeg meget gerne undgå!!! Er der nogen, der har nogle gode ideer til, hv... -
Kildekritisk analyse
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Jeg er jo igang med min SRP og emnet er Egyptisk matematik. Min problemformulering siger, ''undersøg hvordan matematikken blev anvendt i det egyptiske samfund. Inddrag historisk kildemateriale''. Jeg har jo så fundet en kilde, og jeg har så lavet en redegøre... -
RETTELSE AF MEMO -SKAL RETTES I DAG
Forumindlæghej jeg håber i kan hjælpe med at tjekke grammatik og stavefejl DATE: 20 May 20- TO: Marketing Manager FROM: Nata Diaby SUBJECT: Focus on the Hispanic segment ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ Dear Sirs I am pleasant to inform you that I have found out that my firm shoul... -
Dumpe GSK 6-ugers !!??
ForumindlægJeg har et spørgsmål som det er sindssygt vigtigt at jeg får korrekt svar på, hvilket min studievildleder ikke kunne give mig: Når jeg har tilmeldt mig GSK matematik A og lige har bestået (12 og 7) matematik B på HF enkeltfag hvor min fulde HF netop er færdiggjort- Og jeg så er blevet optaget p... -
Kom til demonstration 4/3!
ForumindlægTil alle jer små friske gymnasieelever! Lidt info om de nedskæringer der vil komme med den nye finanslov...: =>DER BLIVER SKÅRET 431 MIO. KR. PÅ UDDANNELSESSEKTOREN MED DEN NYE FINANSLOV - GYMNASIERNE ALENE SKAL SPARE 53 MIO. KR. Det vil for os gymnasieelever betyde: - Flere elever i klass... -
Kemi A eller biologi A?
ForumindlægHej .. Da jeg snart skal opgradere fag, er jeg desværre meget i tvivl. Jeg kan ik lide min nuværende biologilærer, og han snakker så hurtigt, at jeg bliver nødt til at skrive nøgleord ned, og så gå hjem og læse om emnet for at følge med. Og da jeg sågar (næsten) intet forstår af det han siger, og... -
Forskrift for f ???
Forumindlæghar følgende opgave jeg ikke kan finde ud af: om en funktion f oplyses, at den vokser eksponentielt, og at grafen går gennem punkterne (-2;17)og(10;214) - Bestem en forskrift for f nogen der kan hjælpe ? -
Er dette rigtigt?
ForumindlægHej i opgave 1a) har jeg sagt binpdf(20, 0.24, 1), som jeg fik til 2,6% i b'eren har jeg sagt (20, 0.24, 7), som giver 10% og i c'eren er jeg blank
