Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17421 til 17440 af 117955
-
HJÆLP !!!
ForumindlægHeej.. Jeg er lige blevet optaget på et gymnasium. Jeg skal have Engelsk A, Samfundsfag B og Mediefag B .. Er der nogen som kan skrive om den studieretning som jeg har taget? Altså, hvordan er det? Hvad laver man til mediefag? Er det svært? Hvad skal man lægge vægt på? osv... Jeg håber at I ka... -
Fysiologi / Respiration; Eskretion af O2
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge hjælp til denne opgave som skal være beregnet i morgen. Tror måske at jeg har beregnet #1) Men ser det forkert ud må man gerne lige give et nap med. Men ellers er problemet i #2); jeg har en størelse der hedder Alveolær PO2, men er det det samme som PEO? fordi jeg ha... -
Matematik dumpet eller bestået?
ForumindlægHej. Jeg har været så uheldig at dumpe min skriftlige matematik eksamen i år. Mine årskarakter er 7 skriftligt og 7 mundtligt. Jeg skal også til min mundtlige matematik eksamen på fredag. Efter STX vil jeg gerne læse Historie på universitet, og der skal man jo ha' bestået Matematik B. ... -
Matematikopgaver
ForumindlægHej, Jeg øver til skrft. mat. prøve på b-niveau og er i gang med at regne nogle opgaver. Jeg har lidt problemer med at forstå, hvad de ber om i opg. 4 og 6 i følgende dokument (jeg er gået helt i sort): http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/syge07/HFE072-MAB.pdf Håber der e... -
Bevis for cirkelens ligning...?
ForumindlægSkal til mundt. eksamen i matematik i morgen (3.g, højt niveau, sproglig...), og er kommet i tvivl om hvordan man beviser cirkelens lignig... Altså, hvordan kommmer man frem til at ligningen for en cirkel er (x-a)^2 + (y-b)^2 = r^2 ?? Please help. :) -
Trigonometri - Bevis
ForumindlægHej alle sammen Jeg har en eksamen her snart og jeg skal bevise denne formel: T = 1/2 · a · b · sin(C) Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig :) -
trekantsberegning
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med opg 1) hvor jeg skal finde de to værdier af b i dette link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/syge07/2007-8-7-SF_Med.pdf ? (jeg har lavet de andre delopgaver til denne opgave). på forhånd mange tak -
Soul(HJÆLP) - Musikeksmanen
ForumindlægJeg skal til eksamen i musik imorgen og kan risikere at skulle analysere et soul nummer. Jeg aner ikke hvad der forstås ved et groove. Er der nogen der i korte træk kan forklare hvad det går ud på. På forhånd tak -
Logistisk vækst
Forumindlæg- Gør rede for begrebet logistisk vækst. Er der en der i korte ord kan forklare mig, hvad det er? Jeg vil endvidere gerne kunne lave beviset for det, hvis jeg skulle være så uheldig at komme op i netop dette til eksamen :-) -
cosinusrelation
ForumindlægHej... Har siddet og læst til mat eksamen, og kan overhoved ikke overskue at isolere cosinusrelationen hvor man finder siderne til den relation hvor man finder vinklerne... Lyder indviklet men håber nogle kan hjælpe.. -
standpunktskarakterer!!
Forumindlægheeejhar lige en række spørgsmål om stadpunktskarakterer på gym (er 1.g'er)1. får man karakterer for alle fag i gymnasiet, både mundtligt og skriftligt?2. nogen der vil uploade et karakterblad?3. jeg er megeeeet interesseret i at høre hvordan jeg selv kan sørge for at mit første karakter blad... -
Rejser, opdagelser og foradnrigner
ForumindlægKan man godt vælge Darwins teorier? Og inddrage biologi og samfundsfag? Og i så fald - hvilke metoder kan man anvende? -
Fjernundervisning
ForumindlægEr der nogen som har erfaring med Biologi som fjernundervisning, jeg overvejer at gå igang med studiet ved siden af mit arbejde på fuld tid -
hvad er særligt for biologis metode og religions metode?
Forumindlæghej Jeg skal til AT imorgen men bliver pludselig i tvivl om hvad der er særligt for henholdsvis biologi metode og religions metode? -
Hvilket computer-program til matematik og fysik?
ForumindlægHej, Jeg kan se, at mange af jer valgte at bruge computeren her til eksamen. Hvilket program bruger I? Og hvilket program blev brugt i foelgende opgave? Isaer, hvis I kigger paa opgave 9 og 10. *Det er ikke min aflevering, og jeg tager ikke credits for det* -
Integralregning?
ForumindlægHejsa. Nogen som kan sige kort, hvad I ville nævne i en disposition over integraregning/stamfunktion i en mundt. mat eksamen? Hvis nogen har en disposition eller en nem opgave om integralregning (har tjekket herinde!) så ville det være fantastisk! Smil Marie. -
HF Sprog?
ForumindlægHeJ Er det obligatorisk at have tysk, fransk eller spansk på hf? Hvis det er .. får man så skriftlig karakter på B niveau, som man gør på gymnasiet? -
terminsprøve
ForumindlægEr der nogle der ved, hvilket år de tager opgavesættet til terminsprøven i engelsk B stx? Er det fra sidste års opgaver 2012 juni? :) På forhånd tak. -
Eksamensopgave maj 2023
ForumindlægHvor kan jeg finde Eksamensopgaven maj 2023 tii HF matematik B + evt. en løsningsvejledning ? -
Sød opgave om metrisk rum.
Forumindlæg(a) Jeg er nået frem til at sige, at μ(x,x0) > 10. Dette må vel betyde, at de første ti element af x er samme samme som de første ti element af nulfølgen. For den n. element af x vil være forskelligt fra nulfølgen for alle n≥11. Er det korrekt? Er der en bedre måde at forklare det på? ...
