Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17461 til 17480 af 154719
-
Fraser
ForumindlægHvordan ser man fraser i noden? Jeg sidder f.eks. og skal analysere et instrumentalt jazz nummer, og jeg kan ikke se mig ud af hvad en frase er. Jeg har læst mig frem til at et tema er et længere stykke som går igen "en musikalsk sætning". Og at et motiv er en mindre genkendelig m... -
frustreret mor
ForumindlægJeg har en datter der pt går i 2.g. Hun har inden for det seneste år fået en mild depression grundet sygdom i familien. Et sygdomsforløb der har været yderst hårdt. og et sygdomsforløb der har indebæret en masse sygdonmssnak i familien hvilket har tynget hende. Hun vil derfor gerne gå 2.g om men ... -
Sin eller hans
ForumindlægHvilken af disse sætninger er rigtig? Jeg tager hjem til Torben og tømmer hans køleskab Eller Jeg tager hjem til Torben og tømmer sit køleskab ? På forhånd tak -
Rekursionsligning for tilbagebetaling af lån
ForumindlægHej SP Jeg er igang med en opgave som lyder: Bagermester Knud Fibonacci, der er berømt for sine gyldne snegle, har planer om at bygge et nyt bageri. Han har derfor brug for et lån på 5.000.000 kr. til finansiering af byggeriet. Lånet afdrages med 250.000 kr. om året. Lånerenten i hele per... -
Karakter bedømmelse
ForumindlægØnsker jeres erfaring med at klage over en karakter. Nogen der har haft held med det? Sagen er, jeg har fået en 00 i en skriftlig test, og jeg er enig i, at den indeholder nogle fejl. Men jf. UVM beskrivelse af hvad 02 gives for. Mener jeg bestemt min opgave lever op til de krav. Ser frem til a... -
Dumpede Mat B - Videregående uddannelse?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student her til sommer, og har nu taget et "friår" for lige at samle tankerne, og undersøge hvad der er af muligheder derude. Jeg dumpede matematik på B- niveau i 2.G, hvilket nager mig (jeg bestod i 1.G)... Tal, regnskaber osv. er ikke noget problem, men når det kommer... -
Optimering?
ForumindlægJeg skal til matematik skriftlig eksamen (STX B-niveau) på tirsdag, og sidder og læser op på stoffet. I hvert eksamenssæt dukker en optimering-opgave op... Og jeg har fra start ikke rigtigt forstået metoden, og har svært ved at gennemskue den. Har læst og læst og ledt rundt omkring på nettet og i... -
Elektrisk energi og effekt
ForumindlægJeg sidder lige og læser fysik, og så er der noget jeg ikke forstår. Der står at vi man kigger på en ladning Q der ved A kommer ind i komponenten i tidsrummet t. Strømmen gennem ledningen er konstant og dermed også gennem komponenten, hvorfor? Mit andet spørgsmål er, omkring at der står, at der i... -
Reducer udtryk
Forumindlæg(a+2b)2- (a+2b)(a+b) -
Bølgelængde, absorption og strålingsintensitet.
ForumindlægHej derude, Er gået lidt i stå med den fysik opgave. Problemet er at det eksempel der er givet i bogen, er et eksempel baseret på et forsøg. Og det forsøg har jeg/vi ikke lavet endnu. Opgaven lyder således: For en given gammastråling med fotonenergien 0.7 MeV er halveringstykkelsen... -
Noget m. specifikvarmekapacitet, tror jeg :/
ForumindlægHej, Jeg har en opgave her med en opg. A & B, men jeg kan ikke finde ud af dem. Ved ikke hvad jeg skal bruge al infoen til, eller hvilken info jeg skal bruge, eller formlen. Nogen der kan hjælpe? Info: En hårtørre bruger 30W, når kold luft kommer ud. Den bruger 450W, når den blæser med varm lu... -
MEGET VIGTIGT EKSAME HJÆLP!
ForumindlægHej jeg skal op til Fysik B eksamen om 10 dage jeg er i gang med at forberede min eksamenspørgsmål som vi har fået udleveret, dog er jeg gået lidt i stå fordi jeg ikke helt kan huske hvordan jeg kan svare på spørgsmålet. Jeg har kigget i min fysik bog samt undersøgt det på nettet. spørgsmålet ... -
Hjælp mig med en formel!?
ForumindlægHejsa Alle Sammen...Sidder og grubler... Jeg skal bruge en formel til noget kemi, men har kun fysik/kemi enkeltfag, så kan ikke den formel de skal bruge til dette...Prøver at forklare...Vi skulle måle en sikkerhedsafstand på hhv alfa, beta og gamme-stråling, sikkerhedsafstanden er 17, da det er e... -
Sky Tower opgave M31c
ForumindlægHej! Sidder lige her med opgave M31c kaldet Sky Tower fra Opgaver i Fysik - A-niveau Dette er første gang jeg kommer her for jeg plejer aldrig at have problemer med fysik, men denne her opgave... jeg fatter brik. :( En dreng slippes fra platformen øverst i Sky Tower. Han opnår under sit frie fald... -
vektorer
Forumindlægkan nogen give mig svaretLængden af a vektor er 3længden af b vektor er 4vinkelen mellem a og b er 60 graderHvad er a vektor gange c vektorc vektor= 2 a vektor+ b vektor -
Formelsamling til matematik er færdig!
ForumindlægHer har I en formelsamling. Jeg vil ikke skrive om den her, da der står en smule i forordet. Jeg har både uploadet den her, og så får I også lige et link, hvor den også kan findes. peecee.dk/upload/view/169460 -
Tryk og opdrift af objekt i vand
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: ( Vil gerne hvis i vil skrive de formeler jeg skal bruge til de forskellige opgaver for at regne det ud, sådan at jeg selv kan prøve mig frem) Følgende oplysninger: En kubisk kasse med målene 5[m], sænkes ned så toppen af den er på 50[m] under havets overflad... -
rødder
ForumindlægHar lidt problem med denne opgave, ved faktisk ikke helt hvordan man skal komme igang med den. Se vedhæftet fil -
Begrænsning + mulighed, natur+human
ForumindlægHej Findes der nogle konkrete overordnede muligheder og begrænsninger indenfor det naturvidenskabelige og det humanistiske fakultet? -
spørgsmål om Gymnasiet..
Forumindlægheej jeg skal starte på et gymnasium og kunne godt tænke mig at vide noget om lektier og hvor meget tid man har til at være sammen med venner og familie.. hvilke slags lektier får man for? hvor meget skal der afleveres? håber i vil svare...
