Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17461 til 17480 af 20688
-
Resonans og lydbølger
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave en fysik opgave hvor vi har udført et forsøg som ligner forsøget på denne hjemmeside http://www.datalyse.dk/carl/resonans.htm det går ud på at vi holdt en stemmegafle over dette rør som er vist på hjemmesiden og fik vandet til at sinke og stige ved hjælp af Niveau... -
Opgave til Kosmologi
ForumindlægHey Folkens Jeg er igang med en opgave i Fysik, som jeg synes er lidt svært at svare på - Figuren viser en lyskilde, som bevæger sig mod højre - væk fra observatøren. Til sidst t=0 udgår en ringbølge fra lyskilden. En periode senere (til tiden t=T) har ringbølgen fået en radius på é... -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg sidder med en fysik rapport om stående bølger på en streng. Jeg skal lave en graf ud fra målte og teoretiske hastigheder for måleserierne. De eksperimentelle gennemsnitshastigheder op ad y-aksen, de teoretiske ud ad x-aksen. Jeg har resultaterne, men hvordan skal jeg sætte tallene ... -
SRP om atombomben samfundsfag
ForumindlægHej Alle, jeg skal til at skrive min SPR om atombomben i fysik og samfundsfag. I samfundsfag skal jeg komme ind på international politik omkring krig og våben osv. men jeg ved simpelhen ikke hvilke bøger, hjemmesider osv. der indeholder dette andet end wiki, håber der er nogen der har noget som k... -
Resistans
ForumindlægHejJeg sidder og er igang med at læse op til fysik eksamen, og undervejs er jeg lige kommet lidt i nød med noget resistans. Jeg kan nenmlig ikke fra første gang huske hvordan man udregner hvordan man på de der komponenter som har en kostant resistans, aflæser farvekoederne som fortæller hvor står... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej Redegør kort de 3 typer ioniserende stråling: α, β og γ og giv eksempler på kernehenfald der giver disse former for stråling. Introducér halveringstid og forklar hvordan halveringstiden kan bestemmes eksperimentelt. Hvorfor er nogen typer af stråling kræftfremkaldende (f.eks... -
Privatlærer søges
ForumindlægHej, jeg søger en privatlærer i følgende fag: matematik, kemi og fysik. Jeg er bosat i Næstved, og går på gymnasiet, 2.g - på den naturvidenskablige studieretning. Grunden: jeg er ikke dårlig stillet hvad angår undervisning, men vil rigtig gerne opgradere mine 10- og 7-taller til flotte 12-tall... -
Prøve spørgsmål
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en pige fra 1.gEr der én der ligger inde med nogle spørgsmål man kan få til fysik prøve?Jeg har nemlig hørt, at flere klasser har fået dem af deres lærer, men ikke os.I ved, de spørgsmål man kan besvare derinde, som "hvad er radio-aktivitet" el. lign.Så jeg selv ka... -
stråling
Forumindlægheysiddr her og læser fysik..og er kørt fast i et lille afsnit om absorption af alfa, beta og gamma stråling..problemet er det at jeg synes at jeg læser modsætninger..er her nogen som evt. ville hjælpe?sådan lyder teksten:Når en kilde udsender alfa partikler til luft vil partiklerne ramme ind i l... -
udledning af arbejdsligningen
ForumindlægJeg forstår ikke helt udledningen af arbejdssætningen i vores bog.Her ender vi op med at have:A = ½*m*v^2 + ½*m*v0^2 - m*v0*v + m*v0*v - m*v0^2Hvorefter vi går direkte tilA = ½*m*v^2 + ½*m*v0^2Hvor forsvinder m*v0^2 hen???(det er udledningen side 204 i fysik for 2. G) -
Lyd - Udvidet eksamens spørgsmål
ForumindlægHej, jeg er så heldig at have 24 timers forberedelse til min fysik eksamen i morgen.I dag har jeg så trukket mit emne:LydMed underemner:- Bølger (hastighed, bølgelængde, frekvens)- Lydens hastighed- Den svingende streng (Øvelse i bølgelæreDu skal omtale øvelsen "Den svingende Sreng".Det... -
Koks i ligningsløsning!
ForumindlægHej, jeg er i gang med noget fysik og har et problem med en ligning. Ligning lyder på følgende mL cL tL + mV cV tV = mV cV t + mL cLt t ønskes isoleret! svaret er t= mL cL tL + mV cV t / mV cV + mL cL (jeg brugte lommeregneren), det jeg så ikke kan forstå ved svaret er, hvordan t isoleres for ... -
Haster..
ForumindlægHej.. Jeg har altså fået dette her spørgsmål af min fysik lærer til at jeg skal svare på, men jeg ved bare ikke rigtig om BB teorien er der nogen søde mennesker der kan hjælpe mig med de to spørgsmål? Steady State Jeg har hørt at der engang var en anden teori om Universets udvidelse end Bi... -
Hjælp til SRO
ForumindlægHej alle sammen :) Er der nogle herinde, som kunne have lyst til at give en gymnasieelev en hjælpende hånd til sin SRO (studieretningsopgave)? Fagene er fysik og kemi, og jeg er virkelig lost. Og det sjoveste er, at det her betyder meget for mig. Så hvis der er nogen, som vil hjælpe, er I mere e... -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Nanoteknologi
ForumindlægHeyJeg er lige blevet student og er virkelig i tvivl om hvad jeg skal studere. Men et fag jeg synes virker interessant er nanoteknologi. Er der nogen her som studere dette fag? Hvis der er, vil jeg meget gerne høre om hvordan det er osv. Har set at den ikke har nogen adgangskvotient.. har selv et... -
tjekke
ForumindlægHEjsa.. Jeg er i gang med en fysik opgave.. Jeg har lavet opgaven men vil bare lige få den tjekket, om den er lavet rigtigt :) opgaven lyder: Beregn frekvenserne af de tre første partialtoner i et halvåbnet rør med effektiv længde 66,0 cm. Hvad bliver frekvenserne af de tre første partial... -
Atomkerner
Forumindlægen venlig sjæl der kan hjælpe med det her fysik?:-) 918F er en radioaktiv kerne, som anvendes til medicinske undersøgelser. 918F henfalder ved β+ -henfald med en halveringstid på 109,7 min. Forestil dig, at der er fremstillet 50*10-12 g 918F ... -
Opskrift på rapport!
ForumindlægJa, så sidder jeg så her, er lige startet på et gsk-kursus i kemi, og skal i gang med første rapport... Døøøh, nu er det jo så efterhåneden 3 år siden jeg havde kemi sidst, og mine gamle rapporter er ikke lige tilgængelige, så er der ikke en der kan forbarme sig og smide en standardopskrift op p... -
De 3 næringsstoffer ?!
ForumindlægHeej allesammen (: Jeg skal til mundtlig fysik/kemi på tirsdag , og jeg er dybt igang med forbereleserne , men jeg er bare rimelig meget rørt fast . Et af emnerne vi kan trække er Organisk kemi , og jeg har overhovedet IKKE styr på de tre nærtingsstoffer - fedt, proteiner og kulhydrater. Så det...
