Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17481 til 17500 af 23609
-
Beregn tid ud fra kW og kJ
ForumindlægHjælp til opgave B Man bager en kage i mikrobølgeovn ved, at ovnen opvarmer kagedejen fra temperaturen 12 ºC til 90 ºC. Kagedejens masse er 0,85 kg og den specifikke varmekapacitet 3,2 kJ/(kg K). 1. Beregn den varmeenergi som kagedejen tilføres. 3,2/100*85 = 2,72 kJ 2,72 *... -
hældningskoefficient nspire
ForumindlægJeg vil bare høre hvordan man finder hældningskoefficient i TI nspire -
oldtidens verdensbillede
Forumindlæghvorfor blev oldtidens verndesbillede det gældende helt op til 1500-tallet -
Terminsprøver 9. klasse
ForumindlægJeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :) -
Jobansøgning hjælp haster ! !
ForumindlægHej ! :D Jeg skal skrive en jobansøgning, og jeg ved at jeg skal sælge mig selv så godt som muligt, som jeg har fået at vide af min lærer. Men hvordan sælger jeg mig selv? -
Beregning af strålingsenergi?
ForumindlægHejsa, Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle bestemme halveringstykkelsen for gammastråling i hhv. bly og vand (vi brugte Ba-137) Desuden skulle vi bestemme rækkevidden for alfastråling i luft (vi brugte Am-241). Til sidst i vejledningen står der, at vi skal beregne strålingsenergierne for de f... -
Henfald
ForumindlægJeg har målt radioaktivt henfald. Aktiviteten er her: x*A(t)= x*A0*e-kt Skal jeg så gange med x igen efter at jeg har fundet min y-værdi? x*A(t)=x*A0*e-kt, eller skal den bare forstås som at A(t)=x*A0*e-kt uden at jeg ganger x på A(t) igen efter at have udregnet A(t) ? -
Funktioner
ForumindlægDe faste omkostninger ved produktion af en vare er 9.000 kr. pr. år. De variable omkostninger er 35 kr. pr. stk. Varen sælges for 55 kr. pr. stk. Bestem forskriften for de samlede omkostninger f(x). Bestem forskriften for den samlede omsætning g(x). Tegn graferne for f og g i samme koordinatsys... -
Resistans
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med nedenstående opgaver, der et billede, man skal bare klikke åben i ny fane -
valgfag
ForumindlægUdskyld dt her ikke passer til kategorien hvad er sjovest efter jeres erfaring : Erhvervsøkonomi Psykologi Musik Idræt Design Astronomi Programmering Informationsteknologi -
Kvote 2
ForumindlægJeg skal snart søge ind på medicin gennem kvote 2, altså ansøgningsfristen er d. 15 marts kl. 12. Og der står at man gennem kvote 2 kigger på ens erhverserfaring, dvs. noget med frivilligt arbejde, relateret arbejde indenfor medicin, pleje, omsorg osv, og man skal derfor skrive en motiveret ansøg... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej :) Hvad er elektromagnetisme? Jeg har søgt på nettet om det men det der står er lidt indviklet synes jeg. -
Downforce - Racerfysik
ForumindlægUnderkroppen på en Formel-1 spiler en essentiel rolle, i at få dannet downforce. Jeg kender godt formlen til at beregne downforce på en spoiler, men lige netop højtryk/lavtryk kan jeg ikke se, hvordan jeg skal få en Newton værdi ud fra det. Har hørt om Bernoullis ligning, men hvordan kan det hjæ... -
Hvordan bliver jeg Tandlæge
ForumindlægHej. Jeg har en stor for ikke at sige kæmpe drøm om at blive tandlæge! Jeg har en folkeskole afgangseksame, samt en HG med to år i praktik. Og nu er jeg ved at uddanne mig som Klinikassistent som jeg klare til ug og får kæmpe ros for. Men jeg... -
Ingeniør
ForumindlægHej, er der nogen, der kan fortælle mig hvilken ingeniør-uddannelse, der er flest penge i, i fremtiden? findes der andre uddannelser på niveau med den undertegnede. hvilke uddannelser er fremtiden? hvor er det bedste studierelevante sted at studere - københavn eller århus? -
Hvordan gik det?? FSA
ForumindlægHej allesammen! Var så op til biologi eksamen idag, og er egentlig bare nysgerrig; - Hvordan gik det med jer? Synes I prøven var svær?? n_n -
gennemsnit
ForumindlægHeej Jeg går i 1g og vil godt gå på universitetet efter gymnasiet for at være læge. Jeg har afsluttet Samfundsfag og Mediefag i dette år og har fået 7 i begge fag. Jeg sgu ikke op i dem til eksamen, så det bliver årskarakterende, som kommer til at gælde i 3g eksamensbevis. Kravet til at være læge... -
Udregning jordens overfladetemperatur
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man kan regne jordens overfladetemperatur ud? -
Ligninger med y og x
ForumindlægHvordan laver man sådan en ligning y = -2x + 9 ? Jeg er god til ligninger, men det her med Y er først noget, vi har lært her i 9. -
Fortynding
ForumindlægHej, jeg er meget i tvivl, om man kan fortynde en base eller ej. Er der nogle der kan svaret på mit spørgsmål, så håber jeg, at I vil hjælpe... Og hvis svaret er, at man godt kan fortynde en base, så hvordan gør man det? :(
