Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 17481 til 17500 af 31730
-
Blækregning! Haster..
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for hjælp til følgende stykker, håber i kan hjælpe mig: Opgave 1: f(x) = − 4x3 − 9x2 + 12 x + 20 for x ≥ 1. a) Gør rede for, at f(x) er aftagende. b) Bestem maksimum for f(x). Opgave 2: En rutschebane har form som grafen for r(x) = 0,0125x3 − 0,... -
Hvordan løses ligningerne? HJÆLP!!!
ForumindlægHvordan løses de 4 ligninger? I må meget gerne komme med en god forklaring på hvad i laver, hvordan i gør og hvorfor i gør som i gør. Håber der er nogen der ude der kan hjælpe. Har virkelig brug for det. 1) 3b2-5b-3 = 6b+1 2) 7(y+2)•(2y+6) = 0 3) -1/2 z2 = 14z (ligesom man siger ... -
Ligningsløsning
ForumindlægHej, Hvordan løser man ligningen; x3+cx=d og har den kun 1 positiv løsning? -
Bestemt sandsynligheden?
ForumindlægJeg har en opgave der lyder på Bestem sandsynligheden for, at der ud af 25 a°bningsdage er mindst 10 dage med en omsætning over 3000 kr. Mit problem er bare at jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal udregne det. Ved godt det er binomalfordeling, men kan ikke få mit til at gå op. håber der er e... -
Matematiske teorier
ForumindlægJeg sidder med SRP og der står således i min opgaveformulering "demonstrer det matematiske system bagved koden ved udledning af matematiske teorier" Jeg skriver om Enigma maskine kryptering. Mit problem er jeg ikke helt er sikker på om jeg forstår det jeg bliver bedt om. Er monoalfa... -
Diameter - samme som tykkelse?
ForumindlægEr diameteren af en tråd det samme som tykkelsen af en tråd ? -
Forkert oplysning
ForumindlægMan bliver ofte mødt af en besked der siger : "Siden findes desværre ikke" -selv om man tidligere har fået at vide -og stadig kan læse- at der er et vist antal sekunder tilbage til at rette i. -
Vidergående uddanelse
ForumindlægHej jeg overvejer at læse medicin næste år efter jeg har færdiggjort 2.g. Men problemet er at jeg tænkte over noget der måske kan forhindre min vej. Lige nu har jeg et snit på 10,7, hvilket kan jo stige eller falde alt efter hvordan det går, men jeg var så uheldig at dumpe billedkunst i standpunk... -
black box - white box
ForumindlægEjjjj hvor har jeg bare brug for hjælp lige nu :( Jeg skal redegøre for white box, black box, forstærker, diskussionsredskab og katalysator for reform. Det er en model hvor ethvert af de nænvnte er der en ring omkring. Det jeg har til opgave er at forklare hvad de enkelte ting betyder.. J... -
Hjælp søges til en mat opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave, kan virkelig ikke forstå den har siddet med den en halv time nu uden at komme nogen vegne. -
omformulering?
ForumindlægHej. er der nogen som kan omformulere noget engelsk til mig, da jeg personlig selv er virkelig dårlig til engelsk og skal have omformuleret noget til min SRP. This paper deals with the subject harmonious waves. The focus of the paper is firstly to give a description of Hookes Law and the combinat... -
funktionen
ForumindlægEr der nogen kan hjæpe med denne opgaver? -
Maksimal acceleration for et tog
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at udregne den maksimale acceleration for et togsæt på 129 ton. Jeg har skrevet følgende i min besvarelse: Toget holder nu vandret. Friktionskoefficienten mellem hjul og skinner er 0,45. Den maximale acceleration for togsættet skal udregnes. Som tidligere nævnt e... -
Hvordan laver man en boksplot?
ForumindlægJeg kan ikke forstå hvad jeg skal ved det her spørgsmål. Talene ved opgave 3.4 er alle højderne er de 15-årige drenge. -
Herlufsholm
ForumindlægNogle der har erfaringer med Herlufsholm? Er det godt? Er det hårdt? Lad os sige at jeg søger ind på et studie som Cand.polit, ville den samfundsvidenskabelige linje på Herlufsholm være et godt udgangspunkt til den uddannelse? Tak Mvh Oscar -
Min egen definition af C!
ForumindlægGoddag! Jeg er så småt gået i gang med at skrive mit studieretningsprojekt trods det først rigtigt starter i December. Mit emne er Komplekse tal og Ellære, og da det er stensikkert at min problemformulering vil kræve af mig at jeg skal lave en indføring i de komplekse tal, er jeg gået i gang med... -
eksamener-...
Forumindlæghej jeg ville bare spørge om nogen ved hvilke eksamener man helt sikkert kommer op i til maj i 9.klasse og hvilke eksamener der bliver trukket lod om? -
Bestå faget mat på b
ForumindlægHej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget? -
vis at en vilkårlig stamfunktion kan skrives: 1/4x^2+3x+c
ForumindlægHeej jeg har brug for lidt hjælp:) er det bare f' jeg skalde finde altså gå bagud eller hvad er det man mener ? på forhånd tak :) -
Hvad skal jeg være og hvordan udregnes et snit?
ForumindlægHej! Jeg er super glad for de naturvidenskabelig fag, men ved umiddelbart ikke hvad jeg skal være så tænkte på om nogen havde nogle ideer til hvad man kunne vælge at uddanne sig? Jeg tænkte også på hvordan jeg kan udregne mit snit på stx da man jo får bonus alt efter de forskellige fags niveau!
