Søgning på: international politik noter. Resultater: 17501 til 17520 af 22193
-
forbrænding af brændselsolie
ForumindlægHej alle. sidder lige og kigger mine noter igennem, og så kan jeg se at jeg har lavet den her opgave hvor jeg har lavet et reaktionsskema for den fuldstændige forbrændingen af tetradecan C14H30. Har skrevet C14H30 + 21,5O2 -----> 14CO2 + 15H2O Jeg ved det er rigtigt, men problemet ligger i at ... -
indskudsreglen
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i tvivl om, hvad man bruger indskudsreglen til i integralregning? Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet : Integralet fra a -bf(x)dx = integralet fra c-af(x)dx + integralet fra b til af(x)dx Herunder har jeg lavet en graf med, hvori jeg har tegnet funktionen f . På min x-... -
Ugrupperede observationer
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skriver noter her til min matematik eksamen og pt er jeg igang med noget statistik Mit problem er at kunne forklare hvad ugrupperede observationer er i forhold til grupperede observationer er Jeg ved skam godt hvad begge er, men jeg føler bare ikke jeg kan "forklare&qu... -
tysk eksamen ønsker hjælp!!!
Forumindlæghej allesammen, skal opp i min 24 timers tysk eksamen, her på tirsdag og trækker i morgen. da jeg er meget dårlig til tysk og typen der bliver meget nervøs men gerne vil gøre sit bedste, vil jeg gerne gøree det godt. derfor skal jeg høre om der er nogle herinde, som er gode til tysk, der har måsk... -
Skulpturer, nyere tider??
ForumindlægHejsa, jeg sidder med forberedelse til old-eksamen og er p.t ved at gennemgå jeg diverse skulpturtider samt karakteristika. (: (Note: skulpturerne er udelukkende til perspektivering) Men min lære har opgivet skulpturer i (udover arkaisk, klassisk og hellenistisk) renæssancen, nyklassicismen, mod... -
fysik flex c hjælp
Forumindlæghej er der nogen der har haft fysik c notere. jeg har svært ved at beregne svarene ude. i modul 1 som handlede om Energi har jeg haft nogle opgaver, som har været svært for mig. i modul 2 som handler om Lys, bølger så lige fra opgave 1 af går jeg i står :( er der nogen der kan hjælpeeeeeee... -
HJÆLP - OLD: Skulpturer fra nyere tid??
ForumindlægHejsa, jeg sidder med forberedelse til old-eksamen og er p.t ved at gennemgå jeg diverse skulpturtider samt karakteristika. (: (Note: skulpturerne er udelukkende til perspektivering) Men min lære har opgivet skulpturer i (udover arkaisk, klassisk og hellenistisk) renæssancen, nyklassicismen, mod... -
Søger efter info om Anders Breivik
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med at skrive SRP, hvor jeg blandt andet skriver om Breivik i samfundsfag og psykologi. Jeg leder efter information om ham (helst sagen set fra hans synsvinkel). Jeg har hans fulde manifest, men da det er på engelsk, er den svær at læse. Så hvis der er nogle der har skrevet... -
Eksponentialfunktion og logoritmiske funktioner
ForumindlægHej jeg sidder og skal skrive emneopgave på mat b niveau. Opgaven handler om EksponenTIELLE funktioner. Er kommet til emnet eksponenTIAL funktion. I mine noter har jeg skrevet om eksponentialle funktioner, og derefter logoritmiske. Er det sådan at logoritmiske funktioner kun er eksponenTIAL fun... -
Opgave til halveringstykkelsen - Fysik
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en opgave, opgaven lyder således: Det oplyses, at den radioaktive isotop thorium-232 udsender gammakvanter med en energi på 63,8 keV. .a) Bestem ud fra figuren på side 31 (den er vedhæftet) i denne note halveringstykkelsen for ovenstående y-stråling i henholdsvis bl... -
kræfter
ForumindlægJeg har fået følgende spørgsmål: If the two ends of a rope in equilibrium are pulled with forces of equal magnitude and opposite direction, why is the total tension in the rope not zero? Jeg kan ikke rigtig svare på det. Trækker du i den ene ende vil rebet jvf. Newtons 3. lov trække igen i DIG me... -
Problem med bevis for logistisk vækst
Forumindlæghej, sider og forbereder mig til min mundtlige matematik A eksamen til i morgen. og er i gang med at lave beviset for Logistisk vækst . men er stødt ind i et lille problem. kan ikke helt gennemskue hvordan Y= 1/((a/b)+c*e^(-b*x)) bliver til Y=(b/a)/(1+(b/a)*c*e^(-b*x)) det i dette bevis http:... -
Kvadratisk programmering(maksimums punkt, friemaks etc)
ForumindlægAltså når man tegner begrænsningerne i kvadratisk programmering, så får man et mulighedsområde. Hvis ellipsens centrum f.eks. ligger uden for dette område, så skal man indsætte den tætteste linje på y's plads i f(x,y), og differentiere etc. Mit første spørgsmål er, hvad nu hvis denne ligne he... -
BVT
Forumindlæghej ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med hvordan man udregner BVT... havde fået det indtryk at man skal bruge den samlede produktionsværdi, men den skal man først udregne i opgave B.... opgaven: BNP: 1180 moms og afgift: 140 varetilskud: 60 rå-og hjælpestoffer: 530 a)beregn BV... -
maple hjælp!
ForumindlægHej, jeg har et frustrerende problem med taylorpolynomier i maple. Jeg skal finde taylorpolynomiet af grad 100 til funktionen f(x)=arcsin(x). Jeg har skrevet følgende: f:=x->arcsin(x); T100:=mtaylor(f(x),x=1,101); Og maple giver følgende fejlmeddelelse: Error, (in mtaylor) does not have a ... -
retvinklede trekanter haster!
Forumindlæg1. Forklar at ligningen cos(v) = 0,8 har to løsninger og find disse. Forklar desuden at ligningen sin(v) = -0,5 har to løsninger og find disse. Har kigget mine noter igennem men kan simpelthen ikke finde formlerne for de to løsninger til hver af dem er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej... -
Nogle ideer - HJÆLP!!
ForumindlægHej alle sammen! Min opgave lyder således: Vi skal skabe et værk, der byder på relationel æstetik. Altså noget med en politisk aktion/samtidskunst med en politisk dagsorden. Vi skal notere en brainstorming i vores mindmap, og tegne skitser som illusterer vores ideer. Vi skal prøve at sk... -
Find fejl i sätninger
ForumindlægKan I hjälpe med at finde en fejl i hver af disse sätninger? 1. This destination really live up to its reputation of being both beautiful and affordable 2. They were worried about that they had not seen the cat for four days 3. Howard has some mentally problems that he has never dealt with 4.... -
katalysatorforsøget en kold kartoffel
Forumindlæghej :) jeg laver 2 titreringer med rent H2O2-opl.. jeg overfører 1 ml 1% H2O2 til et bægerglas med 2,5 ml 1 M svovlsyre og lidt deminiraliseret vand. jeg begynder at titrere med KMnO4 indtil farven skifter til svag lyserød. jeg noterer rumfanget af KMnO4. jeg skal finde [H2O2] ved hjælp af ... -
Hvordan skal jeg gå frem?
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i matematik, vedr. Triginomatri. Og jeg har ikke særlig nemt ved matematik og slet ikke triginomatri. Jeg er nået til den her opgave, som lyder således: Beregn siden a i trekant ABE, når vinkel a er 41 grader, vinkel B er 83 grader og b = 9,5. ...
