Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17521 til 17540 af 24857
-
Gitterkonstanten
ForumindlægHej jeg har en rapport for i fysik, som jeg skal aflevere her i ferien. Men jeg har et problem med at bestemme gitterkonstanten. Opgaven lyder: Na-lysets gule linje har bølgelængden 589,3 nm. Idet vi går ud fra gitterligningen, kan vi bestemme d ud fra følgende skema og graf. Jeg vedlægger ske... -
Lektiehjælp i tysk tilbydes!
ForumindlægHej med jer! Jeg tilbyder lektiehjælp til skriftligt og mundtlig tysk fra 7. klassetrin og op til gymnasiets A-niveau. Jeg har erfaring indenfor rettelse af skriftlige opgaver, hjælp til den tyske grammatik, mundtlige oplæg og meget andet. Jeg bor og læser International Virksomhedskommunikation... -
Hjælp til matematik generelt --> flere emner
ForumindlægHjælpp!!! VIGTIGT 1. Funktioner Forklar, hvad man forstår ved lineære og eksponentielle funktioner. Forklar betydningen af a og b i forskriften for de to funktionstyper, og forklar, hvordan man bestemmer a og b ud fra 2 punkter. Udfør et valgfrit bevis indenfor emnet. Giv eksempler på ... -
HJÆLP TIL DANSK MUNDTLIG FREMLÆGGELSE
ForumindlægHeyyy. Jeg skal lave en 10 minutters mundtlig fremlæggelse om "Nelson Mandela" - jeg er igang med mit powerpoint foredrag. Og jeg mangler en disposition! Jeg har allerede afleveret min skriftlig opgave som fyldte en A4-side, jeg har fået afvide at vi ( i klassen) må ikke bare læse ell... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit? mm.
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Wolframglødetråd
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport om wolframglødetråd og forstår ikke et spørgsmål. Håber nogen kan hjælpe? Se vedhæftet dokument -
SSO - rotation?
ForumindlægJeg skal skrive SSO om stive legemers bevægelse, og har læst hele teorien bag og en del om penduler. Nu søger jeg nogle eksperimenter og rotation, hvor etc. rotationsenergi/bevægelsesligninger/impulsmoment indebærer. Jeg kan ikke komme i tanke om nogle forsøg. Er der ikke nogle der kan nævne med ... -
Schrödinger's kat
ForumindlægJeg er så vitterlig optaget og interesseret i det 'emne' der omhandler 'eksperimentet' med Schrödinger og katten. Altså, hvordan vil I antage man skal kigge på det? Jeg tænker at superpositionsprincippet må spille en rolle i sammenhængen i at forstå det altså hvis vi antog at Bøl... -
Hjælp, tak!
ForumindlægAflevering igen... Sidste opgave er svær at gennemskue for lille mig....: "Hvis en bil kører ind i en mur med en hastighed på 50 km/t, svarer det til, at den rammer jorden efter et frit fald fra 3.sal. En hastighed på 80 km/t svarer til et frit fald fra 8.sal. Det oplyses, at hastigheden f(... -
Dæmpet harmonisk svingning.
ForumindlægHej, er ved at skrive en forklaring af en dæmpet harmonisk svingning, men ved ikke rigtig hvad jeg kan sige, og om det giver en mening overhovedt. Kan man sige at en dæmpet harmonisk svingning er når fx en gynges kraft tiltager til 0. Og at en dæmpet harmonisk svingning: er en eksponentiel sinu... -
Farmaceut Uddannelsen
ForumindlægSå blev det tid til, at jeg stiller mit andet spørgsmål her på siden. Jeg vil lige høre, om det er muligt at gennemføre farmaceut uddannelsen, hvis man tager denne via aftenkurser på 3 år, især hvis man arbejder fuldtid i en investeringsbank eller læser i et master's program på KU eller CBS?... -
Dykkerflasken!
ForumindlægDET VILLE VÆRE SUPER SKØNT HVIS DER ER NOGEN DER HAR LYST TIL AT HJÆLPE!OPGAVEHver dykkerflaske er en stålbeholder som rummer 7,2L. Før brug pumpes atmosfærisk luft ind i flasken, så trykket er 20,2MPa ved 10 grader. Lufts molar masse er 29,0 g/mol.a) Hvad er massen af luften i en dykkerflaske, n... -
Smule HJÆLP
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg sidder og skriver SRO, omkring henfald og halvveringstider osv. Og jeg er lige pludselig blevet i meget i tvivl: hvad er det nu et spontant henfald er, og hvordan kan det beskrives? Det ville være kanon hvis I kunne hjælpe, måske iform af et eksempel? Mange hisner Pernille. -
Calciumhydroxids opløselighedsprodukt
ForumindlægHejsa...jeg sidder og skal lave en rapport (til i morgen d. 16/12-2004) og skal gerne bruge en tabelværdi for calciumhydroxids opløselighedsprodukt. Men der er lige et problem!! I min databog står der angivet følgende:Ca(OH)2 (grovkornet) = 3.2*10^-5 M^3Ca(OH)2 (finkornet) = 4.9*10^-5 M^3Dog har ... -
Rotationsenergi i stang
ForumindlægHej jeg skal lave et eksperiment hvor jeg beskyder en stang ophængt i sin ende, med et projektil, så skal jeg bestemme mængden af energi optaget i stangen. Jeg har inkluderet et billede hvis min beskrivelse ikke har været helt god :) http://www.myupload.dk/showfile/165953acb19.png/ Hvis jeg er is... -
total yndlingsjob.....
ForumindlægJa!hvad stræber DU efter at blive?- og ikke mindst hvorfor. Lønnen, speciel interesse, lønnen eller tvang. -
Hvad er AT???
ForumindlægHej Alle. Nogen der kort kan forklare mig hvad AT går ud på? Jeg skal igang med forløbet næste uge, og ville gerne lige være lidt på forkant ;) M. -
Hjælp til sicilium-solcelle
Forumindlæg"Når lys trænger ind i cellen, absorberes det fortrinsvis i absorptionslaget, hvor det skaber elektron-hulpar. Absorptionslagets elektriske felt, som opstår pga.rumladning fra acceptor- og donorioner, vil drive elektronerne mod n-laget og hullerne mod p-laget, hvorved der opstår en elektrisk... -
opgave med kran
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå spørgsmål 3) i den vedhæftede opgave. Hvordan kan kranen påvirke forankringen med et kraftmoment? Den påvirker jo bare forankringen direkte nedad med sin vægt. Det kunne være et trickspørgsmål, men jeg går ikke ud fra det, da jeg ikke bruger L1 til noget i opgav... -
Hvad skal du lave i Påsken?
ForumindlægJeg mangler stærkt en til at hjælpe mig lidt her på gården i påsken, forårsarbejdet er så småt ved at komme i gang, og der er temmelig megen oprydning efter min træbeskæring. Men det er meget alsidigt, så hvis du ikke skal lave andet, så har vi plads til en frisk fyr, der vil hjælpe lidt til mod...
