Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 17561 til 17580 af 32066
-
Problemområde Nødhjælp
ForumindlægNødhjælp til Langtbortistan På grund af tørke er høsten slået fejl i Langtbortistan. Der er derfor brug for store mængder af nødhjælp. Nødhjælpen består af konserves på dåse, der skal pakkes i kasser på paller og transporteres med lastbil i sættevognstrailere. I skal hjælpe med at designe en pa... -
Histogram vs. søjlediagram
ForumindlægJeg ved at et histogram er et diagram, hvor søjlerne har samme bredde som intervallerne i x-aksen, men er det den eneste forskel fra søjlediagrammet? Jeg sidder med grupperet og ugrupperet statistik og så vidt jeg har forstået, bruger man histogram, når der er tale om grupperet statistik. Men je... -
Kemi i overskrifter
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke benytte \ce pakken i overskrifter? Er der et trick til at få det til at fungere? -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Hvad viser gennemsnit??
ForumindlægHej, jeg ved godt hvordan beregner det, men hvad bruger man det til helt, altså hvad betyder gennemsnit? -
Haster
ForumindlægEr her nogen som kan skaffe info om metoder til at bestemme afstande i rummet? -
aflevering idag. hjælp det haster meget!!!
Forumindlæghjælp. er væk.. kan ikke finde ud af det her. please:D figuren(er tegnet på min ark så var nød til at skrive den her) viser grafen for en vindmølles effekttivitet E. X er et mål for hvor stor en brøkdel af vinden som møllen ikke udnytter. x= 15/15(brøkdel) og E=0,5 - ved hvilke værdier af x... -
Vektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)! -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
Procent vingeslaget falder med pr minut
ForumindlægHvordan løser jeg opgave c? -
Hjælp Til "Jomfruen"
ForumindlægEr der nogen som ved hvad tema'et er i "Jomfruen" af Kim Fupz?? og hvordan man kan perspektivere til "LærePlads" af Kim Fupz og "Huset" af Steen langstrup? På forhånd Tak :) -
confusion
Forumindlæghej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær... -
Fysik A eller kemi A?
ForumindlægHej alle sammen, Det er således, at jeg til næste år skal være klar over, om jeg vil have fysik, kemi eller biologi på A-niveau. Jeg har valgt at udelukke biologi og står nu imellem kemi og fysik. Jeg har altid troet fysik var det, jeg ville hæve, men nu er jeg simpelthen I TVIVL! Jeg elsker fors... -
Hurtig hjælp om funktion
ForumindlægHelp me! Jeg skal til mat c eksamen i morgen og er løbet ind i et spørgsmål. Kan I hjælpe? Hvorfor kan a (fremskrivningsfaktoren) i eksponentielle funktioner ikke blive mindre end 0?? -
"Continuous compounding" rente
ForumindlægHvad betyder det, at en rente er continuous compounding? Og hvorfor er følgende tilfældet: "A rate of 6% per annum with continuous compounding translates into 6,09% with semiannual compounding"? -
Cirkel-opgave
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(10,5) og indeholder punkterne A(0,0) og B(20,0). a) Bestem radius i cirklen. b) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet B. c) Bestem afstanden fra A til t. d) Bestem arealet af den del af cirklen, der ligger i 4. kvadrant. MINE FORSLAG: a) Den finder jeg v... -
HVAD GØR JEG?
ForumindlægHej, Hvad gør jeg, hvis ikke jeg enten består 3.g under den gamle reform eller vil tage året om grundet dårlige karakterer? Jeg har hørt om en klasse der bliver oprettet i Greve, nogen der ved noget? -
Udregninger i LaTeX-output
ForumindlægFindes der programmer, der kan udføre de samme ting som et CAS-program kan (dvs. basale beregninger som addition, multiplikation osv, symbolsk manipulation, løse ligninger, integraler, differentiere etc.) og give outputtet i LaTeX-kode? Når jeg ikke har min TI-89 Titanium ved mig, bruger jeg oft... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
hvad er middeltal
ForumindlægEn hurtig en hvad er middeltal
