Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17581 til 17600 af 119569
-
Studieretning? hjæælp!
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? -
HA (jur) og mat
Forumindlæghej, jeg har netop fået brev om at jeg er blevet optaget på ha (jur) (fra en standby-plads), det var ikke min første prioritet og derfor har jeg ikke undersøgt uddannelsen så meget (som jeg måske burde.. ) synes den lyder ret spændende men er lidt nervøs for hvor god man skal være til matematik ... -
Fra c- til a-niveau
ForumindlægNogen der ved, om man kan hæve et c-niveau fag til a-niveau på stx. Altså jeg kunne godt tænke mig bioteknologi, men samtidig samfundsfag på a, er det helt hul i hovedet? -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg har fået en matematik opgave som jeg sidder lidt fast i, og kunne godt bruge lidt hjælp! Opgave lyder på: Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne (2,6) og (9,4). a) Bestem ved beregning en forskrift for f. b) Bestem halveringskonstanten for f- Opgave... -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
HJÆLP! matematisk bevis
ForumindlægLad a,b,c∈N. Hvis a|b og b|c så vil a|c. skal bevise det her, er der nogle gode metoder man kan bruge for at bevise noget i matematik? -
Reducering
Forumindlæg4a*(a-5b)+20ab = ... (7a+b) - (7a-b) = ... -
Filosofi/psykologi
ForumindlægJeg har nu(meget sent) blevet fast besluttet på at læse antropologi(på KU), hvorfor matematik på B-niveau, ikke mere er en nødvendighed. Men jeg er faktisk i gang med at supplere med netop det fag i øjeblikket, fordi jeg troede at jeg ville læse statskundskab. Min situation: Jeg mangler enten et ... -
Udledning af arealfunktionen
ForumindlægHej med jer. Jeg skal op til matematik på mandag, og er igang med at skrie talepapir. i emnet integralregning skal jeg vise udledning af arealfunktionen. Og jeg har gjort et forsøg, men vil godt lige have det accepteret inden - har lige vedhæftet hvad jeg har lavet :) Håber det er rigt... -
Studieretning... har brug for hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har lige noget jeg tænker meget over. Jeg går i 1. G på HTX og vi skal til at vælge studieretning, og jeg er ikke sikker på om jeg skal vælge Kommunikation/IT A og Samfundsfag B eller Matematik A og IT B. Jeg er lidt bange for at matematik bliver for svært. Jeg tænker på at ar... -
determinanten og vinkel
ForumindlægHej :) jeg forstår ikke rigtig hvordan determinanten hænger sammen med vinklen sin(v) med to vektorer? håber i kan hjælpe mig -
Geovidenskab og Bioteknologi...
ForumindlægJeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-) -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering og er gået i stå med denne opgave: (opgaven er vedhæftet som billedfil) -
vinkel
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe med hvordan jeg overhovedet skal lave dette? Enhedscirklen: a)En vinkel ligger imellem 0°og 90°. Hvilke værdier kan cosinus og sinus til denne vinkel da antage? b)En vinkel ligger imellem 0°og 180°. Hvilke værdier kan cosinus og sinus til denne vinke... -
angående Mat A karakter
ForumindlægHej:) Jeg var til prøve i Mat A (stx) og fik 48 point og max var 100 point. Nogen af jer der ved ved hvilken karakter det svarer til? -
4. skriftlig eksamen!!!!!
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og er naturligvis under den nye reform.. Som jeg ved skal man op i 4 skriftlige eksaminer i 3.g. Min studieretning er Mat A Fysik B og Kemi B.. Derudover skal jeg opgradere Engelsk fra B til A for at have 4 A niveau fag.. Hvilke fag skal jeg op til skr. eksamen? Mat, Dansk og ... -
Hjælp til reducering af brøk
ForumindlægHej derude. Jeg sidder lige med en brøk jeg ikke rigtig forstår, så håber i vil hjælpe. Den lyder sådan: a+b/m /(a+b)^2 -
Then it all came down
ForumindlægHejEr der nogen der har noter til:Truman Capote: “Then It All Came Down" (1980)Jeg skal op til eksamen i Engelsk, og har mistet mine noter til denne historie, og kan slet ikke huske den. -
Fresa y chocolate
ForumindlægHej, Jeg skal til december skrive SRP om "Fresa y chocolate" og tænkte om nogen sad inde med nogle noter til historien (noter til filmen, modtages også gerne):) På forhånd tak for hjælpen :) -
Bølger og bølgeegenskaber
ForumindlægHej. Mit navn er Frederik, og jeg er ca. verdens største kegle til fysik, matematik, kemi og alle andre naturivdenskabelige fag. Skæbnen vil mig, at jeg har trukket fysik-C afsluttende eksamen, 2.G gymnasiet, og skal op i morgen (dvs jeg har 24 timers forberedelse). Jeg har trukket det værste e...
