Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17581 til 17600 af 102572
-
Differentialligning
ForumindlægOpløsning af sukker i vand foregår på den måde at den hastidhed, hvormed sukkeret opløses, er proportional med den mængde sukker, der endnu ikke er opløst jeg ska opskrive en differentialligning for den opløste mængde sukker som funktion af tiden. Nogen som kan hjælpe med denne opgave? :) -
FATTER DET IKKE ??
Forumindlæghej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :) -
HTX
ForumindlægHvilken A fager skal man have på HTX naturvidenskab? -
HJÆLPPPP
ForumindlægHej allesammen jeg skal op til en MEGET VIGTIG eksamen imorgen. Jeg forstår bare ikke en skid af eksponentiel funktioner osv. EN MEGET SØD SJÆL SOM VIL FORKLARE MIG DET? Har selv prøvet at google osv. kan bare ikke forstå det. KYS PÅ DEM DER HJÆLPERS HÅND!!!!! -
Hjælp til sin(v)=cos(v-90)
ForumindlægHej. Jeg har brug for forståelse til dette. Jeg skal kunne bevise det ud fra enhedscirklen, men det skal være skriftligt og ikke ved hjælp af billeder. Nogen der kan hjælpe mig ? -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om en uge i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning) er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning Håber I vil hjælpe.. -
Hvad er jeres endelig gennemsnit?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig for at høre hvordan folks endelige gennemsnit kommer til at se ud. Det er jo nu man sådan ca. kan regne det ud :)Personligt kommer mit til at ligge omkring de 7.5 og det er jo ikke alverdens.Men vil gerne høre jer andres :) -
hjælp, aflevering til i morgen!
ForumindlægNår man køber bøger på nettet i en bestemt online bogklub koster leveringen altid 29 kr. og bøgerne 127 kr. stykket. a) Hvilke variable er relevante? Hvilken er den afhængige, og hvilken er den uafhængige? b) Opstil en formel for denne sammenhæng. Kald prisen for og antal bøger for . c) Beskri... -
Analytisk plangeometri
ForumindlægDenne opgave lå/ligger under teknisk matematik 1, kapitel 8 problemopgaver, og jeg tror godt jeg ved hvordan den skal løses. Der er bare det med at der i starten står at der er 70 km fra A til B, men under afstandene står der, at der er henholdsvist 10, 15, 30, 45 og 60 km fra A til stationerne. ... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleringen? B) Hvordan supplerer fagene hinanden? C) Videnskabsteori... -
Forskelligt.
ForumindlægHej.. Nogen som gider at fortælle mig om jeg har regnet disse opgaver rigtig ? :) 1) En funktion er bestemt ved f(x)= x^4+2x^3-11x^2-12x+36 a) Løs ligningen f(x)=0 f ' (x)= 4x3+6x2-22x-12 f(x)=0 SVAR; x= -3 v x= 2 b) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) f ... -
kokain (optiske aktivitet)
Forumindlæghej. er der nogen der kan hjælpe med kokains optiske aktivitet. jeg ved alt det med optiske aktivitet nogenlunde. men når jeg skal blande det med kokains struktur. hvordan kan jeg gør det?. -
medianer?
ForumindlægHey... nogen der kan fortælle hvordan man kan udregne medianernes skræringspunkt?? -
Mat på E-learning
ForumindlægHej..Er der nogen som har haft held med at læse Mat på B niveau på egen hånd.. altså som fjernkursist ? eller kan det bedre betale sig at være der til undervisningstimerne? -
Er det rigtigt
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt? -
Polymonier - Årsprøve
ForumindlægOveremnet er polymnomier: "Redegør specielt for andengradspolynimers rødder og faktorisering. Omtal polynomier af højere grad end to." Er lidt på bar bund mht. hvad der helt specifikt menes med spørgsmålet. Håber på lidt hjælp eller nogle gode ideer til at svare på spørgsmålet - skal ... -
diskriminantformlen.....????
ForumindlægHej.. jeg har glemt hvad og hvordan diskriminantformlen ser ud og hvordan den bruges... nogle der kan hjælpe der?? -
Om Matematisk Metode
ForumindlægJeg sidder og skriver AT om blandt andet matematisk metode (IKKE naturvidenskabelig metode) og der skal skrives ca. 2 sider om det. Min gruppe og jeg har ikke kunnet få det til at fylde mere en én side, så jeg vil meget gerne høre til råds her om der er nogle der kan suplere med noget. Det ville ... -
Beregn afstand
ForumindlægHej Nogle som kan hjælpe: beregn afstanden mellem vognens midtpunkt og punktet P(7,4), når bilens midtpunkt befinder sig i koordinatet (0,0). -
Forstørrelsesfaktor??
ForumindlægHej Er der nogen der har en forklaring af begrebet forstørrelsesfaktor? ' Tak på forhånd. Mvh DETTEERMITBRUGERNAVN1
