Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17601 til 17620 af 33009
-
Den hellige nat - vigtigt!
ForumindlægEr der nogen der har skrevet en litterær artikel om "Den hellige nat" Har brug for inspiration ? det ville virkelig være dejligt hvis der er nogen der kunne komme med nogle guldkorn eller evt sende stilen ... :) På forhånd tak .- -
Ørneflugt af Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej alle hjælpsomme venner :D Kan nogle der har læst og forstået Ørneflugt af Henrik Pontoppidan hjælpe med at bespare disse spørgsmål?: 1: Hvad beskriver (karakterisere) præstegården? - hvilke værdier og hvad er præstegårdsmiljøet et billede på? 2: Hvad er Pontoppidans budskab med Ørneflugt? (hv... -
Hvordan og hvorfor opstod 2. verdenskrig?
ForumindlægJeg sidder her og skal skrive ca. en side om hvordan og hvorfor 2. verdenskrig egentlig opstod? Jeg har en lille idé om at Hitler og nazisterne var meget involveret, men jeg er ikke helt sikker på det. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvordan og hvorfor 2. verdenskrig opstod. -
Skal jeg klage over min karakter i SRP?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige netop modtaget min karakter for min længe ventede SRP. Grunden til at jeg skriver er, at jeg er ked af min karakter og bange for mit gennemsnit. Karakteren lyder på 02 hvilket ikke er hvad jeg forventede. jeg har vedhæftede min SRP, så folk der eventuelt har løst ka... -
Fremlæggelse. Emne?
ForumindlægHej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare. -
Poverty/fattigdom outline
ForumindlægHej Jeg skal lave en outline til den mundtlige prøve i engelsk, og jeg har valgt emnet poverty, som betyder fattigdom. Jeg skal have tre kilder med, som jeg inddrager i min outline. Jeg mangler bare ideer til, hvad jeg kan snakke om. Jeg har tænkt på at snakke om det første af de 17 verdensmål, ... -
The Aboriginal peoples- hjælp
ForumindlægHej, om ikke så længe skal jeg op i mundtlig eksamen i Engelsk. Jeg har valgt emnet "The Aboriginal peoples". Jeg vil helst fortælle de relevante eller vigtigste ting om den kultur gruppe, men er dog lidt i tvivl om hvilke ting der er relevante eller vigtig at fortælle om til den mundtl... -
Økonomi eller Erhversøkonomi og filosofi?
ForumindlægHej alle, Jeg står overfor at skulle starte på studie til sommer, og jeg har sådanset fundet "drømmestudiet". Mit problem er bare, at dette ikke udbydes i Danmark, og at jeg rigtig gerne vil læse her til lands. Der er tale om "Philosophy, Politics and Economics", der måske... -
videnskab
Forumindlæghvad er forskellem fra samfundsidenskab og heumanvidenskab? -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Hvad er magnetisme
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogen der lige vil hjælpe mig med at uddybe hvad elektromagnetisme er. Det er til en fysik rapport, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive. -
Sneglen og rosenhækken.
ForumindlægHejsa. Jeg har fået stillet til opgave, at finde ud af hvad fortælleren kritiserer i "Sneglen og rosenhækken", men jeg kan ikke helt gennemskue det?¨ Er der en, der kan hjælpe? Mange hilsner mig! -
Hjælp til dansk novelle!
ForumindlægVi har fået en novelle, der hedder Forladt, for i dansk, og jeg har ingen inspiration overhovedet.. Der er et billed som vi skal skrive ud fra.. billedet er fra en strand, og der ligger en dukke på en sten Vi skal så skrive ud fra titlen og vi SKAL have dukken med på en eller anden måde -På forhå... -
Rumfang
ForumindlægFor kaffedåser med en bestemt højde kan rumfanget V, målt i cm3, beregnes ved hjælp af formlen V=37,5*r2 hvor r er dåsens radius, målt i cm. En dåse med denne højde har en radius på 4,0 cm. a) bestem rumfanget af denne dåse. Er helt blank! Hjælp søges :-) -
Tyrkiet Nation
ForumindlægHej jeg er ved at skrive opgave om Nationalismen i det Moderne Tyrkiet. men har lidt svært ved at finde gode tekster eller sider på nettet til hjælp. kunne være i kendte nogle som ku bruges?? eller måske ku i fortælle mig hvad i tænker når i tænker på om Tyrkiet er et Nationalistisk land?? -
salicylsyre + fedt
ForumindlægHej. Jeg skriver AT om acetylsalicylsyre, acetylsyre og teknologiske landvindinger mellem 1851 og 1914. Jeg har netop fundet på den engelske wikipedia, at: "Acetylsyre nedbryder fedtstoffer." Hvilket er glimrende, for jeg mangler noget konkret for hvorfor acetylsyre er farligt.. mit s... -
i tvivl om jeg kan dette ifbm. med eksamen
Forumindlæghej mit emne er i AT er overvågning af et land ved brug af GPS system. så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det lands almindelige befolkning synes om det. kan jeg så ringe og snakke med nogle jeg kender derfra? hvilken metode er det? og det er jo blot et par personers holdning, kan jeg g... -
1. Verdenskrig
ForumindlægMan siger, at mordet af Franz Ferdinand hans gemalinde udløste 1. Verdenskrig.. men hvorfor det?? kan nogen uddybe det for mig?:-) -
tager for lidt tid?
Forumindlæghej jeg skal op i fs10 dansk på tirsdag, og jeg har forbedret mig. teksten jeg har valgt og snakke om er Muldskud, men det tager kun 6min? og jeg føler da jeg er kommet ind på det hele? Titel forfatter år litteratur genre synsvinkel resume personsbeskrivelse tema miljø sproget symboler fortolknin... -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...?
