Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 17601 til 17620 af 34042
-
Logistisk fremskriving
ForumindlægHejsa :) Hvordan adskiller den logistiske fremskriving sig fra eksponentiel fremskrivning? Håber meget nogle kan hjælpe mig med problemet! Hilsen Mads :) -
Eliminations reaktion
ForumindlægAlkoholer kan indgå i eliminationsreaktioner. Skriv navnene for de stoffer som man kan få dannet hvis man eliminerer et vand molekyle fra 3-methyl-butan2ol. Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Fra sekunder til timer
ForumindlægJeg skal lave 7,4 sekunder om til timer. Hvordan gør jeg det? -
opgave
Forumindlægredigeret: en partikel bevæger sig på en ret linj. den strækning s (meter). partiklen har bevæget sig til tidspunktet i t (sek), er givet ved s(t)=5t^1/2. bestem partiklens hastighed til tidspunktet t=4 bestem det tidspunkt, hvor partiklens hastighed er 2m/s jeg differentiere og får (5*kva(x... -
AT eksamen
ForumindlægTirdag den 15. januar blev eksamensemnet i Almen Studieforberedelse så afsløret fra Undervisningsministeriets side. Emnet er: "fremtiden - visioner og forudsigelser" Om ikke så længe skal alle 3.g'ere så vælge en faggrupe fra de tre hovedfakulteter; naturvidenskab, humaniora og sa... -
Figur
ForumindlægHej, ar en opg. der driller, håber på lidt hjælp. :) Figuren viser en ligebenet trekant ABC, hvor vinkel A= vinkel C. Punktet D ligger på siden AC og danner en vinkel på 39,0 grader og deler siden AC op så DC er 5,3. Punktet E er midtpunktet af siden BC. Beregn vinkel C og siden EC? Beregn læ... -
modellering-prisfunktion
ForumindlægNogen kan forklar mig hvad sammenhæng en mellem prisfunktion og omsætningsfunktion? -
hjælp stadig..
ForumindlægHej igen. Jeg opretter nu det samme indlæg fordi det er meget vigtigt for mig. I min afleveringsopgave til næste uge har jeg fået en opgave som jeg ikke rigtig forstår. Det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g... -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
Kedsomhed...
ForumindlægHeysa der ude... Jeg sidder og stener lidt.. og tænkte om der evt sku være nogen der havde en tanke til et program man kunne lave... noget som man faktisk ku bruge til noget.? Hilsen Calle.. :D -
monotoniforhold og differentialregning
Forumindlægokay jeg sidder fast i denne her opgave: Funktionen f er givet ved f(x)= x^3 + kx - 2x + 5 hvor k er et reelt tal. Det oplyses, at f har lokalt minimum i x = 1. Bestem tallet k. Mit problem er at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal angribe problemet, jeg ved ikke hvordan jeg udfra det lokale... -
Lineær vækst Y=ax+b?
Forumindlæghar fået denne opgave : Gør rede for lineære funktion Y= ax+b Du skal bladt andet komme ind på betydningen af tallene a og b på, hvordan a og b kan bestemmes? -
Hjælp !
ForumindlægHvordan beregner jeg dette? Et politisk parti øger ved opinionsundersøgelser 3 måneder i træk vælgertilslutningen med henholdsvis 8.6% , 2.4% og 3.6%. Beregn den gennemsnitlige månedlige procentvise stigning i partiets vælgertilslutning. Hvad er den samlede procentvise stigning? -
Løsningskurve Lotka Volterra
ForumindlægHej! jeg står over for et lille problem. Jeg skal tegne løsningskurven for Lotka Volterra modellen, hvilket jeg også fint kan i mit CAS-værktøj. Men jeg ønsker samtidig også at forklare hvordan det er man gør det. For dem der ikke ved det, er Lotka Volterra et sæt af koblede differentialligninge... -
Optagelsesprøve
ForumindlægNogle der ved, hvad man skal til en optagelsesprøve ? -
eksponentiel udvikling i oversigt
ForumindlægSP modtager ekstremt mange spørgsmål til eksponentiel udvikling, hvorfor et forsøg på en oversigt bringes i http://peecee.dk/upload/view/97569 -
Boksplot? PLZ hælp. jeg skal bruge det til eksame!
Forumindlægjeg står med en opgave som jeg skal tegne en Boksplot. jeg aner ikke hvordan jeg tegner sådan en. jeg har googlede det, hvordan den ser ud. men hvordan kan jeg selv tegne den. opgaven lyder sådan her: ordnet efter størrelse er højden(cm) af de 50 unge. der står masse talle, fra 162 til og med ... -
Algebra hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser lidt algebra og er stødt på flg begreber jeg ikke helt forstår. Har prøvet mig frem men kunne ikke finde ngt. Følgende begreber: Centralisator Normalisatoralgebra hjælp Stabilisator Kernen Håber der er nogen der kan komme med en forklaring og eventuelt et eksempel Tak ... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en redegørelse om eksponentiel vækst, og i denne redegørelse skal jeg besvare følgende spørgsmål: En eksponentiel udvikling på formen(formlen?) f(x) = a^x skærer i to punkter, som du uden at tegne den kan bestemme. Hvilke? Jeg har brug for et svar, samt en begrundelse fo... -
Sandsynlighed- og Binomialfordeling
ForumindlægHar brug for hjælp :-)
