Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17661 til 17680 af 77388
-
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Manglende pensum
ForumindlægHey, er meget stresset over min eksamen i morgen fordi jeg mangler en bog fra pensum...Dette er kun på 3 sider udaf de 80 men alligevel...Læreren sagde for 2 måneder siden at hun ville skaffe bogen til mig men dette skete ikke og da jeg var på hovedbiblioteket havde de den heller ikke hjemme :(Hv... -
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og gør klar til den mundtlige eksamen i dansk og har trukket kortfilm som fordybelsesområde. De kortfilm vi har arbejdet med i undervisningen skal jeg også relatere til i min fremlæggelse og har ingen idé om hvilken kortfil... -
Religion - spørgsmål
ForumindlægHej!Min næste eksamen er religion. Jeg har i den anledning lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med!Hvad menes der med en udefra og en indefra tekst, i forbindelse med islam, kristendom og buddhismen?Hvilke ritualer er almindelige at komme op i, indenfor hhv. islam, kristendom og... -
HF Enkeltfag
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe med disse spørgsmål: 1. Har man retmæssigt ret til at tage et fag om igen på et lavere niveau, når man har gennemført faget på et højere som HF enkeltfagskursist hvis beviset ikke er lukket? Har jeg f.eks. ret til at tage Dansk fra G niveau og næste halve år Dansk FED niv... -
FY/KE/GEO/BIO på B
ForumindlægDet er et krav i den nye reform, at man skal tage et af fagene fysik, kemi, naturgeografi eller biologi på mindst B-niveau. Da min studieretning er samfundfaglig (samf A, mat B, EØ C), skal jeg beslutte mig for en af de fire naturvidenskabelige fag her til jul (altså efter grundforløbet). Jeg er ... -
TI-83 til studerende! salg
Forumindlæghej...som I kan se sælger jeg min lommeregner en TI-83, som j har brugt i 2 år og den virker stadigt optimalt...men jeg ønsker at sælge den, da jeg ik studere og får ik brug for den...så j sælger den til en der skal bruge den til sit studie..og det skal nok være en fair pris...smid jeres bud heri... -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken... -
Tjek din censor ud v. 2010
ForumindlægHej alle. Jeg kan ikke finde nogen tråd for i år, så jeg starter den her ud. Post jeres censorer, hvis I efterlyser lidt intel om dem ligesom jeg. Eller bare gerne vil vide om de er søde. Mine eksempler: Ditte Skelboe - Frederiksborg Gym og HF - Har hun tilfældigvis en Ph.D i Antonio Gaudí... -
Karaktere !
ForumindlægHej !Jeg har ca. et snit på omkring 9,5 !Det vil jeg jo selv sige er flot, men jeg vil samtidig gerne have det højere...I vores klasse er jeg en af de "populære" og jeg er samtidig en stræber, så på den måde kan man sige at det jo er perfekt...At der så bliver snakket om gode og dårlige... -
Matematik eksmamen sprogligt B-niveau
ForumindlægHejSkal til mundtlig eksamen i Matematik, men er meget i tvivl om hvordan man skal lave en disposition til dette, og i det hele taget hvordan man forbereder sig til det?Er der nogen der kan hjælpe? -
Gå sort
ForumindlægJeg ville høre om der var nogen der har prøvet at "gå sort" til en eksamen, som man ellers er mødt velforberedt til? -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :) -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
Ligning med brøker
ForumindlægHejsa, Jeg er lige startet i en ny klasse, hvor de er gået i gang med nogle ligninger med brøker, hvilket jeg ikke har fået med... her er et af stykkerne; -3 = 6 - 6x + 3 / 19 - 2x Er der en der vil være sød at hjælpe mig med at forstå hvordan man gør :D? (jeg kender godt selv resultatet) -
alkoholer
ForumindlægHJÆLP! er der nogen, der har noget teori om alkoholer? er pænt meget på røven! -
Erhvervsuddannelse?
ForumindlægHej jeg går i 8.kl og skal starte i 9.kl om ikke så længe. Jeg har siden 6.kl vidst at jeg ville uddanne mig til konditor efter 9.kl. Har altid gået på en lille friskole med knap 170 elever, og er derfor usikker på om jeg er klar til at skifte den ud med en skole, hvor der måske går 800-900 eleve... -
Klage over FSA Eksamskarakterne!
ForumindlægHej alle sammen :-) Mig og hele min årgang, er vildt irriteret over den censor, vi har fået til dansk. Det er i den skriftlige fremstilling. Grunden til det er fordi, at vores lærer har informeret os om, at vi kun har fået få 7-taller og en masse 4 og 02. Så lige nu har vi lyst til at klage. Vore... -
En ligning
Forumindlæg100 *0,09 * (x-65) = 100 * 0,39 (x-20) Hvordan finder jeg x? Kan ikke finde ud af at løse den.. -
stort problem!
Forumindlægjeg har valgt en forkert linje på mit nye gymnasium, jeg starter i 1.g.jeg starter allerede her på onsdag, hvad skal jeg gøre?kan de godt ændre det nu, eller først om et halvt år?
