Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 17661 til 17680 af 113953
-
Uligheder
Forumindlæghvordan er det nu det er med uligheder, hvad er det nu man skal dividere med for at uligheden vender? Et negativt tal? -Hvordan er det nu at regnereglerne for uligheder er generelt... -
opg. uden hjælpemidler haster
ForumindlægHej jeg sidder og skal til matematik eksamen STX B niveau her den 11. Maj. Og jeg har lige fundet ud af hvor dårlig jeg egentlig er til mange af de opgaver man skal kunne uden hjælpemidler :*( Derfor har jeg printet 30 sider med opgaver uden hjælpemidler og her er et par stykker jeg ikke kan komm... -
Kvardratsætning
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med at forstå det grundlæggende i kvardratsætninger. Eksempel herunder 25a^2 + b^2 - 10ab skulle gerne give: (5a-b)^2 Og ligeledes: 9t^2 - 36s^2 skulle gerne give: (3t + 6s) (3t - 6S) Men hvorfor og hvordan det giver det resultat, er jeg ikke helt klar over. Er d... -
reducering
ForumindlægHej. Nogen som vil se om det er rigtigt det jeg har gjort? På forhånd tak :) Reducér udtrykket (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) <--> 4a^2+9b^2+12ab-12ab-6b^2-4a^2-2ab+2ab-b^2 <--> 2b^2 -
areal af parallelogram..
ForumindlægOpgaven lyder sådan: Bestem tallet k således, at arealet af det parallelogram, der udspændes af vektorerne: a=(7,k-4) og b=(-1,k) er 20. mit forslag er: det(a,b)= a1*b2-a2*b1 = 7k+1*k-4 =7k+k-4 =8k-4 det sætter jeg så lig 0: 8k-4=0 k=2 og det sætter jeg så ind i v... -
hjælp med "simpel" spørgsmål (skriv udtryk om)
Forumindlægx2-4x-4 skal skrives i et udtryk f.eks. altså udtrykket skal være lig hinanden. er der en der kan hjælpe? (x-z)b -
århhh pls pls pls aflevering til imorgen
Forumindlægpls pls pls nogle der kan hjælpe mig med b og c http://peecee.dk/upload/view/136543 -
lineær regression problem med lommereg
ForumindlægHej jeg har et problem jeg håber en af jer kan hjælpe med. Det er om linæer reg. når jeg taster mine tal ind, i henholdvis list 1 og list 2, vil jeg gerne have fundet reg. linien. Så det jeg gør er at trykker: F4 --> 2:LinReg(ax-b) --> så kommer der en boks frem. hvad gør jeg så her? hvis ... -
programmer til ti-83
ForumindlægEr der ikke nogle som har nogle programmer til lommeregneren texas ti-83, de kan være gode at have ved hånden. Måske kunne man lave et forum hvor man kunne uploade programmer, samt deres progammerings koder/skifter, til dem der ikke har et link-kabel. Det er svært at lave progammer, især hvis man... -
Karaktergennemsnit i faget matematik - Årskaraker el. eksamenskarakter?
ForumindlægHej venner! Jeg er ved at blive gal af at sidde og prøve på at finde ud af hvordan jeg regner mit gennemsnit i faget matematik. Mit spørgsmål lyder simpelthen: Jeg har fået 4 i mundtlig matematik til årskarakter, og 7 i skriftlig matematik til årskarakter. Dog scorede jeg et 10-tal til den skr... -
Hjælp! Funktioner
ForumindlægHej derude:) har siddet med to hammer trælse opgaver siden igår men jeg forstår det stadigt ikke!! Håber nogen lige kan hjælpe mig her. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=664945 -
opgave- find vinkel
ForumindlægHejsa.. jeg sidder og prøver at løse en opgave som er følgende:I et koordinatsystem har en linje m ligningenm: y=-3x+12Bestem den spidse vinkel mellem m og koordinatsystemmets førsteakse. hvis man ser på lommeregneren kan man se at der dannes en vinkel, men jeg har jo kun en ligning og et punkt ... -
dipositioner
ForumindlægDer er mange af jer der siger man kan lave dispositioner hjemme fra, men hvordan deler i emner op. Tager i bare sådan 10 (eller hvordan det nu passer med kapitlerne) og så siger, hvad vil jeg kunne sige ud fra det? eller finder i selv ud af mulige emner? -
Hvordan skal jeg det
ForumindlægOpgave c kan ikke huske hvilken formel -
hvordan består man matematik?
ForumindlægHej til alle. Jeg tager matematik på VUC og skal afslutte matematik. Hvordan består man dette? Tager man gennemsnittet af den skriftlige om den mundtlige karakter(Som så skal være over 2), eller skal man have minimun 2 både mundtligt og skriftligt? Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Glædelig ... -
Min drøm
ForumindlægHeej Jeg har en drøm om at blive Socialrådgiver! og har altid haft den drøm, vil så gerne tage uddannelsen. Har begrund af min sygedom, desværre været meget fraværene fra skole:(n, hvilket har gjort at jeg nok kommer ud med en rigtig dårlig gennemsnit. regner ca med at få 2 til 3 i gennemsnitte... -
Hvad gælder karakterene på universitetet?
ForumindlægDer er fag hvor bedømmelsen er bestået/ikke bestået og så er der fag, hvor man får en karakter. Kommer karaktererne til at stå nogle steder? Hvis man får sin bachelor har man fuldført, men hvor kommer karakterene ind? Står de på beviset man får udleveret? På forhånd tak -
hvor land tid tager det at omdanne?
ForumindlægHar vanskeligeheder med følgende opg. Holdbarheden af lokalbedøvende midler med det virksomme stof E er begrænset, fordi E nemt hydrolyseres. Reaktionshastigheden for hydrolysen afhænger af både temperatur og pH. Undersøgelser viser, at hydrolysen er af 1. orden med hensyn til E. I basisk... -
afstand mellem to punkter
Forumindlæghvordan løser jeg opgaven? -
SU ved suppleringskurser
ForumindlægHar man ret til SU hvis man supplere et fag fra C- A niveau, men at man i gym også har haft det på A-niveau med bare ikke har et bestået snit i det ?
