Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 17681 til 17700 af 31730
  • Hurtig hjælp! (Observationer, hypighed, frekvens, summeret frekvens og produkt)

    Forumindlæg
    Hejsa SP Jeg ved ikke hvordan man regner summeret frekvens og frekvens ud nogen der kan hjælpe. Min opgave er vedhæftet. Hvad er total antal observationer? På forhånd tak!
  • trapezer og trekanter

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med at svarer på de fire spørgsmål? Altså jeg kan kun få spørgsmål 2 til at passer...
  • Gør rede for vendetangent!!!

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, jeg har har fået tildelt en opgave som jeg ikke er sikker på hvordan man skal beregne, derfor spørger jeg om hjælp her i håb at der er nogen er jer der har en løsning, på forehånd tak:)
  • Hvor mange liter vand er der i bassinet.

    Forumindlæg
    Jeg har fået spørgsmålet: Hvor mange liter vand er der i bassinet hvis der er 60 cm vanddybte over alt. jeg ved via. udregninger at arealet af dette basin er 68.079,2 cm2. Har jeg forstået opgaveløsningen korrekt: vi skal finde ud af hvor meget vand der er, vi starter med at gange arealet med 6...
  • renter

    Forumindlæg
    forstår ikke hvordan jeg skal gøre dette. nogen der kan hjælpe? Et forældrepar indsætter den dag, deres datter fødes, 2300,00 kroner i banken til en fast rente på 3% pr. år. Hvor mange penge står der på kontoen, den dag pigen fylder 18 år?
  • Jacob indsætter hver måned 2000 kr

    Forumindlæg
    Jacob indsætter hver måned 2000 kr. på en opsparing. Renten er 0,2% pr måned gør rede for, at der efter 6 år er 154718,04 kr. på opsparingen
  • Stokastisk variabel /bionomalfordeling

    Forumindlæg
    En som kan hjælpe med B og C - jeg har lavet A. Men kan slet ikke løse den...
  • Potensfunktioner

    Forumindlæg
    Hvordan løses denne?
  • Matrix determinanter

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kender nogle formler, el. hjemmesider som indeholder disse, som udledder en 4x4 matrix-determinant eller en større m x n matrix?som f.eks:det(A)=a(11)det(A(11))-a(12)det(A(12))+ a(13)det(A(13))...a(n)det(A(n))
  • differentiering....(mat help...)

    Forumindlæg
    Hej....Kan i hjælpe mig med følgende opgave:En funktion f er bestemt vedf(x) = (x^2+2x-2)e^x ; xa) undersøg f med hensyn til fortegn og monotoniforhold.b) vis, at funktionen har såvel en største- som en mindsteværdi, og angiv disse værdier.--------------------------------------------a) her mener ...
  • Hvilket gymnasium

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal på efterskole til næste år og derefter skal jeg på gymnasiet. Men! Jeg vil meget gerne have Dansk på A, Samfundsfag på A, Engelsk på A og Spansk på A. Kender i nogle steder, hvor man kan få det? Mvh Dampe
  • pensum

    Forumindlæg
    Hvor meget vil i lægge i at læse læsepensum? Jeg ved godt at det vi kan komme op i hører under eksamenspensum...men hvor vigtigt er de at læse det læsepensum...hvis man nu kan huske de essentielle ting fra læsepensum, er det så vigtigt at læse det hele igen?
  • MATEMATISK MODEL?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et større matematisk projekt for, hvor jeg bl.a. skal beskrive hvad en matematisk model er! Har tjekket google og wiki, men ville gerne kunne beskrive det lidt bedre, så er der nogen herinde som kan forklare mig HVAD ER EN MATEMATISK MODEL? Mange smil B^^k
  • Tegning af cirkel i graph-program

    Forumindlæg
    HejJeg bruger programmet "Graph", til at indtegne ligninger med.Nu er mit spørgsmål så om nogle af jer ved om man kan, og i såfald hvordan, lave cirkler i programmet.MvhPeter
  • Pi - Og sammenhænge!

    Forumindlæg
    Jeg skal lave lidt om tallet Pi... Og jeg har søgt lidt efter nogle lidt mere spektakulære sammenhænge som Pi indgår i, ud over geometriske figure, for at krydre min viden lidt...Der skulle vel ikke være nogen af jeg som kunne lidt "sjove" facts?
  • Hvordan gik jeres terminsprøver?

    Forumindlæg
    Hvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i?
  • 00 i fysik

    Forumindlæg
    Jeg har fået 00 i fysik i min 9'ende klasses eksamen, kan gymnasiet smide mig ud. Jeg er rigtig nervøs for skal aflevere mit adgangsbevis her på mandag, håber i vil svare
  • Hvor går DU?

    Forumindlæg
    Ja, hvor går du henne?Kan du lide stedet?Fortryder du dit valg?
  • Karakterer og deres betydning

    Forumindlæg
    Kære brugere, Jeg håber, der er nogen der kan slå fast for mig, hvilke karakterer der tæller, og hvordan de forskellige karakterer vægtes. Jeg troede, jeg havde styr på det, men jeg får hele tiden nye ting at vide (selv mine lærere giver mig forskellige svar). Jeg er udmærket klar over, at det ku...
  • Nogen der har været oppe til terminsprøve i engelsk??

    Forumindlæg
    Hej,ret sent at lægge ind nu, men jeg skal op til engelsk terminsprøve imorn, så ville bare høre om der var andre, som har været oppe. Hvis ja, hvilken tekst kom i op i?Håber nogen svarer hurtigt ;o)Tak!