Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17701 til 17720 af 33650
-
kristendom "påske og pinse"
ForumindlægEr der nogle der kan forklare påske og pinse i forhold til kristendommen? -
forfatter biografi.
Forumindlægjeg kan simpelthen ikke finde noget om forfatteren Dan Turélls. Nogen der allerede kender lidt til ham ?? eller ved i hvor, jeg kan læse noget om ham ?? -
Hjælp - projektuge med overemnet 'ANSVARLIGHED'
ForumindlægHej med jer. På min skole er vi så småt begynt at tænke på emner til projektuge, hvor over emnet er ANSVARLIGHED, og vi har nogle underemner, men vi synes ikke det virker som noget spændene. Så vi vil gerne høre om i har nogle god ideer til hvad underemnet kunne være? -
HJÆÆÆLP MIG!!!
ForumindlægJeg skal finde andre landboreformer udover stavnsbåndet, så vil gerne sprøger om i kunne skrive andre landboreformer og forklar dem kort! -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
hvad er din bedste film
ForumindlægMin er nok "The Insider" med Pacino og Crowe. -
Den bedste bog?
ForumindlægHej alle :) Jeg har lige læst "Terningerne er kastet" af Jean-Paul Sartre, som jeg virkelig syntes var en god bog, men lige nu, hvor læsetrængen er stor, ved jeg ikke, hvad jeg ellers skal læse. Jeg efterspørger derfor noget interessant læsestof, og jeg et forholdsvis "alsidigt&qu... -
Den hellige nat - vigtigt!
ForumindlægEr der nogen der har skrevet en litterær artikel om "Den hellige nat" Har brug for inspiration ? det ville virkelig være dejligt hvis der er nogen der kunne komme med nogle guldkorn eller evt sende stilen ... :) På forhånd tak .- -
Ireland
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad Ireland er. Vi har et emne om det. kan i ikke nok hjælpe mig, men helst på dansk Jeg ved intet om Ireland.... ???????? -
Ørneflugt af Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej alle hjælpsomme venner :D Kan nogle der har læst og forstået Ørneflugt af Henrik Pontoppidan hjælpe med at bespare disse spørgsmål?: 1: Hvad beskriver (karakterisere) præstegården? - hvilke værdier og hvad er præstegårdsmiljøet et billede på? 2: Hvad er Pontoppidans budskab med Ørneflugt? (hv... -
Hvordan og hvorfor opstod 2. verdenskrig?
ForumindlægJeg sidder her og skal skrive ca. en side om hvordan og hvorfor 2. verdenskrig egentlig opstod? Jeg har en lille idé om at Hitler og nazisterne var meget involveret, men jeg er ikke helt sikker på det. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvordan og hvorfor 2. verdenskrig opstod. -
Fremlæggelse. Emne?
ForumindlægHej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare. -
Økonomi eller Erhversøkonomi og filosofi?
ForumindlægHej alle, Jeg står overfor at skulle starte på studie til sommer, og jeg har sådanset fundet "drømmestudiet". Mit problem er bare, at dette ikke udbydes i Danmark, og at jeg rigtig gerne vil læse her til lands. Der er tale om "Philosophy, Politics and Economics", der måske... -
Skal jeg klage over min karakter i SRP?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige netop modtaget min karakter for min længe ventede SRP. Grunden til at jeg skriver er, at jeg er ked af min karakter og bange for mit gennemsnit. Karakteren lyder på 02 hvilket ikke er hvad jeg forventede. jeg har vedhæftede min SRP, så folk der eventuelt har løst ka... -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Poverty/fattigdom outline
ForumindlægHej Jeg skal lave en outline til den mundtlige prøve i engelsk, og jeg har valgt emnet poverty, som betyder fattigdom. Jeg skal have tre kilder med, som jeg inddrager i min outline. Jeg mangler bare ideer til, hvad jeg kan snakke om. Jeg har tænkt på at snakke om det første af de 17 verdensmål, ... -
The Aboriginal peoples- hjælp
ForumindlægHej, om ikke så længe skal jeg op i mundtlig eksamen i Engelsk. Jeg har valgt emnet "The Aboriginal peoples". Jeg vil helst fortælle de relevante eller vigtigste ting om den kultur gruppe, men er dog lidt i tvivl om hvilke ting der er relevante eller vigtig at fortælle om til den mundtl... -
Hvad er magnetisme
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogen der lige vil hjælpe mig med at uddybe hvad elektromagnetisme er. Det er til en fysik rapport, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive. -
Rumfang
ForumindlægFor kaffedåser med en bestemt højde kan rumfanget V, målt i cm3, beregnes ved hjælp af formlen V=37,5*r2 hvor r er dåsens radius, målt i cm. En dåse med denne højde har en radius på 4,0 cm. a) bestem rumfanget af denne dåse. Er helt blank! Hjælp søges :-) -
Sneglen og rosenhækken.
ForumindlægHejsa. Jeg har fået stillet til opgave, at finde ud af hvad fortælleren kritiserer i "Sneglen og rosenhækken", men jeg kan ikke helt gennemskue det?¨ Er der en, der kan hjælpe? Mange hilsner mig!
