Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 17701 til 17720 af 40404
-
Spansk hjælp Plz, Hurtigts muligt.
ForumindlægJeg har en lang spansk aflevering jeg skal lave men har fået problemer med to af opgaverne. Dette er den ene: Man skal skrive den i den rigtige form:: Tita…………. Un amor profundo por Pedro (sentir) Pedro y Tita..................... (quererse): Pedro y Tita querer ... -
hjælp mig pleass
ForumindlægNogen være søde og rette min oversættelse. Jeg er slet ikke god til engelsk, men har prøvet at oversætte det. Det kan godt være at ikke forstå hvad jeg skrev om, men vil gerne rette lidt gramatisk. Og er der også 3 sætninger på dansk som jeg gerne vil hjælp til at oversættes. blive meget glad h... -
Svære sætninger?
ForumindlægHej. Har lige 3 sætninger som jeg synes er svære at oversætte. Nogen der kan hjælpe? 1. Præsident Bush erklærede dermed alle lande som ikke ville støtte USA i kampen mod terrorisme for fjender. - 2. I Harburg er man stolt over den internationalitet der præger byen. - 3. Dette afspejles og... -
3 korte sætninger
ForumindlægEr lidt i tvivl om disse sætninger. Hvordan ville I oversætte følgende: "Han laver mad og gør rent." Il font la cuisine et "nettoient"? "Læreren er bekymret for Karen." La prof "se préoccupe"/"est concerné" de karen. "Ingen skal vide det... -
Hjælp!!!
ForumindlægHej jeg er en dreng der går i 9. klasse der gerne vil have hjælp med sin fransk stil. Er der nogle der gerne vil oversætte noget dansk til fransk?. Det er ikke særlig svært, jeg skal aflevere stilen Den 17 september. Hvis i er villige til at hjælpe mig så bare e-mail mig på mads_andersen@hotmail.... -
Få ord
ForumindlægHej .. Vi fik som opgave at oversætte nogen ord ud fra en tekst. Men nogen af ordene kunne jeg simpelthen ikke finde ud af, og jeg kunne heller ikke rigtig finde dem i ordbogen. Håber nogen af jer derude evt. hjælpe med dem On the run: He took back his guilty plea: Straightout -
Hvad handler den her artikel om?
ForumindlægHej er der nogen, der kan hjælper med at oversæt den her arrtikel til dansk og fortælle mig hvad den handler om. https://www.vanityfair.com/news/2017/10/how-facebook-and-twitter-quietly-helped-trump-win Jeg skal skrive hvad den handler om, men synes det er svært at forstå. Håber der nogen der ... -
Selvplagiat på en oversat tekst?
ForumindlægHello everybody Jeg har en engelskopgave for, hvor jeg skal skrive en tale om et selvvalgt emne. Den selvsamme opgave havde vi dansk for et par uger siden og det faldte mig ind at jeg egentligt bare kunne oversætte den til engelsk og aflevere det. Det er jo ikke stjålet, jeg har jo selv skrevet ... -
Sandsynlighed af statistik
ForumindlægHej SP jeg har disse 2 opgaver, hvor jeg er løber tør for idéer. Øvelse A) I A) er jeg ikke helt med på, hvordan jeg skal udregne r tilhører mængden af reelle tal (det skal jo gælde for alle) I B) ved jeg naturligvis godt, at jeg først skal differentiere Mx med hensyn til r og derefter sæt... -
Reducering.
ForumindlægNr.1: 6*(x/2 + 3/4)2 : Skal man tage kvadranten før man ganger 16 ind i parentesen? Nr.2: Er det korrekt at forkorte på denne måde? 256x2/2 = x2(256/2) og x2/2 = 1/2(x2) Er det muligt? Nr.3: Er dette korrekt? (-2)2 = 4 og -22 = -4 Nr.4: Er denne løst korrekt? 16(x(3+4) = 16x(3+4) = 48x+64x = 112x -
Skelne engelsk fra amerikansk
ForumindlægHej! jeg vil spørge om to ting 1. Hvordan skelner jeg engelsk fra amerikansk, for eksempel, hvis jeg nu gerne vil oversætte et dansk ord, hvordan kan jeg vide om det amerikansk engelsk eller brittisk engelsk 2. Hvad skal jeg gøre for at få et finere engelsk+ et bredere ordforråd Mit mål er at... -
Lås denne tråd!
ForumindlægDette er en moderator-test. Hvor lang tid går der, før denne tråd bliver låst? Jeg fatter simpelthen ikke, at denne tråd blev låst: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=557561 Jeg nåede ikke engang at svare på #45, og fortælle, at i studieordningen for musikvidenskab forudsættes ... -
Er sætningen korrekt?
ForumindlægHej allesammen håber I kan hjælpe :) Sætningen på dansk: Han gik uden at sige noget. Sætningen på tysk: Er geht ohne zu einem Worter sagen. Er sætningen på tysk korrekt, hvis nej - hvorfor? -
Spansk på gymnasiet???
ForumindlægHejsa :) Jeg vil efter 10 klasse have spansk på gymnasiet, uden jeg har haft det før, så jeg ikke behøver og tage tysk på gym, burde dette være muligt? Har gennemført 3 års undervisning i tysk, og har også valgt det fra i 10 klasse.På forhånd tak! -
NY: Dansk til spansk
ForumindlægOpgaver som f.eks. 7, 11, 23 og 26 har jeg svært ved. Kunne godt bruge nogen eksempler på lignende oversættelser. Ellers rettelser/fejlsætninger :) 1) Hvor køber du brødet? Jeg køber det i cafeteriet? Donde compras el pan? Compro el pan en la cafeteria. 2) Jeg ser på bogen. Jeg ser på den. Ve... -
TYSKUNDERVISNING TILBYDES
ForumindlægJeg har læst tysk på universitetet og giver eksamenshjælp samt privatundervisning i tysk. Jeg har mange års undervisningserfaring. Kontakt mig på 60 74 34 32 eller på mail: [email protected] -
Generelt problem...
ForumindlægHej!Jeg har generelt store problemer med tysk grammatik. Dette skyldes bl.a. at jeg ikke har gået i 8. klasse, og dermed ikke lært det grundlæggende i grammatik. Jeg vil SÅ gerne arbejde mit tysk op, men det er virkelig svært. DERFOR hvis du sidder derude og kan finde ud af tysk, vil du så hjælpe... -
-s-s i ordbogen, hvad er det nu det betyder?
ForumindlægHvad er det nu, det betyder, når der står -s-s i tysk ordbogen. F.eks Auto n. -s -s. Betyder det ikke kun, at der skal s på Auto i flertal og genetiv? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey folks! Har i ikke nogle gode ideer til et emne, der kunne være interessant at have i sit studieretningsprojekt? Det skal være inde for to af disse fag: Dansk eller historie + tysk og engelsk. på forhånd tak :) -
Årsprøve
ForumindlægHey alle. Jeg kom lige til at tænke over, hvis man har været til mundtlig årsprøve i 2 fag i 1.g (matematik og tysk) er der så en mindre chance for at man komme op i den rigtige eksamen i 2.g? :-)
