Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17721 til 17740 af 24089
-
Hvad skal jeg lave i fremtiden?
ForumindlægHej Sp. Jeg er i meget i tvivl omkring min fremtid, egentlig var mit ønske at arbejde inden for bank eller forsikring. Har fået at vide fra mange folk, at høje karaktererer bliver vægtet højt, hvis man skal formå at få sig et job, og jeg ligger kun på middelkarakterer og går i 2.g på HHX. Skal... -
Dansk eksamen skrevet for meget
ForumindlægHej alle :) Jeg står i den situation, hvor jeg har kommet til at skrive 4,4 sider til den skriftlige eksamen i dansk, hvilket er 0,4 sider for meget. Jeg er derfor meget nervøs for, at det kommer til at trække mig meget ned i karakter. Ift. opgavekravene har jeg opfyldt alle kravene, og endda pe... -
Engelsk adverbier og adjektiver
ForumindlægHej Jeg har fået vide at ordet skal ende på ly når det er et adverbium. Jeg har også fået vide at adverbier lægger sig til ajektiver, verber, adbverbier. Og at adjektiver lægger sig til substantiver. Men hvad menes der med lægger sig til.? Eller hvordan kan jeg vide hvad ordet lægger sig til?... -
Rettelser
ForumindlægHej. Jeg skal afl. en tyks afslutning af en film den hedder ''Engel und Joe'' i morgen i tyks. det betyder rigtig meget for mig hvis der nogen der lige gider ret min opg. her.... Engel träumen ist Erfolg. Sie sind in den Zug. zwanzig Minuten Joe und Engel Ankunft in Berg, aber ... -
Hvad er bilag?
ForumindlægJeg har tænkt lidt over bilag, og har ikke kunne finde noget om dette.. Jeg ved godt at bilag, kan være regnskaber, grafer, billeder osv. men kan det også være teorier hvor der er forklarende tekst til? Eller skal disse teorier, eksempelvis hofstede's kulturelle dimensioner, være i selve syn... -
Regression
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave regression i GeoGebra, hvor jeg bl.a. skal diskutere om denne model er holdbare. Min lærer siger, at det er den ikke, og jeg skal argumenter for, hvorfor den latså ikke er holdbar. Jeg har taget udgangspunkt i de 3 ting, man skal, når man vudere --> forklaringsgraden, resi... -
Logistisk differentialregning
ForumindlægHvorfor aftag er den relative vækstrate, når en befolkning vokser. Hvis man laver en graf over y'/y som funktion af y, vil man se, at grafen aftager lineært. Men hvorfor? -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ... -
Ideer til nyhedsartikel om brænden på børsen til mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej jeg søger efter ideer til en nyhedsartikel angående brænden på børsen til den mundtlige dansk afgangseksamen. Tak på forhånd :) -
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz. -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
studie hjælp
ForumindlægJeg ville altid gerne studere Jura, men mit gennemsnit er desværre for lavt. Nu har jeg fundet ud af at jeg eventuel kunne tage min bachelor i HA Jura, og derefter skifte over til det almindelige jura studie. Nogle der har forstand på om det kan lade sig gøre? For at kunne komme ind på HA jura... -
Analytical essay: Summary
ForumindlægHej I et summary må man ikke skrive citater Hvis jeg skriver følgende: Before going in, Moira snaps a photo of the narrator’s hair, saying her followers love “before” and “after” shots. When the narrator realizes there’s no “before” photo, Moira ... -
FIguranalyse
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen som kan hjælpe med denne opgave?? altdså hvad den viser, betyder, Hvad er det typiske ved figuren! har virkelig brug for hjælp! tak på forhåd -
Epidemi
Forumindlæghej :) Jeg skal lave et projekt (AT) om mad og mennesker, hvor mad er omdrejningspunktet. Jeg mangler inspiration og forslag. Jeg tænkte på fedme epidemi, da det er et meget vigtig problem idag, men det ved alle noget en masse om, og hvis jeg skulle vælge det, så skal det være en interresant ... -
SRO i fysik og matematik
ForumindlægHej Jeg skal lave et mundtligt forsvar. jeg har haft fysik og matematik som fag. Jeg er i tvivl om hvodan jeg skal snakke om metode. Jeg har jo brugt hypotetisk-deduktiv metode og aksiomatisk-deduktiv metode. Men hvordan skal jeg 'diskutere' mine metodevalg, og snakke om svagheder/styr... -
Infinit/finit
Forumindlæg"Jeg har spist" ,er der tale om infinit eller finit? -
Hjlæp til tysk
ForumindlægHej Jeg har brug for, at nogen kan rette min tysk opgave -
Test ved indsættelse (differentialligning)
Forumindlæga) Vis, at den flydstændige løsning til fiddrentialligningen er [billede] b) Bestem den løsning y = f(x), som opfylder f(0) = 1. Vedhæftet fil -
Salicylsyre
ForumindlægJeg sidder med en delopgave, som lyder: Beregn det teoretiske udbytte af salicylsyre. Jeg har: macetylsalicylsyre=1,459 g, hvilket er et procentvist udbytte på 97,3 %, hvoraf der (efter sugefiltrering) er kommet 3,482 g salicylsyre ved tilsætning af 2 M saltsyre (til pH=1). Hvordan gør jeg de...
