Søgning på: Dansk. Resultater: 17741 til 17760 af 40954
-
Danmark...
ForumindlægHey folkens!!jeg skal til eksamen om 1 time.. er ret bange.. og nervøs og ryster hel vildt..:0(Fandt lige ud af, at jeg er ik ret sikker på om jeg forstå hvordan Danmarks situation var under 2.verdenskrig.. altså jeg mener økonomien og politiken.. Jeg håber virkelig i gider hjælpe mig straks...:0... -
Hjælp til emne i projekt
ForumindlægHey, jeg har siddet i flere dage og tænkt på en underemne til "En Anden Verden", og kan simpelthen ikke finde på noget som kan score det store hos sensorerne. Er der nogen der kan give et pift med hvad det kan være? mvh. -
Oversættelse? få steder jeg i tvivl?
ForumindlægJosé Marti nació en 1853 y cayó/murió en 1895 en la guerra último contra los españoles. Durante muchos años haber/tener de vivir en el exilio en España, en los EE.UU. y en muchos países de la Latinoamérica. Martí era un escritor muy p... -
SSO - Vælgeradfærd (bøger)
ForumindlægHej Jeg vil lige hører om der er nogle der sidder inde med god information omkring Vælgeradfærd og samfundsudvikling? Jeg er meget interreseret i bøger som kan være gode kilder/værktøjer til en skriflige opgave osv. MvH. Johan -
Nogen der har gode oversættelser??
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle godeog mundrette oversættelser til: There being no more free samples to be had, the girls left the health shop. When in doubt, leave it out! -
Metaovervejelser
ForumindlægHej.. jeg er ved at skrive SRP og skal i den forbindelse redegøre for de metaovervejelser der er benyttet.. jeg er bare ikke sikker på hvad det dækker over? på forhånd tak.. vh Alberte -
Politiske spørgsmål
ForumindlægJeg skal i samfundsfag komme op med et spørgsmål til hver af disse emner: Miljø Abort Sundhed Skat Udlændinge Vi afholder på tværs af klasserne en valgkamp, og jeg skal være journalist. Hver af de partier som er med skal kunne give deres holdning omkring disse emner så det skal være nogle gode... -
PLO udvikling og strategi
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om PLO og mangler hjælp....Hvor finder jeg den? Har været på biblioteket, men hjælpen der er virkelig begrænset..... -
engelske stil
Forumindlægheej nogen der vil hjælpe mig med en engelske stil? :D så vil jeg blive glad :) den skal handle om at man skal skrive et brev til en der aldrig har været i danmark før. også skal man fortælle lidt om danmark plzz nogen der vil hjælpe :) -
linjens ligning!!
ForumindlægHejsa..Jeg har fået nogle mat opg., har lavet dem alle, forstår bare ikke denne her, håber i kan hjælpe, er helt blank li' nu:Linjen n går gennem(-2,1) og (q,-3) og er parallel med linjen m, der har ligning 2y=3x-2. Bestem q, og opskriv en ligning for n.Jeg ved godt hvordan jeg skal opskrive ... -
Matematisk Analyse vedr. Bevistekniker
ForumindlægHej Forum,Er der evt. nogen herinde som kan henvise til gode eksempler på induktionsbeviser via nettet? Jeg er netop startet på uni og har valgt kurset "Matematisk analyse" da bevisbegrebet jo er vigtigt for både matematik og fysik. Problemet er blot at det er længe siden jeg har haft o... -
SRP - Debatten om Atomkraft i 70'erne
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder her med min SRP, og er gået helt i stå. Jeg skriver om atomkraft i historie og fysik, om debatten der var om hvor vidt vi skulle have atomkraft i Danmark tilbage i 1970'erne og 80'erne. Jeg er gået i stå ved følgende spørgsmål, og håber på at nogen af ... -
RETTElse af kort tekst!
ForumindlægHeej, er dette lille stykke tekst rigtigt oversat!? Et par år senere finder Dreyman ud af at han har været overvåget af Gerd Wielser. Han finder også ud af at det er ham der fjernede skrivemaskinen fra hans hus, efter han fik det af vide under et forhør af Christa- Maria Sieland. Ein paar Jahr... -
hurtigt spørgsmål.
ForumindlægHvormår bruger man legen istedet for liegen og omvendt. -
Bøger
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP opgave lige om lidt (uge 8 og 9) i afsætning og VØ. Hovefaget er Afsætning og jeg skal derfor finde noget jeg skal skrive om ud over pensum. jeg har ledt efter en afsætningsbog på handelshøjskole niveau, men jeg kender ikke titlen og kan jo derfor ikke bestille den hjem på... -
Syllogisme/konklusion
ForumindlægKan jeg godt bruge ordet syllogisme i stedet for konklusion? Syllogisme = en logisk slutning, som består af 2 præmisser og en konklusion. I EN GYLDIG SYLLOGISME ER KONKLUSIONEN EN LOGISK FØLGE AF PRÆMISSERNE. Det skal bruges i forbindelse med en konklusion på en fortælling. Da jeg tit synes at fo... -
økonomi
ForumindlægHej :) Hvordan forklarer man begreber som betalingsbalancen, devaluering og handelsbalance? og er pengepolitik og finanspolitik ikke det samme? -
SSO
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive sso. Og har fået til opgave at karakterisere den postmoderne socialkarakter...men har lidt problemer med at finde informationer om bl.a. zapperkulturen? Hvis der er nogen der har nogle gode sider, så er i meget velkomne til at skrive dem til mig.Med venlig hilsenLone -
Henvisning til "Den store danske"??
ForumindlægSom overskriften siger.. Er det godt eller dårligt at henvise til sider, artikler m.m fra encyklopædier som eksempelvis gyldendals "Den store danske" i sin SRP-opgave? Mange tak på forhånd.. -
kurs og procent
Forumindlægja, det er mig igen 8D hehe, jeg er ret dårlig til det her, og tænkte at dfer var en der ville hjælpe? .. opgaven:kursen på § er 562,50 udgifterne til forsendelse er 15§ med tillæg på 2.50§ pr. bog, altså skal Pia betale 365 kr når udgiften til forsendelse medregnes. Da Pia modtager bøgerne, er k...
