Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17741 til 17760 af 27496
-
løsning af 61=9x+15y?
ForumindlægHej alle sammen. Nogle der kan forklare dette regnestykke: Findes der hele tal af x og y, så primtallet 61 kan skrives på formen 61?9x+15y? Giv i bekræftende fald en løsning på værdierne for x og y. Har samme problem med stykket 61=9x+16y. Jeg ved at man skal bruge Euklids udvidede al... -
Et hurtig redox spørgsmål
ForumindlægMan har følgende redoxreaktion:5Fe++ +MnO4- + 8H+ ---> 5Fe+++ + Mn++ +4H2OSpørgsmålet lyder:Hvor mange mL 0,0206 M KMnO4 skal der anvendes for at Fe++ oxideres til Fe+++.Jeg vil ikke ha' resultater eller regnemåde, blot hvad det er jeg skal kigge på. Jeg kan se at forholdet er 1:5 men så k... -
grundlæggende om reaktionsskemaer
Forumindlæghej!Da jeg gik i gymnasiet havde jeg kemi på c.niveau, men det er efterhånden tre år siden jeg gik i første g. jeg har aldrig forstået kemi særligt godt, men har altså besluttet at jeg gerne vil kende lidt mere til det helt grundlæggende inden jeg begynder på uni.Jeg sidder med følgende eksempel:... -
Opgaver!!
ForumindlægHej!Er der ikke nogen som har løst til at kigge på disse fire små opgaver.Der er nogle enkelte steder hvor jeg er gået i stå!Opgave 1)y-stråling med energien 500keV har den lineære absorptionskoefficient 2cm^-1 i bly.a)Omregn u til SI-enhed.b)Beregn halveringstykkelsenc)Hvor stor en del trænger i... -
haster hjælp
ForumindlægSkal op til fransk mundtlig eksamen i morgen. har skrevet hvad jeg skal sige og kan det hele uden ad, men problemet er bare at teksten er for kort. min fremlæggelse tager kun 3.50 min. mens den skal tage 5 min. er der nogen der har forslag til hvad jeg evt. kan til føje, og det vil være meget ra... -
tysk rettelse. meiner freizeit. grammatik
ForumindlægHallo! Mein Name ist Hans. Ich bin 14 Jahre alt. Ich wohne in Hasle, mit meiner Mutter und meinem Vater. Ich habe 3 Geschwister, deshalb sind wir eine grosse Familie. </o:p> In meiner Freizeit gehe ich zu Fussball, und zu Schwimmen. Das macht viel Spass. </o:p> Ich schlaf... -
Bioteknologi A
ForumindlægJeg skal op til termins prøven og jeg har fundet 3 exames sæt. Jeg har lidt svært ved det kemiske så jeg vill gennemgå mine kemi bøger (jeg har aldrig haft kemi ikke engang på c, så jeg har lært noget igennem Teknik og Bioteknologi). Jeg har gennegået kemi b, og er nu klar til kemi A1 og A2. Me... -
Bioteknologi A
ForumindlægJeg skal op til termins prøven og jeg har fundet 3 exames sæt. Jeg har lidt svært ved det kemiske så jeg vill gennemgå mine kemi bøger (jeg har aldrig haft kemi ikke engang på c, så jeg har lært noget igennem Teknik og Bioteknologi). Jeg har gennegået kemi b, og er nu klar til kemi A1 og A2. Me... -
Gode forsøg til fysik?
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal op i fysik på torsdag, og jeg har næsten ingen forsøg jeg kan lave til hver opgivelse, og jeg skal mindst have 2-3! Så det ville være en STOR hjælp hvis i kunne give et forslag til hvilke jeg kan lave! Følgende emner dækker de fire hovedområder: Fy... -
HJÆLP: Appetitregulering?
ForumindlægHej derude :o) Jeg er igang med at skrive en SRP opgave om fedme i USA og har fået under min redegørelse et punkt der hedder: Der ønskes en redegørelse for appetitregulering, og en diskussion af hvorfor reguleringen ikke virker hensigtsmæssigt hos svært overvægtige personer. Jeg ved alle... -
Gymnasier i Gentofte
ForumindlægHej med jer Jeg går i 9. klasse, og skal til at beslutte mig for en videregåendeuddannelsen. Mit gennemsnit er nuværende på 9,5 og min UPV har fået et kryds i parat til en gymnasial uddannelse. Min studievejleder er afsindig uengageret, så jeg... -
Rettelser af tysk
ForumindlægHej. Da jeg er temmelig dårligt til at rette tysk og skal aflevere min opgave i morgen, kunne jeg godt tænke mig, hvis en af jer kunne tage et sidste kig på den. Det er en tysk opgave, hvor jeg bare har brug for rettelser og måske en forklaring på, hvorfor I har gjort som I nu har. Tak på forhånd... -
Jo flere højniveaufag des højere snit?
ForumindlægJeg har hørt noget i medierne omen plan om at ens højniveau fag skulle tælle højere end de andre fag og at jo flere højniveau fag man havde des højere blev ens snit derfor. Jeg mener selv at disse regler først træder i kraft med gymnasiereformen i 2005 (hvis de overhovedet bliver vedtaget) men n... -
Terrorangreb
ForumindlægHey..Jeg har fået til opgave at forestille mig at jeg er terrorist, og jeg skal ramme den amerikanske befolkning med en dødelig epedemi. Den skal altså være super smitsom!Men jeg kan ikke rigtig finde en god sygdom.Har i nogen gode idéer?(Jeg må ikke bruge miltbrand) -
Fotosyntese/respiration niv. C
ForumindlægHejJeg er rimelig meget på bar bund mht. til teorierne for det forsøg jeg skal skrive rapport om så ville sætte pris på lidt hjælp:-)1. Hvordan kan vandplanters optagelse/afgivelse af CO2 påvises ved hjælp af ph-indikator?2. Er det planten der sørger for farveskift i lys/mørke?3. Optager vandplan... -
enzym
ForumindlægEr der nogen der kan nævne nogle forskellige processer i kroppen, der styres hvert af et bestemt enzym?? Og er der nogen der ved hvorfor det er T i DNA og U i RNA? -
Menneskets oprindelse
ForumindlægHejsa allesammenMine veninder og jeg sad her den anden dag og diskuterede om nogle mækelige ting.Bl.a. hvorfor negere næsten altid har krøller, og hvorfor kinesere og grønlændere har små sammenknebne øjne.Jeg tror peronligt det er fordi vi allesammen stammer fra det samme sted. Evt. Afrika, og ig... -
Ødipus
ForumindlægHey...har lidt problemer med ødipus:1.Hvad skal man bruge koret til? jeg forstå ikke helt hvad de siger, og man kan jo sagtens udelade de, og stadig forstå handlingen.2.En ting inden for koret, hvad betyder strof hhv modstrofe?3.Man siger der kun må være 3 skuespillere på scenen adgangen, tæller ... -
Hvad blev karakteren?
ForumindlægHej alle Så er AT overstået for mig og mange andre. Har på fornemmelsen, at det er temmelig høje karaktere der generelt er givet - så nu er jeg lidt nysgerrig - Hvad har i fået? Jeg fik selv 12 :) !!!! -
HJÆÆLP Fotosyntese og Respiration
ForumindlægHJÆÆLP Eksamen i morgen! Jeg har brug for en der helt præcist kan fortælle mig om fotosyntese og respiration? Om hvad der sker, og hvornår og hvad respiration gør. Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) På forhånd tak Mvh LC
