Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17761 til 17780 af 95434
-
Hvordan gør man det?
ForumindlægHvordan putter man sine opgaver ind på studieportalen? -
Hvordan ligger jeg min opgave på studieportalen?
ForumindlægHej hvordan ligger jeg min opgave på studieprotalen? Jeg kan virkelig ikke finde ud af det.. -
Den kolde krig- opløsning af Sovjetunionens fald
ForumindlægHej SP. Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå hvorfor Sovjetunionen blev oplsøt/faldt? Jeg har prøvet at finde frem til det, men har ikke kunne finde noget sted, hvor det er nemt at forstå.. Så mit spørgsmål er: Hvorfor blev Sovjetunionen opløst? -
SRO og fodnoter
ForumindlægHej derude Er i gang med at skrive en SRO og er kommet lidt i tvivl omkring fodnoter Skal jeg angive en fodnote i denne sætning: "Lederen for det EU-skeptiske parti, Nigel Farage" -
sinus og cosinusrelationerne for en vilkårlig trekant.
ForumindlægDu skal specielt gøre rede for sinus og cosinusrelationerne for en vilkårlig trekant. Nogen der kan hjælpe -
Enzymer
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med noget om enzymer: enzymers kendetegn og funktioner? tak på forhånd! :) -
y(t)=2
Forumindlægy(t)=2 y(3)=2 I dette tilfælde hvilken værdi vil være t og hvilken y? hvis vi nu har 2*y*y'(t) Hvad skal så indsættes i hvad? -
Forskel på hydroxylase og monooxygenase?
ForumindlægMåske på grænsen til kemi, men ja... Nogen der ved, om der er en forskel på de to? Jeg kan kun læse mig frem til, at de begge inkorporerer en hydroxylgruppe via ét atom fra O2, mens det andet atom omdannes til vand ved samtidig oxidation af NAD(P)H. -
Boghandel på Nørre Campus (HCØ Institutet) til matematik på KU
ForumindlægHej Er der en boghandel på denne campus hvor man kan bestille nogle bøger hjem? Mvh. -
Skæringspunkt mlm. to funktioner
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til disse. Når jeg prøver at finde skæringspunktet mellem funktonerne igennem geogebra, så får jeg svare til at være 13.21, men når jeg benytter mig den metode hvor jeg sætter dem lig med hinanden, får jeg svaret til noget helt andet. Anyone?? -
Oversættelse
ForumindlægHey! Har en lille oversættelse. Nogen der gider glo den igennem? :) Tak!Dansk:Den mest sandsynlige udgang på helle denne affære bliver nok, at politiet undlader at rejse sigtelse mod ham. Sagen er ganske vist stadig aktuel, men i virkeligheden er der bogstavelig talt ingen beviser, de kan fremfør... -
rettelse
Forumindlæger der nogen der gider at rette de sætninger som jeg har oversætet. tak på forhånd 1: hun lovede, at hun ikke ville gøre det igen 2: han hævdede, at han aldrig havde set hende 3: da hun en tidlig morgen var på vej på arbejde besvimede hun 4: to dage efter han var rejst til Italien sendte han en s... -
Engelsk grammatik
Forumindlæg1.Many girls (is/are) not interested in soccer 2.My old mother still (live/lives) in Vejle 3.He (don’t/doesn’t) know which answer (is/are) correct 4.You often (say/says) something that I (don’t/doesn’t) mean 5.The Johnsons next door (is/are) noisy people. 6.The teacher, not his pupils (was/were) ... -
er den blevet bedre?
Forumindlæg_ jeg har skrevet min historie om rigtig mange gang og er ved at bilve sindsyg så er der nogle der kan rette lidt i den nu?? It was the 29th of November, the night before the 30th of November, 1990 . That night was not funny for anyone. It was the meanings at I should flew to Hawaii, but crashed... -
Grammatiske fejl
ForumindlægJeg skal finde fejlen i de her følgende sætninger, og dernæst forklare hvori fejlen består. Men jeg kan ikke finde dem. Er der nogen der kan se hvor fejlene ligger? Jeg har prøvet at give min egen ide på nogle af dem... 1. Since he during a very long period of time had not slept well he went ... -
Biologi - matematik. Godt emne?
ForumindlægHej alle. Skal vælge fagkombination til mit studieretningsprojekt her på onsdag, og føler mig ret uinspireret. Jeg er sikker på at jeg vil skrive i biologi (A-niveau), men er ikke sikker på hvad jeg skal koble, da jeg ingen ide har om emne. Jeg er nok mest til biologi(A)-matematik(A), så ville... -
iq er ikke det samme som at være klog
ForumindlægHej, jeg er en pige på nu 16 år som snart er færdig i folkeskolen. jer har i et stykke tid, haft det dårlig med mig selv, fordi jeg ikke mener jeg er klog nok. Det skal ikke på nogen måde forstås som mon jeg er dum. Nej faktisk har jeg en utrolig høj rumlig og logisk intelligens. Og en iq på ca. ... -
Parabel udfra ledelinie og brændpunkt
ForumindlægJeg har et brændpunkt og en ledelinie og skal udfra dem bestemme ligningen til parablen.F = ( 0 ; 4)l: y = -2---------------------------------udfra dette vil jeg mene at TP findes i (0;1).men så kan jeg simpelthen ikke finde a.nogle der kan hjælpe ? -
Energiomsætning i elkedel
ForumindlægJeg forklare energiomsætningen, når jeg opvarme vand i en elkedel. Er der nogen, som kan hjælpe mig? :) -
Coulombkonstanten
ForumindlægHey, Vi ved, at F=kC* (q1*q2) / r^2 hvor kC er coulombkonstanten, q1 og q2 er de to gendstands ladninger, samt at r er afstanden.. kc=8,99*10^9 N*m^2/C^2 er det nogen der kan begrunde kC's enhed ? Kan ikke lige se det.... på forhånd tak ;D
