Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17761 til 17780 af 102572
-
Bestem højden på en trekant
ForumindlægHey derude, jeg er ikke så god til matematik derfor vil jeg gerne have hjælp til en opgave :) Jeg har en retvinklet trekant med målene: a = 1,5 b = 3,6 c=3,9 Jeg skal derefter bestemme højden. Skal jeg ikke bare finde vinkel B først af den store trekant? og derefter bruge sin til vinkel b ... -
confusion
Forumindlæghej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær... -
Er der nogen der vil se min engelsk stil fra studentereksamen igennem og bedømme den til en karakter
ForumindlægHeyy! jeg var til studentereksamen(STX)i skriftlig engelsk B niveau i går.Jeg valgte at skrive om opgave A, som handlede om "the smoking ban" i England Jeg tænkte på om der er nogle herinde, som ville læse den og bedømme den til en karakter. På forhånd tak mvh Gökhan Her er min... -
SRP
ForumindlægHej folkens Jeg skal snart skrive SRP, og har valgt fagene Matematik A, Historie A. Inden for historie delen ved jeg ikke hvad jeg skal beskæftig mig med, hvis I har nogle ideer, så vær sød at skriv en kommentar. Hvis nogen som tidligere har skrevet i emnet/har viden på de specifikke områder, må... -
Hvad er y efter 30 min?
ForumindlægHey guys. Jeg har igen et par spørgsmål ang. en aflevering i matematik. En kop te, der lige er lavet, er 90 C varm. Stuetemperaturen er 25 C. x: Tiden i minutter y: Det teen er varmere end stuetemperatur. y har en halveringstid på 10 minutter. Når teen lige er lavet er den 25 C varm... -
Engelsk.. mangler lidt gramma kontrol?
ForumindlægHow much i have to praise for him! How much He have given me! All times I making mistakes, all times I going off from straight Path and He is giving chance again and then again. Here is for me another chance. They took me from House of Falling Women is destitute hostel in Hazaribagh under wing o... -
UDFORDRING: Differentialligning
ForumindlægJeg arbejder med bevægelsesligninger (s(t), v(t) og a(t)) for et fald med luftmodstand i mat/fys. For a(t) gælder der, at a(t) = s''(t) = C*(s'(t))^2-g hvor C og g bare er nogle konstanter. For at finde v(t) og s(t) findes samtlige stamfunktioner til de forskellige udtryk. Jeg har fun... -
Æneiden
ForumindlægHej, Er der nogle der ligger inde med nogle noter til 2. sang i Æneiden? :) -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej.. Jeg skal på nær snart til optagelsesprøve. - Jeg ville lige høre om, I som har været til optagelsesprøve i forrige år måske kunne hjælpe mig? Jeg vil virkelig gerne vide, hvad lærerne/censorne skal spørge mig om? Altså, hvilket spørgsmåle kunne de finde på at stille mig? Jeg skal op i matem... -
Frekvens
ForumindlægI en opgave får jeg at vide at hydrogen har bølgelængden 656 nanometer. Jeg skal bestemme dens frekvens. Derfor går jeg ud fra at jeg skal bruge formlen c = y * f Jeg ved godt at jeg kan isolere f. Spørgsmålet er bare, at c er givet ved 3.00 * 10^8 meter i sekundet. Jeg kan vel ikke dividere d... -
Dumpet/bestået
ForumindlægHeps. Hvordan er det man regner ud, om man har dumpet eller ej? Lad os antage, at man i et fag har fået 12/12 skriftligt og mundtligt, men dumper enten den skriftlige eller mundtlige eksame. Regner man så gennemsnittet ud af de tre fag, altså (12+12+0)/3 eller dumper man faget, idet man har dum... -
Dansk Eksamenshjælpepakke
ForumindlægHej. Jeg fandt tidligere i dag en dansk skriftlig eksamenshjælpepakke til 9. klasse. Den kostede 1500 point og beskæftigede sig både med læseprøven, retstavning og den skriftlige prøve. Nu sidder jeg i den uheldige situation, at jeg ikke kan finde den igen. Er der nogen, der kan hjælpe m... -
tre regneregler for ubestemt & bestemt integraler
Forumindlægi forhold til ubestemte: Der kommer jeg ind på stamfunktion og Ubestemt integral. Men Jeg skal gør rede for regneregler for ubestemte integraler. Hvad menes der der? i forhold til bestemt: Der skal jeg komme ind på hvad er det og areal under graf, arealfunktionen. når der står "Gør rede fo... -
HASTER!
ForumindlægHej, Jeg skal komme med et bevis på primtal med brug af den direkte bevistype. Er der en der vil hjælpe? er i stor nød? tak på forhånd -
Goddag
ForumindlægJeg er ny her på studiportalen.dk. Er der nogen eksperter til stede dette handler om Kemi for Kalk. Kun om Kalk :) Er der nogen der ved. Hvordan påvises CO2 og hvad hedder det ?Hvordan påvises Ca++Hvordan påvises CO3--Hvordan kan salt blødgøre vand?Kan I fortælle om kalkbrænding. Både med ord og ... -
reducer udtryk
ForumindlægReducer det matematiske udtryk In c = In (c0· ek•t) ja jeg er ikke skoleelev , men en gammel mor der gennem årene har prøvet at hjælpe mine børn hen ad vejen:) nu har de ikke brug for hjælp til mat mere, men min lyst glæde ( egen udfordring) gør at jeg indimellem sider og prøver på... -
Artikel eller ej???
ForumindlægJeg er virkelig i tvivl om hvilke af følgende sætninger er rigtige: - The life in the 80s is not easy. - Life in the 80s is not easy. Jeg tænker man kan argumentere for begge to. På forhånd tak! -
Computer brudt sammen hjælp
ForumindlægHej folkens min computer brød ned i forige uge og jeg mistede alle mine noter fra 7. 8. og første halvdel a 9. er der nogle der vil dele jeres noter :D -
FSA Fysik Eksamen 23/6.
ForumindlægJeg ville høre om der er nogle af jer, der har nogle gode fysik noter, som jeg kunne få? Eller nogle gode råd. Det haster forholdsvis meget. Jeg skal op imorgen mandag. Jeg skal blandt andet op i: KEMI: - Syrer baser - Salte (inddampning, opløsning, ion-bindinger) - Grundstoffer (det period... -
HASTER MEGET: AFLV. TIL I MORGEN . ang. absorptionsspektret -natrium
Forumindlæghej, er der nogen der kan hjælpe mig med: (haster virkelig meget skal aflv. i morgen :( ) der står, at jeg skal finde for natrium E5-E2 vha. absorptionsspektret på fig, der er vedhæftet. jeg har først fandt E5-E1 (E5=h*c/λ og det samme med E1 trækket deres resultat i eV fra hinanden - der...
