Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17781 til 17800 af 24857
-
At studere psykologi uden at have haft det i gym
ForumindlægOK, så det skal siges, som overskriften hentyder, at jeg ikke har haft psykologi, da jeg gik i gymnasiet. Dog lyder studiet faktisk virkelig spændende, så jeg overvejer at søge ind... tror I, at man er dårligere stillet end dem, der har haft det i gym (altså om det bliver "ekstra hårdt"... -
ikke mere
ForumindlægHej, Jeg er en pige, der er træt af livet, skolen, karakter og alt. Jeg vil ikke begå selvmord, men jeg vil gøre et eller andet, så jeg kan få kræft eller sådan noget. Jeg har opgivet alt og jeg kan ikke klare det mere - livet er bare uretfærdigt. Jeg ved godt, det lyder latterligt, men jeg kan ... -
Besvarer man problemstillingerne?
ForumindlægSkal man til dne mdt. eksamen besvare sine problemstillinger fra synopsen selvom de i synopsen er besvarede? -
Raketter og impulsbevarelse
ForumindlægHej, er der nogen som kan forklare mig, hvordan impulsbevarelse hænger sammen med en rakets fremdrift? -
Hvorfor gange
ForumindlægHvorfor er det man ganger med 5.49*10^(-4) og hvad er dette for et tal. -
Let fysikspørgsmål! Varmekapacitet
ForumindlægHvad er forskellen på at sige (ift varmekapacitet) Bly : 23 kJ/kg og keramik: 11,9 kJ/K -
kvotienter 2010 + ansøgertal
ForumindlægGider I lige sætte årets kvotienter og ansøgertal ind her på portalen. Kvotienterne må vi jo vente med til en 30. Her er tal fra DTU : ialt 3422 søger ind heraf 1402 på 1 prioritet. Det er tale om en stigning på 476 samlet og 59 på 1. prioritet Jeg kan ikke lige se hvad det gir procentmæssigt- no... -
Hvordan opstår nord-sydlys/polarlys?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og læser om magnetisme, da jeg fandt noget, som jeg ikke forstod. Altså jordens magnetfelt beskytter os mod partikler fra solen og rummet. Så var der noget med at jordens magnetfelt ændrede sig hvert mange tusinde år (polerne bytter plads). Når det sker, opstår nord- og sydl... -
Beholde højt snit fra folkeskolen
ForumindlægHej alle Jeg gik sidste år ud af folkeskolen med at snit godt over 10 og nu er jeg så startet på HTX. Jeg vil gerne være læge og det kræver jo som de fleste af os nok ved et rigtig pænt gennemsnit. Jeg er derfor ude efter alle de tips I har til at beholde mit snit igennem gymnasietiden. Kan de... -
Wiens forskydningslov?
ForumindlægHeii.. jeg skal finde toppunkts bølgelængeden (Lmax) i solens stråling fra hhv. Solen (5780 K) ved hjælp af formlen : Lmax= (2,9*10^-3m * K) / T men hvad er K i formlen? HJÆLP! På forhånd TaakK! -
Medicinstudiet - hvilke veje?
ForumindlægHejsa. Hvis man gerne vil læse medicin, men ikke har karakteren til det, er det så muligt at læse et fag som biologi og derefter så skifte over til medicin og så læse de fag man ikke har haft der op? Jeg tænker på Århus Uni -
oldtidens verdensbillede
Forumindlæghvorfor blev oldtidens verndesbillede det gældende helt op til 1500-tallet -
lineær Differentialligning
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og læst om lineaæt differentialligninger og lidt tvivler om jeg har forstår det rigtigt eller ej: som der står Lineær differentialligninghar føglende form: er det sådan at hvis en diff-L har ikke y så den er ikke lineær ? for eksempel: y` =2x +1 er ikke lineær ?? ell... -
Hvorfor falder en tsunamis hastighed, når vandybden bliver lavere?
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare, hvorfor en tsunamis hastighed falder jo lavere vandet er? På forhånd tak for hjælpen:-) -
Kosmologi - skalafaktor for masse/stofdomineret univers
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvis man skal belyse skalafaktoren for et massedomineret univers, hvad skal man komme ind på og er der nogen der evt. har den formel? -
Hvad er forskellen på x og x_0?
ForumindlægHvad er forskellen på x og x0? Jeg troede det var to forskellige tal, men det virker som, at min lærer bruger dem som at de udgør det samme? -
Ørsteds opdagelse - elektromagnetisme
ForumindlægH. C. Ørsted opdagede sammenhængen mellem det elektriske og det magnetiske felt i 1820, da han så at kompasnålen slog ud pga. det elektriske felt fra en ”ledning”. Han fandt ud af at hvis man kan lave en magnet med strøm, kan man også lave strøm med en magnet. Så ledningen og kompas... -
Burde jeg droppe ud af STX?
ForumindlægHej Jeg er 16 år og går på stx i 1.g Jeg er meget usikker på om jeg burde droppe ud, pga mine karaktere ser virkelige dårlige ud. da jeg gik i folkeskolen fik jeg virkelige gode karaktere og var motiveret til gymnasiet, men siden jeg startede har jeg bare haft lyst til og droppe ud, i folke... -
Jobansøgning hjælp haster ! !
ForumindlægHej ! :D Jeg skal skrive en jobansøgning, og jeg ved at jeg skal sælge mig selv så godt som muligt, som jeg har fået at vide af min lærer. Men hvordan sælger jeg mig selv? -
Lys er elektromagnetiske bølger/ fotoner:
Forumindlægelektromagnetiske bølger/ fotoner kan nogen god forklare det kan ikke forklare det til min rapport
