Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 17821 til 17840 af 31730
-
Graf ud fra Dm og Vm?
ForumindlægHej. Hvordan løses denne: Tegn grafen for en funktion, der har definitionsmængden [-2;5] og værdimængden ]-5;-1] . Den skal desuden have maksimum i x=4. ? -
hjælp hurtigt, tak
Forumindlægokay. jeg har siddet med det her i to timer. og jeg aner stadig ikke hvad det er jeg foretager mig, så: "bestem x-koordinaten til det punkt på linjen hvis y-koordinaten er -2." er der en der kan formlen til den? -
Engelsk A og psykologi C - emne??
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til samtale med en af mine vejledere på tirsdag og det er lidt problematisk, da jeg ikke har valgt mit emne endnu, hehe.. Er der nogen der har nogle gode råd til hvilket emne jeg kunne tage fat i når jeg har valgt fagene Engelsk (A) og psykologi (C) også mht. literatur.. Jeg... -
Får det forkerte resultat på udregning
ForumindlægHejsa. Jeg har prøvet alt nu synes jeg. Sætte parenteser forskellige steder osv, men jeg bliver ved med at få det forkerte resultat. Ud fra vedhæftet bliver resultatet -2.2882, men resultatet skulle give efter facitlisten -0.78. Kan i se hvad jeg gør galt her? Kh Julie -
Reducér udtrykket
ForumindlægHej Studieportalen, Er der en sød sjæl derude der kan hjælpe mig med at forklare denne opgave for mig trin for trin? Jeg forstår hat og vil virkelig gerne lære hvordan man løser sådan en opgave - tak på forhånd Reducér udtrykket: (a - 2)^2 + a * (6 - a) - 4 -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
Hvad svarer dette til i terminer?
Forumindlæg10 år -
procent
ForumindlægAndersen køber en vaskemaskine . Han betaler den kontant og får rabat Normal prisen er 6.795 rabatten er 595 kr Hvor mange procent blev der givet i rabatten er 595 kr Hvor mange procent blev der givet i rabat? -
Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo... -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
Uligheder
ForumindlægEr der nogen, der vil skrive svaret til 1. og 2., så jeg kan se, om jeg har regnet det rigtigt? -
1.D2.3 N(t) forskrift
ForumindlægHvilken måde kan man bruge til at bestemme forskriften for N? -
standardafvigelsen
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til beregne standardafvigelsen en nemt forklaring da jeg synes det forvirende det med fromler og derfor håber en kan lave en hvordan man beregner det hurtig enkelt ud -
Tangens - hvad kan man mere finde ud af udover hypotenusen?
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at lave en rapport om tangens og dens muligheder. Jeg har forklaret om det bruges til hypotenusen. Har også valgt to ligninger ( 4x+1 og 2x+4 ) og udregnet den vinkel som ligningerne udgør med deres skæringspunkt og linjer. Men hvad ellers kan jeg finde ud af med ... -
Terminsprøver 9. klasse
ForumindlægJeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :) -
hjælp, hjælp , hjælp!! SRO
Forumindlæghey . jeg er sidder i en meget dårlig situation. Jeg skal nemlig aflever en SRO opgave på fredag og har intet skrevet. Kan slet ikke komme i gang er der nogen som kan hjælpe mig?? hvis der er så skriv til mig. på forhånd tak. -
Hvilke karakter betyder mest?
ForumindlægJeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter? -
Biologi - hvad laver i biologer i dag?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne høre om der er nogle biologistuderende/færdigtuddannede biologer her på siden som kan forklare lidt om fremtiden som biolog jobmæssigt samt hvad i laver jobmæssigt nu Vh -
Lærer intet i biologi (9 kl)
ForumindlægHej Sp. Jeg lærer simpelthen ikke noget i biologi, og vil rigtig gerne vide en del om dette fag, så jeg evt. Kunne få en bedre karakter. Hvad kunne jeg gøre selv, for at selvstuderer? Bør jeg sige noget til læreren? OG gælder det gældende for alle i folkeskolen, eller er det bare min klasse? Ps. ... -
Grønland
ForumindlægOpgave1: Grønland Er det nogen har lavet den opgaver kan i hjælp mig tak.
