Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 17821 til 17840 af 33873
-
differation tegn i latex
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe med hvordan man skriver f mærke og f dobbelt mærke i latex -
(DP) Kaffe
ForumindlægForleden dag gik jeg ind på en café for at få en kop kaffe (efter en del spekulation om valget mellem vin og kaffe). Jeg holder meget af to bestemte kaffearter (hvilke de er, er en hemmelighed). En kop af A koster 21 kr. og en kop af B koster 31 kr. Jeg havde på det tidspunkt 1770 kr. på mi... -
Potens procentregning
ForumindlægHej, jeg tænkte om nogen vidste hvordan formlen for procentregning for potensfunktioner så ud og ville give et eksempel på hvordan man bruger den fx når både en x-værdi vokser med noget og så bagefter når en anden y-værdi vokser med et andet procenttal. Tak for hjælpen på forhånd -
Hvordan kan du definerer fremskrivningsfaktoren?
ForumindlægJeg har et spørgsmal: hvad er fremskrivningsfaktoren? Jeg ved ikke hvordan jeg kan beskriver den... -
Kepler
ForumindlægHej Skriver om Kepler i SRP Har fået følgende spørgsmål i min problemformulering: Redegør for hvordan mindst en af Keplers love kan udledes som en konsekvens af mekanikkens love Vil det sige, at man skal udlede fx keplers 3. lov ud fra Newtons Gravitationslov? På forhånd tak -
Sandsynlighed og kombinatorik
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål "Redegør for beregningen af P(X=r), P(X<r) og og P(X>r) " ??? -
Logaritmer
ForumindlægSidder med et regnestykke der virkeligt irritere mig... Log (X) = 2,4 * m - 1,2 Skal finde X M = 6,5 Har prøvet at "solve" ligningen men det hjælper ikke! Så træls! -
En MEGA svær opgave, en Nobelpris Ligning.
ForumindlægHej derude. Jeg har brugt mange uge for at forstå en svær ligning, og det kan jeg heller ikke. Det er så svært for mig, som det var en Nobelpris Ligning. Det jeg vil, er at jeg vil forstå ligningen. Det ser ud som her bruges Greens teorem eller Green's first identity. Ligning som skal forstå... -
Sin, cos..
ForumindlægMå man gerne bruge sin, cos eller tan til at finde en vinkel, når trekanten ikke er retvinklet? -
Har jeg bestået engelsk?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg blev student i sommeren 09,. Jeg havde engelsk A niveau, jeg fik 2 i mundlig og 0 i skriftlig - så nu er jeg igang med et supplerings kursus på VUC, engelsk B. Den uddannelse jeg gerne vil ind på kræver at man har bestået engelsk B. Men hvis jeg bare består engelsk B skriftli... -
angående studieretninger osv.
ForumindlægHeej alle sammen er sikker på at jeg vil vælge stx, men er lidt usikker på noget, håber i kan hjælpe mig jeg har to spørgsmål: 1. Altså det jeg er usikker på er hvad jeg kan opnå/blive udfra samfundsvidenskablige retning? 2. og det gymnasie jeg har valgt har ikke lige det jeg vil have, men det h... -
Eksponentiel udvikling
Forumindlæghvornår bruger man formlen??? 1+R=a^k og T2=log(2)/log(a) og t0.5=log(0,5)/log(a) -
eksponentiel udvikling
ForumindlægHeej peps jeg sidder lige nu med en aflevering, og den ene opgave er totale lost ved, kan i hjælpe. "en eksponentiel udvikling er fastlagt ved at dens graf går gennem punkterne (2,7) og (7,11) bestem ligningen for den eksponentielle udvikling" Please hjælpe mig -
Kvartilsæt på ulige antal observationer
ForumindlægHej alle! Jeg har fået til opgave at finde kvartilsættet og lave sumkurve af følgende observationer: Løn i 1000$: | 17-19 | 19-21 | 21-23 | 23-25 | 25-27 | 27-29 | 29-31 | 31-33 | 33-35 | Antal stater: | 2 | 10 | 13 | 5 | 10 | 5 | 4 |... -
Hjælp med afleveringen
ForumindlægHej Jeg sidder og kæmper med at løse de sidste opgaver i afleveringen. jeg kan ikke løse 11,12, 13b og 15. Nogen der kan hjælpe -
Hvad er tælletal?
ForumindlægPotentielt dumt spørgsmål: Hvad i alverden er tælletal? Jeg sidder her og lurer lidt på en gammel fysikrapport som jeg aldrig fik lavet. Den omhandler absorption af gammastråling og jeg har fundet alle målingerne fra forsøget. Så støder jeg på udtrykket "tælletal" og taber ellers fuldst... -
Shurs' herminske spektraler
ForumindlægHej jeg er ny her. Jeg skal vise, at herminske matricer kan diagonaliseres unitært, således vi kun har reelle indgange. Altså at der findes U så V^-1 AU = U^H AH. Jeg er ikke helt med på begreberne. Er der nogen som vil hjælpe mig med dem. På forhånd tak ! -
ulighed
ForumindlægEr der eventuelt nogen der kan hjælpe mig med at løse denne ulighed?! 2x2+7x-4<0 -
SRO hvordan skriver man 10 sider?
ForumindlægHej:) I min SRO har jeg et emne der er min klasses navn. Da vores Retning er samf og mat skal det jo være noget man kan bruge der. Tænkte på evt. at skrive noget hvordan klassen stemmer forskelligt fra den forældre. Men umiddelbart synes jeg det lyder svært at skulle få til at fylde 10 sider. S... -
FSA 2015
ForumindlægHej, er der ikke nogle der har opgaven til færdighedsregning fra 2015??? ikke svarene, men selve opgaven
