Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17821 til 17840 af 27496
-
forskrift og definitionsmængden
Forumindlæghej har brug for lidt hjælp til en opgave.. skal bare lige bruge lidt hints til at komme igang, for har ingen ide om hvad man skal :) link ti opgaven: http://imageshack.dk/imagesfree/BUw24190.jpg -
Hvad er evuliton?
ForumindlægEr er nogen der kan forklare meget detaljeret, hvad evuliton er? -
Translation - De tre faser. (pro)
ForumindlægInitiering = Ved TATA boks. Når transkriptionsfaktorer + RNA polymerase sætter sig og gør klar til at transkripere elongering = Når RNA-polymerasen udgører sin opgave med at danne en mRNA kæde, dvs. et nukleotid ad gangen bliver sæt på. Terminering = ??? Hvad beståer termineringen i. Hv... -
enzymer
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen og jeg er helt lost med en kategori. Hvordan optimere kroppenforholdene for udvalgte enzymer? Hvad sker der fra at en burger puttes i munden til dens bestanddele er optaget i blodet? Hvad kan kroppen bruge disse bestanddele til? Jeg håber virkelig i ka... -
Statistik / Biostatistik
ForumindlægHej. Jeg står og er i gang med min eksamen. Jeg skriver et projekt om antibiotika effekt på bakterie kolonier over tid. -Baggrund Når man determinere hvilken infektion du har fået, laver man en identifikation på en bakterie, og derefter laver man en resistensundersøgelse på bakterien. De... -
DNA replikation
Forumindlæg1.Er der muligvis nogle der kan hjælpe mig til at forstå, hvorfor DNA's skal kopieres? Jeg læser i min biologibog at det har gøre med cellens livscyklus, at den skal deles ellers kan den udvikle sig til en kræftcelle? 2. Inden replikationen skal cellen : "Interfasen og delingsfasen&... -
naturlig udvælgelse
ForumindlægHej :) Som jeg har forstået det er naturlig selektion en art der bliver valgt frem for en anden naturligt. f.eks. det er ikke alle dyr der kan tilpasse sig med f.eks. et godt levested og mad. derfor dør en art flere af end andre. men man siger jo at mennesket kommer fra en abe hvordan har man... -
Hjælp "skelettet.
ForumindlægHej, er der nogen der har noter om skelettet, Jeg har virkelig brug for det. Jeg skal op til reeksamen i anatomi og alle mine noter som var gemt i bærbaren er blevet slettet. Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig med det. Jeg er totalt stresset og skuffet og kan slet ikke nå at skrive noter om... -
Hvad gøre jeg?
ForumindlægHey folkens Jeg skal starte i 9 klasse, efter sommeren, men jeg er helt vildt bange for ikke at komme i gym, og det nok fordi jeg ligger på 4 i både dansk, og historie!!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke på det! Hvor meget skal man have for at komme ind på gym? -
Celle-indholdelse?
ForumindlægHej har en svær opgave, jeg skulle have løst, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det, har prøvet at google det men det er slet ikke på mit niveau, altså ikke forståeligt, skal læse dette dokument (vedhæftet fil), kan nemlig ikke forstå de fagord der benyttes her, venligst forklar dem. Jeg skal u... -
generlt spørgersmål om uddannelse
Forumindlæghej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ... -
Ikke set før? Snit 4.3
ForumindlægDet er sådan jeg er på mit femte semester på humanistisk uddanelse Jeg har længe gået og fortrudt min uddanelse helt ned til min gymnasielle HHX uddanelse. Jeg kom ud med et ufatteligt lavt snit på 4.3 da jeg nok skulle have opdaget at økonomi ikke er for mig. Jeg har altid været for bange til ... -
Forklaring af Figur???
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare denne figur, som er vedhæftet? .. Har ingen idé. -
Forstå begreber
ForumindlægHej, jeg kan ikke forstå hvad forskelle på stof, partikler, celler, molekyler osv. er. Er der nogle der kan meget simpelt forklare dette? Hvad er forskellen på stoffer og grundstoffer? Og hvilken rolle spiller partikler og molekyler med disse? Mange tak. -
Hvorfor følger vand Na men ikke K? (Nyrerne)
ForumindlægHej. Jeg sidder og undrer mig over noget. Når aldestoron virker på nyren, står der i min bog, at den får Na ind i blodet og K ud i urinen. Med Na ind i blodet følger vand. Men hvorfor følger vandet ikke lige så fint K der udskilles? Hele fidusen med aldestoron er jo at få vand ind i blodet så vi... -
teori og principper
Forumindlæghej, i en problemformulering bliver jeg bedt om at identificere de teoretiske principper... hvad betyder det? har spurgt andre lære om dette spørgsmål og de ved ikke hvad min lære præcis mener med det... help! -
Ulykker med alkohol
ForumindlægUlykker med alkohol, hjælp gerne Tak påforhånd.. -
Hvor mange sider må man skrive?
ForumindlægHvis man nu får at vide at man skal skrive ca. 15 til 20s. Kan man så godt skrive lidt med til? Vil det trække ned? -
Bryde Social arv i det senmoderne samfund?
ForumindlægHej:) Jeg skal diskutere med udgangspunkt i Pierre Bourdieus teori om habitus mulighederne for at bryde social arv i det senmoderne samfund??? Er der nogle der kan hjælpe mig med at stille bourdieu op for giddens og ziehe (måske bech?) -
Dæmpet harmonisk svingning.
ForumindlægHej, er ved at skrive en forklaring af en dæmpet harmonisk svingning, men ved ikke rigtig hvad jeg kan sige, og om det giver en mening overhovedt. Kan man sige at en dæmpet harmonisk svingning er når fx en gynges kraft tiltager til 0. Og at en dæmpet harmonisk svingning: er en eksponentiel sinu...
