Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17841 til 17860 af 41162
-
SRP- Afstæning
ForumindlægHeey er der nogen der kan hjælpe ang. studieretningsprojekten? Har Afsætning som hovedfag og mit bifag er engelsk Er der nogen der har nogle forslag om hvad jeg skal skrive om?? Vil gerne skrive om en virksomhed..men ved ikke hvad, og hvordan? Nogle ider om nogle problemformulering? -
oversættelse af 1 sætning.
ForumindlægJeg har problemer med at oversætte denne sætning: "Pludselig høres Mikes fløjt fra haven" Jeg kan ikke finde ud af om det er en passiv eller aktiv sætning, og jeg kan ikke finde ud af hvor i sætningen jeg så skal placere "høres" og i hvilken tid. Håber nogen kan hjælpe... -
Et par linjer
Forumindlæg1) Jeg vågner altid tidligt om morgenen. Me despierto siempre a las primeras horas de la mañana. 2) Hvornår står du op? ¿Cuándo tu despiertes? 3) Øh, en gang imellem står jeg meget sent op. Pues, a veces me levanto muy tarde. 4) Hvad laver Fernandito i skolen? ¿Qué hace Fernandito en la escuel... -
Den bedste bog?
ForumindlægHej alle :) Jeg har lige læst "Terningerne er kastet" af Jean-Paul Sartre, som jeg virkelig syntes var en god bog, men lige nu, hvor læsetrængen er stor, ved jeg ikke, hvad jeg ellers skal læse. Jeg efterspørger derfor noget interessant læsestof, og jeg et forholdsvis "alsidigt&qu... -
Stefan Frello
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mht. info om Stefan Frello, både som person og forfatter ? -
spørgsmål angående stx..
ForumindlægJeg skal på stx efter sommer..Jeg er lidt nervøs for hvad der skal ske, og hvordan deres prøver/prøveforløb er lagt..er der nogle der kan fortælle mig om 1.g -
Findes der et gratis korrekturforum?
ForumindlægHej folkens. Jeg sad og kiggede på de mange korrekturtilbud, som findes på internettet, da jeg så faldt over tanken, om der muligvis kunne eksistere et forum for folk, som ønsker at hjælpe hinanden med opgaveskrivningen gratis. Lidt ligesom studieportalens koncept(Alle hjælper alle). Er der no... -
søger bøger til finansøkonom
Forumindlægskriv hvad I har... -
politiken vs. gyldendal?
ForumindlægHeej! Jeg skal til at købe "cd-ordbøger", men er ikke sikker på hvilken mærke der er bedst. Ville spørger hvilke ordbøger i bruger - hvilken af de to synes i der er "bedst", mest brugbar? -
Må man anvende google oversæt til tysk eksamen
ForumindlægMå man anvende google oversæt til tysk fortsætter net eksamen?? I behøver ikke at sige, at man ikke skal bruge det.. Vil bare gerne vide om det er tilladt eller ikke :) -
Oversættelse
ForumindlægSkal have hjælp til at oversætte de her sætninger: Jeg har kun været i Berlin én ganng Hvor har du været? Jeg har været hjemme. Havde de været ved stranden ? De var alle glade. Tidligere (früher) havde huset været rødt. = Früher war das Haus rot gewesen. Ved ikke om det er rigtigt? -
Engelsk
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at oversætte. An experiment was carried out the university of Maryland USA. Students were asked to stay away from social media for 24 hours. Agter the 24 hours had passed the students were asked how it had been. Most of the students said... They felt worried that they ... -
Vigtigt. Historie eksamen : Kilder
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode råd til hvordan man analyser en kilde? Måske en analysemodel Evt, noget om kildekritik Skal bruge det til min historie eksamen. I må gerne komme med gode råd, hvis i har været oppe i det, og om hvordan det foregik. Hvad lærerne kræver af en? :-) T... -
Tips til argumentative essay
ForumindlægHej SP Jeg er igang med at skrive et argumentative essay og håber I har nogle tips og vigtige noter man skal bruge for at få de gode karakter i engelsk skriftlig. Håber I kan hjælpe da jeg vil sætte stor pris på det. På forhånd tak! -
Unverhofftes Wiedersehen
ForumindlægJeg har fået teksten "Unverhofftes Wiedersehen" som jeg så skal analysere og vurdere i min SRO opgave. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal svare på mine to spørgsmål: 1. Analyser teksten ”Unverhofftes Wiedersehen” med særlig vægt på beskrivelsen af personerne 2. Vurd... -
Spansk stavefejl!
ForumindlægHej allesammen:) Er der nogle som er søde om de kan se om jeg har lavet nogle stavefelj??? Tak på forhånd. Todo sobre mi madre es una película de Pedro Almodóvar es una película director. En la película hay Esteban y Manuela. Vive en Madrid. Esteban es un joven. Esteb... -
SKAL der være 'at' foran infinitiv?
ForumindlægJeg står og er i tvivl om, hvorvidt der SKAL være 'at' foran infinitiv i en sætning. Kan man for eksempel have sætningen: "Behøver du virkelig spise?" Eller skal sætningen hedde: "Behøver du virkelig at spise?" Er begge sætninger korrekte? Hvad er reglerne angående... -
Fra natur til landbrug
ForumindlægSidder og skriver SRO, men mangler en figur, der viser hvordan Danmark har ændret sig gennem nogle år med henblik på ændringen fra natur til landbrug. Dvs. fx 3 billeder der viser hvordan Danmark har ændret sig fra fx 1975 til 2011. Er nogen, der har noget lignende liggende, eller ved hvor jeg ka... -
Kære Ana brevet
ForumindlægHej, er der nogen der kan oversætte disse sætninger til spansk? 1) Det vil jeg fortælle dig lidt om i dette brev. 2) Min mor er hjemmegående og min far er fotograf. 3) Hvis vejret er godt cykler jeg. 4) Jeg går og tænker på at tage til Spanien og besøge dig i sommerferien. Er det ikke en god idé? -
Hjælp ligestilling i folketinget
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe Opstil argumenter for hvor det kan være et demokratisk problem at der generelt ikke er ligestilling i folketinget og gerne på andre områder.
