Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17841 til 17860 af 102572
-
eksamen 3g
ForumindlægHej, er det rigtigt at man skal op i mindst tre skriftlige fag? og hvor mange skal man op i i alt? -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
En der sød og fortælle mig hvordan man løser denne eksponentiel funktion
ForumindlægNogle der kan fortælle mig step by step hvordan man løser dette, jeg har en lærer jeg ikke forstår når han snakker matematik. http://www.prntscr.com/i83kmx Giver et thumbs up bagefter :* -
statistik sammenligning.. Hjælp
ForumindlægHej--Jeg har brug for hjælp opgaven lyder sådan: I april 2001 blev der lavet en undersøgelse om anvendelse af lommeregnere på Stx (det almene gymnasium) og Hhx (handelsgymnasiet). Eleverne skulle blandt andet svare på følgende spørgsmål: Har din undervisning i matematik C været tilrettelagt efter... -
bevis for 2.gradsligning hjælp
ForumindlægHEjjjjj alle i kloge mennesker derude, jeg skal til mundtlig eksamen i matematik 3 årigt høj men alså sidder med beviserne for anden grads ligning det er bare det at jeg forstår det første bevis men bevis nr 2 forstår jeg ik håber i kan hjælpe beviset står i carstensen og frandsens MAT 1 s 59: me... -
Løsning af ligninger
ForumindlægJeg skal aflevere denne matematik opgave imorgen og jeg er fuldstændig lost! Jeg skal løse ligningerne: a) 3x-4=x+12 b) 2(x-2)=3(2x-4) c) 2x+2/x-2 = 4/3 d 5+4/x=9 HJÆLP! -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
eksponentiel notation
ForumindlægJeg går i 1.g og jeg skal snart op til skriftelig årsprøve i matematik. Jeg har fået en liste over, hvad vi har gennem gået på klassen og en liste, over hvad jeg burde kunne til delprøven uden hjælpemidler. Og i listen står der, at jeg skal kunne: håndtere eksponentiel notation og anvende poten... -
Eksamen
ForumindlægHej venner. Jeg vil gerne allerede nu begynde at øve mig på fysik og matematik skriftelig eksamener, derfor tænkte jeg om der var nogen der kendte en eller anden hjemmeside el. lign. hvor jeg måske kunne finde eksamenssæt for de sidste 5-6 år både i matematik og fysik. På forhånd tak :) -
Optagelses prøve
ForumindlægJeg skal her den 18. maj til optagelses prøve, hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, engelsk, matematik og fysik/kemi Håber I v... -
Årsprøver?????????
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og har fået mine prøver at vide. Skal ikke til nogle eksamener i år, men har 5 årsprøver jeg skal klare.Hvor vigtige er de?!Sidder med et opgaveark med matematik, som vil ligne det jeg skal op i i skriftlig matematik årsprøve. Kan finde ud af 1 ud af omkring 18 spørgsmål. Lader ... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej jeg læser lidt til eksamen i matematik og mangler lidt hjælp da jeg har fået printet nogle eksamenssæt ud, men vil gerne have en "facitliste" som kunne hjælpe lidt. Nogle der ved hvor jeg kan skaffe: Lærereksamen, matematik Skriftlig prøve Onsdag d. 28maj 2003 kl. 9-15 ? -
TI-89 til eksamen
ForumindlægJeg går i 3.g og skal her imorgen til matematik skriftlig. Jeg har til daglig brugt en TI-84, mens min lillebror har en TI-89. Jeg har hørt noget med at TI-89 kan udregne nogle bestemte opgaver som vi i 3.g plejer at svare på. Er der nogen som ved hvordan man bruger TI-89 til de opgaver 5 eller... -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske... -
Skifte uddannelse retning op til eksamen
ForumindlægKan man godt skifte fra 1. HF til en STX uddannelse for eksempel, uden at have været oppe til alle eksamner i HF? Og er det ikke forsent, at søge ind på en ny uddannelse eller kan der være lang ventetid? Forresten har jeg været oppe i billedkunst (mundtlig) og skriftlig matematik, og jeg mangle... -
Eksamensnart
Forumindlæghej. jeg vil lige høre om der er nogen af jer der har svar fra den skriftlige eksamen i matematik på b-niveau stx sidste år i maj måned. altså år 2007? det ville være rart, hvis man kunne sende den til mig. jeg skal nemlig snart til eksamen og jeg sidder her og kigger på en masse matematik opg... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til min skriftlige årsprøve i matematik og jeg er ikke særlig god til matematik. Jeg vil bare gerne bestå. Mit spørgsmål er så hvordan kan jeg bedst muligt øve mig til den årsprøve? I må meget gerne komme med hjemmesider hvori jeg kan tage tester mm. Tusind tak på... -
Biologi Timer
ForumindlægHej Jeg skal op i en Biologi Exame her den 28 Juni og min Biologi leare er ikke kun min Biologi leare men ogsaa min Fysik og Cemi leare og jeg kom in i klassen efter de havde haft deres biologi timer og nu giver hun os kun fysik timer og jeg er totalt lost jeg har brug for at bestaa men ved virke... -
Differentialregning
ForumindlægJeg er en nød til differentialregning så jeg tænkte på om der var en klog sjæl som vil hjælpe mig med følgende: Udled differentialkvotienten for : f(x)=ax2+bx+c og f(x)=kvadratroden af x På forhånd tak -
Parabler
ForumindlægHej allesammen!Jeg er en pige som går i 10. klasse, og nu her er jeg ved at repetere pensum inden den mundtlige matematik prøve!Men jeg har nogle store problemer med parabler. Er der en venlig sjæl herinde, som vil prøve at at forklare mig, hvordan man laver en forskrift på en parabel?På forhånd ...
