Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 17861 til 17880 af 45450
-
Hjælp til forståelse af karakter
ForumindlægHej, første post Jeg har skrevet en opgave om fængselssystemet i USA, i Samfundsfag og Engelsk og endte med at få en lav karakter. Jeg ville derfor høre om der er en sød sjæl der vil læse opgaven igennem og se om opgavens stemmer overens med dette, da jeg har svært ved at forstå grundlaget for d... -
TI Interactive hjælp
ForumindlægHej.. Jeg står i den situation at jeg skal til eksamen i skriftlig engelsk om lidt tid... Jeg har tænkt mig at udnytte TI programmet, til at score en højere karakter... Men jeg kan ikke rigtig finde ud af programmet? Så er der nogen der ligge inde med en god guide til TI-Interactive? :) -
SRP - Hjælp!
ForumindlægHej med jer :-) Jeg går i 3.g på STX og skal derfor skrive min studieretningsopgave her til jul.. Mit problem er bare, at jeg ikke kan finde et emne, som virkelig fanger mig.. eller et emne, som ikke er alt for "brugt", hvis i forstår. Jeg ønsker at skrive i engelsk(A) og historie(... -
Medier og demokrati
ForumindlægJeg er igang med min SRP, og har emnet "medier og demokrati" Jeg ville høre om der var nogle som havde nogle forslag til hvad jeg kunne inddrage i opgaven. Min problemformulering lyder: Redegør for mediernes rolle i udviklingen af demokratiet Analyse af udvalgte politiske nyhedsindslag ... -
Hurtigt svar, please!!
ForumindlægJeg har beregnet følgende nøgletal, men har brug for hjølp til at analysere dem og kommentere dem. Nogen der kan hjælpe hurtigt please??? 2003 2004 2005 2006 Afkastningsgrad = 5,8% 0,3% 2,3% 26,6% Overskudsgrad = 1,9% 0,8% 4,9% 6,4% Aktivernes omsætningsh= 3,... -
Mediernes Magt
ForumindlægHej.... Ville hører om der var en som kunne hjælpe mig med at lave en problemformulering i emnet; Mediernes magt: Mit forslag til en problemformulering er følgende: Overordnet problemstilling: Mediernes magt og håndtering af politiske nyheder. 1. Vi vil redegøre for mediernes forskellige fr... -
Paradise Hotel - metoder
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal i gang med at skrive metoder til min AT synopsis, men jeg aner ikke hvad jeg skal komme ind under. Metode afsnittet er jo en af de vigtigste ting. Jeg har indtil videre brugt berettermodellen til at analysere et afsnit af Paradise Hotel for at se hvad der gør dette program... -
SSO-Nogle der vil hjælpe i forhold til sso
ForumindlægHej jeg skal meget snart igang med min sso, og vil derfor gerne have et fuldt overblik over mit emne osv. Men problemet er at jeg faktisk ikke ved hvad mit emne er? Min problemformulering er noget i stil med det her ; Redegør for hvad er minimalisme, med fokus på analyse og fortolkning af boge... -
Rette?
ForumindlægOpgaven går ud på, at jeg skal beskrive de Tjekkiske elver!Har du tid til at rette opgaven, inkusiv, komma, stavning, og lignende?( ... ) = Burde det stå der?Det vil tag nogle få minutter (: .At være sammen med de tjekkiske elever har været en overvælende glæde.Det har ikke kun været en sjov og f... -
Tyske sætninger
Forumindlæg5 tysk sætninger 10 minutter siden af 123434 Es geht mir gut. Det går godt med mig. Wie verbessere ich mein Englisch? Hvordan forbedre jeg mit engelsk? Es ist nicht, was ich mir vorgestellt hätte. Det er ikke det, jeg havde forestillet mig. Ich habe... -
Forkert/korrekt brug af ordsætning?
ForumindlægHejsa. Nogen der vil være så behjælpelige, at se om denne sætning er korrekt. Jeg synes selv, den lyder lidt forkert? Har ikke så godt styr på ordstilling i engelsk. Sætningen er følgende: But the father's responsibility has maybe not from the beginning been that careful - the father tries t... -
Idiom
ForumindlægHe, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen i morgen og er lige kommet i tvivl om man må bruge idiomer, altså idiomatiske udtryk i sin stil. JEg kender mange gode, men trækker det ikke ned når min stil en gang skal rettes af censoren: for eksempel idiomer som følgende: ”a fool and his money are ... -
Mundtlig Dansk - Prøveeksamen
ForumindlægYo whats up people of the world! Var til mundlig dansk prøve eksamen idag. 4 tal fik jeg. Ved ikke hvad jeg skal føle? Dum eller klog. Men faktisk tager jeg det ikke så tungt. Jeg ved jeg er bedre. Det var bare teksten der var ret tricky. Alle jer der har fået dårlige karakter, og føler sig h... -
metoder i dansk/eng AT 2011
ForumindlægHeysan! Jeg skal finde ud af hvilke muligheder der er mht metoder, når jeg laver AT i år. I år er hovedemnet: AT VÆRE PÅ - muligheder og problemer. Jeg har valgt at arbejde med overvågning af samfundet. Bl.a. ud fra filmen "The Truman show", der er ren overvågning af et enkelt menne... -
HJÆLP TIL EN MOR
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette til engelsk. Jeg skal nemlig hjælpe en mor fra England. \n\nDet står helt klart af dine bekymringer at der er noget galt med din søn og at der skal sættes en stoppes ind med det samme. Du har en mistanke om at han, er i besiddelse af hash og ... -
Hjælp til grammatik...
ForumindlægHej.. ville blive rigtig glad, hvis nogen som var gode til engelsk gad sige til mig hva der er forkert i de her sætninger.. da jeg ikk er så god.Miranda is in a very difficult situation. The choice to be an adult when you are only 18 is not everyone there can manage it. The parents support her, b... -
vil i hjælpe mig at oversætte de her sætning please?
Forumindlæg1. Mange mennesker kan lide at til kysten, fordi de kan lide at svømme. 2. Andre foretrækker at tage i byergerne, fordi de hader at ligge i solen. 3. Peter er vældig god til at spille tennis 4. Hun begyndte at lave mad, da hendes mand kom hjem. 5. jeg blev færdig med at læse avisen. før fjensynet... -
Rettelse af 9 sætninger . Vigtigt
ForumindlægHeej jeg skal oversætte 9 sætninger fra dansk til engelsk. Jeg har oversat dem, men jeg vil lige være sikker på om de er rigtige, så jeg ville spørge om der var nogle der ville kigge på det og rette hvis der var fejl. 1. Kan jeg få et kilo danske æbler? 2. Din antenne er større end naboens. 3. Rå... -
Erhvervscase
ForumindlægHej til alle jer der skal lave erhvervscase de kommende dage. Held og lykke med arbejdet med erhvervscasen, og husk at hvis der er problemer, så er alle jeres venner på Studieportalen klar til at hjælp. -
HJÆLP: SRP + emner!
ForumindlægHeej derude :) Jeg skal til at vælge hvilke fag jeg vil skrive i til min SRP-opgave i 3.g. Jeg er total blank overfor hvilke fag jeg skal vælge, og det med fagene er jeg egentlig ligeglade med hvad bliver, jeg er mere interesseret i et knald godt skriveemne, hvor der er en masse og kunne sk...
