Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17901 til 17920 af 158923
-
Spørgsmål angående studievalg. AU: Bachlor Fysik
ForumindlægHej, mit navn er Thomas. Jeg har nogle spørgsmål angående uddannelsen ”Fysik” på Århus Universitet, men først lidt om mig. Jeg skal til at afslutte 3 år på HTX. Mine akademiske styrker samt mine personlige interesser, ligger udelukkende i fysik og matematik. Jeg læser ofte om kvanteme... -
Sinusrelation
ForumindlægHej Derude. Lille opgave til evt. interesserede! Find vinkel A og side a med sinusrelation udfra disse oplysninger: 'B=82,21 b=81,99 C=109,91 c=110 vh Tonny -
Funktioner af to variable
ForumindlægJeg har lavet et eksamenssæt hvor jeg har kunne svare på alle spørgsmål, men er dog faldt fra den i opg 9. Har vedhæftet den. Er der mon nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvordan jeg løser den, da jeg er helt blank i forhold til hvordan jeg griber opgaven an. -
Motivation?
ForumindlægHej, har ikke fulgt med i matematik siden 2. klasse, måske endda aldrig. Strukturen, formen og reglerne gik imod min opfattelse af sjov i modsætning til sprogundervisningens kreative tilgang, hvor fantasien fik frit spil :D. Og siden da droppede jeg nærmest mat.. Er nu snart 18 og går på HF, sk... -
overflad-Areal
ForumindlægHej jeg vil gerne at bestemme overflad areal af figuren ..se vedhæfte figuren. jeg kan oplyse at r= 38 ,h=30 ,R=49 , r= 30 . Jeh kan godt finde ud af bestemme overfladsareal af kegelstub men hvordan kan jeg bestemme overfladsareal af den tyk ring både i top og i bund? Tak på forhånd. -
TI-89 Titanium KØBES
ForumindlægJeg står og mangler en TI 89 Titanium til matematik B.. Så jeg vil meget gerne høre fra nogen som står med en god lommeregner. Evt. fra østjylland/Djursland -
Ikke bestået optagelsesprøven
ForumindlægHej, Jeg hedder Georgi og går nu i 9 klasse på en international skole.Da jeg skal videre nu,har jeg været til optagelsesprøve hos hhx som jeg ikke klarede,fordi jeg ikke forstod nogne af tingene i for eksempel matematik,og er derfor nu vurderet ikke uddanelsesparat.Jeg har søgt hos pre-ib også, m... -
Forsikringsmatematiker, Aktuar.
ForumindlægHej studieportalen! Så er tiden kommet til at søge ind på en videregårndeuddannelse. Jeg har haft matematik på A og fik her til eksamen et 7-tal. Mit spørgesmål er så om det er en god ide at læse til forsikringsmatematiker.? Snittet for at komme ind på KU er på de 8 stykker(i 2011), men jeg k... -
Diffrentialabillitet
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave fra Hvad er matematik A? -
Hjælp til opgaveoformulering
ForumindlægDe fag jeg har valgt er Matematik A og Byg A Hey jeg skal til at starte på min SRP og jeg har endtil videre følgende opgaveformulering: Redegøre for planlægning og udførelse indenfor bygningsbranchen og de matematiske elementer der anvendes til beregning af forskellige ting i bygningskonstr... -
Hvis jeg ikke består..
ForumindlægHvad sker der hvis jeg for 00 i matematik til afgangsprøven/eksame 9 klasse? Vil rigtig gerne ind på en erhversuddanelse, og kravene er 02 i dansk og matematik. Og et snit på 2. Er så dårlig til matematik. Hvad sker der hvis jeg dumper i matematik? -
HILFE.
Forumindlæger der nogle der har nogle notater med matematik på A niveau på 1.g plan. Jeg går i 9.ende og jeg vil se hvor svært/let det er ,om jeg vil kunne følge med.. -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej er der nogen der ved nogenlunde hvilke formler man skal kunne uden hjælpemidler til matematik 1-årig A-niveau?? På forhånd tak -
Hjælp til valg af SRP emner/fag.
ForumindlægJeg skal allerede på tirsdag angive mine to fag til mit studieretningsprojekt (SRP). Jeg går på STX, og har studieretningen (Samfundsfag A, Matematik A). Det vil sige et af mine fag skal være Samfundsfag eller matematik. Men jeg tror jeg vælger samfundsfag over matematik (Jeg er lort til matemati... -
HHX fagpakke (GSK)
ForumindlægHey Overvejer at tage HHX, når jeg har afsluttet Gym kan jeg jo tage den på ½ år. Men, hvor stor forskel er der reelt på de to linier der bliver udbudt. Hhv. HHX fagpakke A (finans/pengeinstitut) og HHX-fagpakke B (revision/shipping)? Vil det have nogle konsekvenser for fremtidige job? Og hvordan... -
Bestem rumfanget af den store tablet, inden den blev lagt ned i vandet
ForumindlægHej, Jeg har fået lov til at tage til skriftlig Matematik A eksamen igen, og sidder i øjeblikket og øver mig på eksamenssættet (fra 12. august 2022). Opgave 13b drillede mig til eksamen og det driller mig stadigvæk. Er der en, som kan hjælpe mig med 13b? Opgaven lyder således: En anden bruset... -
4. skriftlig eksamen!!!!!
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og er naturligvis under den nye reform.. Som jeg ved skal man op i 4 skriftlige eksaminer i 3.g. Min studieretning er Mat A Fysik B og Kemi B.. Derudover skal jeg opgradere Engelsk fra B til A for at have 4 A niveau fag.. Hvilke fag skal jeg op til skr. eksamen? Mat, Dansk og ... -
Isoler BMI i formlen
ForumindlægJeg har formlen og skal isolere BMI, hvordan gør jeg det? -
Dansk fsa 2015 december
ForumindlægHej Er der nogen som kan fortælle mig hvad man skal i den skriftlige aflevering i dansk fsa 2015 december eller så kan i bare send den (kun for at at se hvordan man skal lave den) Ps. lad vær' med at skrive noget negativt, fordi det går kun udover mig selv hvis jeg snyder, og for det andet... -
Playstation - hvad fortæller tallene?
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe mig med at lave denne opgave? Opgaven er vedhæftet :)
