Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 17901 til 17920 af 47497
-
Naturvidenskabelige Olympiader
ForumindlægNogen der har deltaget i fysik, biologi, matematik, kemi eller datalogiolympiaden i år (ellere forrige år)? Hvordan er det gået indtil videre/hvordan gik det? -
Fermats sidste sætning og Sophie germain
ForumindlægNogen som har skrevet om Fermats sidste sætning eller Sophie Germain (fransk matematiker)? er nemlig igang med min SRP opgave og kunne godt bruge lidt inspiration:) -
udregne snit..
ForumindlægHeeey,jeg pleger at udregne snit ved at addere alle karakterene og derefter dele med antallet af karaktere.. men nu har lige fået at vide at idræt og kunsterisk fag kun tæller som en ½ karakterhvordan udregner man så det ??jeg har i alt 16 karaktere.. 2 af disse tæller kun som en halv karakter..?? -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
musik i gym
Forumindlæghejsa folkens ! Er der en der ved hvordan musik undervisning foregår i gym ? Skal nemlig hav det når jeg starter om 20 dage.. håber på rigtig mange svare På forhånd tak -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej med jer! Jeg står over for det problem, at jeg om små 2 uger skal beslutte en endelig studieretning på gymnasiet. Det lyder måske ikke lige umiddelbart som en reel problematik, men nu skal i høre... Jeg har i folkeskolen altid været elendig til de naturvidenskabelige fag.. Fysik, kemi, ge... -
Hvilket studie?
ForumindlægHej Jeg fik d. 30. juli en plads på Diplomingeniør i Integreret design som jeg har accepteret. Samme dag kiggede jeg også på listen med ledige studiepladser, hvor jeg kunne have en interesse for nogle af dem. Men jeg kan simpelthen ikke vælge.. er meget i tvivl.. Self kan man ikke være hel 100 s... -
studieretning STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Normalt får jeg 7 eller over i matematik. Jeg har tænkt mig at vælge den studieretning, der hedder: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg har hørt at matematik på A niveau er svært... -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
Iliaden-spørgsmål
ForumindlægGoddag alle jer, der har læst hele Iliaden eller bare en del af den. Jeg har læst noterne på "ClassicNotes", som der blev henvist til tidligere. Der står, at der i sang 24 endelig bliver afsløret, hvorfor Hera og Athene hader trojanerne så meget, som de nu engang gør. ClassicNotes påstå... -
Oversættelse - HASTER!
ForumindlægHej, er der en der vil være sød at rette denne engelsk oversættelse fra dk - eng.. På forhånd MANGE tak..Om den kriminelle lavalder skal sættes ned er et tilbagevendende tema i den offentlige debat. Ikke så snart har en mindreårig begået en forbrydelse, før temaet endnu en gang dukker op i aviser... -
ENGELSK RETTELSE, TIL I MORGEN ! HJÆLP
ForumindlægIt was Saturday 19 October. My mom woke me up 7.00 o’clock, and I was so tired that I could not wake up. The time was 09.00 o’clock and then we drove to Billund. We went to my mom’s friend, and she lives in Billund. We were there in 30 minutes, and then we drove to the airport. ... -
oversættelse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at oversætte nogle engelske sætninger. Jeg har oversat dem så godt jeg kan men er ikke sikker. Nogen der kan hjælpe? 1. Hans tipoldefar var pirat som ung mand, men døde som kaptajn i den tyske hær. His great - grandfather were pirate as a young man, but die as captain in ... -
Merit
ForumindlægJeg har taget første år af HF, men har pga. sygdom været nød til at holde et års pause. Da jeg har taget første HF på den gamle reform, kunne jeg ikke bare starte på andet år på den nye reform, men skulle starte forfra. Jeg har så valgt studenterkursus i stedet for HF, hvilket jeg er godt tilf... -
Nogen der kan hjælpe med min SRP Konklusion!!!!??
ForumindlægMatematikken opstår på grund af samfundsudvikling i Mesopotamien pga. de have messer oversvømmelser, som ødelæggende deres område, de brugte matematikken til at grave kanaler og vandområde. Ud fra det babyloniske regne måde og vores regne måde, kan jeg konkludere, at det ikke er store forskelle,... -
Vektorer
ForumindlægNogle som kan hjælpe med disse matematik spørgsmål? God mandag ! :D -
Kan jeg klare et universitetsstudie?
ForumindlægHej Jeg overvejer at læse videre på universitetet. Jeg havde 8,6 i gennemsnit fra gymnasiet, og havde forholdsvis gode karakterer i matematik.(9-10) Jeg er lidt usikker på om universitetet er for svært for mig. Hvis jeg nu ville læse f.eks. Matematik-økonomi som er et af de studier jeg har ... -
Økonomi, Mat-øk og erhvervsøkonomi
ForumindlægHej! Jeg læser matematik på AU og sidder i øjeblikket og læser lidt om de forskellige sidefag, jeg kan vælge næste år. Overvejelserne ligger primært omkring økonomi-fagene: Økonomi, erhvervsøkonomi eller matematik-økonomi. Jeg har siddet og læst en masse omkring det, men har lidt svært ved at dan... -
Cand.Merc. Finansiering og Regnskab
ForumindlægHej kære brugere :) Jeg læser HA (almen) på SDU i odense og er færdig til januar 2015. Overvejer at starte op på kandidat i KBH på CBS. Kandidaten er Cand.Merc.Finansiering og Regnskab. Er der nogen der har kendskab eller tidligerer gået på kandidaten og som kan fortælle lidt om den? Såsom... -
Hvor finder man gamle eksamensopgaver?
ForumindlægJeg søger gamle HTX matematik B eksamenopgaver. Nogen som ved hvor jeg kan finde dem?Tak på forhånd
