Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17921 til 17940 af 102572
-
Har brug hjælp til min SRP OPGAVE HASTER
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive en srp opgave i Historie og matematik, men vil gerne have nogle bøger, kan en eller anden hjælpe eller komme med de kendskab de har til bøger indenfor disse fag, det skal handle om Arabisk matematik. -
Har brug for hjælp
ForumindlægEn produktionsvirksomhed har undersøgt markedet for en vare og fundet frem til, at omsætningen kan beskrives ved funktionen R med forskriften: R(x)= -x^2 + 500x, 100 ≤ x ≤ 450 Hvor x angiver afsætnignen i stk. a) bestem den størst mulige omsætning Virksomhedens variable omkostinger C kan... -
Dansk SSO opgave
ForumindlægNår man laver noter til SSO må man da godt angiver flere kilder der siger det samme? er det godt eller skidt? Jeg tænker på om det bliver betegnet som underbyggende at der er flere kilder der siger det samme, eller om det bare er overflødigt,eller rod? Og så vil jeg høre om man må lave sin persp... -
Hvordan læser man op i old?
ForumindlægHej Jeg skal op i old d. 11 og har først læsedag i dag pga. eksamen d.7! Men er virkelig i tvivl om hvordan man læser op, tror måske jeg skriver for mange noter. Sidder med den skænne Ødipus nu.. åhh.. Men gode råd om eksamenslæsning i old, modtages med glæde.. Tak - Og held og lykke med jeres ... -
Projektopgave om Grønland
ForumindlægHej ! Jeg har brug for lidt hjælp til, at komme igang med en projektopgave:) Nogen der kunne hjælpe? -
Rettelse af engelsk
ForumindlægHej,Jeg ville blive meget glad hvis der var nogle, der ville rette min stil igennem og evt. komme med forslag til forbedringer.-------------------------------------------Essay about “I Spy” Graham Greene is the author of the short story “I Spy”, which first appeared in 1930. He spent his e... -
hjælp til kvardratsætninger
ForumindlægHeej med jer. Har fået en matematik opgave for som jeg bare ikke kan løse. Opgaven lyder: Benyt kvadratsætningerne til at omskrive følgende udtryk. a. 3² - a² b. (2a)² - (3b)² c. 9a² - 1 Håber i vil hjælpe. -
Integration!
ForumindlægHey nu er det længe siden jeg sådan rigtigt har haft matematik. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man integrerer denne ligning. jeg vil helst gerne have forklaringer og ikke bare et resultat så jeg kan forstå hvad der sker :)! Har selv en ide om at C kan sættes ud for integralet men så ... -
Ligningen for en linje
ForumindlægHEjsa. Jeg har virkelig brug for lidt hjælp til at komme vidre med noget matematik. Jeg har fået stille et opgave men ved ikke hvad jeg skal gøre!Opgave lyder således:Linjen n har negativ hældningskoefficient og danner en vinkel på 45° med x-aksen. Linjen m går gennem punktet P(3,-2) og står vink... -
Algebra, heron formlen
ForumindlægKære mennesker der er gode til matematik, har et problem med herons bevisførelse!Her er bevisethttps://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=4851Kan nogle hjælpe mig med at redegøre hvad der sker fra og med den 6 linje nedefra på 3 side til den 5 linje nedefra?.(altså det spring hvor alle ek... -
Reducer
ForumindlægHvad er a: 5x+2(4-x)= b: (4+10)x-(x+2)= c: 5-(-a)+9(a+b)= -
Bog
ForumindlægHej jeg har matematik på A, men jeg leder efter en bog hvor jeg kan læse om både A og B... har i nogle forslag?? -
AT- eksamen
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til eksamen i AT, hvor emnet er kommunikation.. Jeg har valgt fagene Historie og Matematik.. Har i nogle gode ideer til, hvad man kunne skrive om? :) -
Pensum
ForumindlægHej Står og skal til terminsprøve i matematik 1-årigt A-niveau. Jeg er ikke sikker på hvad man skal kunne til prøven uden hjælpe midler. Nogen som ved det? -
SRP EMNE HJÆLP !!
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i fagene matematik A og fysik B. Nogle som kender gode emner? -
Fra 02 til 12 på bare en måned?
ForumindlægSom overskriften indikerer, er mit spørgsmål flg: Kan man på blot en måned arbejde sig frem til et 12 tal i matematik B, hvis man normalt kun er til en bestået karakter? Jeg skal læse matematik B på Vuc og har taget det som selvstudie. Jeg ville høre, om det er tænkeligt, hvis man arbejder hå... -
Potensfunktion
ForumindlægHejsa jeg har lige lavet en opgave i matematik, hvor jeg er i tvivl opgave b og c.Jeg har prøvet at beregne dem. (Se Bilag for opgaven) I opgave b har jeg fået 225,54 Og i opgave c har jeg fået 1,227 Er det rigtigt? -
En cirkel går gennem punktet..
ForumindlægHej igen allesammen, Åh hvor jeg hader dette, men har så mange matematik opgaver, som jeg ikke kan finde ud af, såsom denne: En cirkel har centrum i punktet C(3,-2) og går gennem punktet P(0,2). Bestem en ligning for tangenten til cirkel i punktet P. -
Gode råd modtages!
ForumindlægHej derude! Jeg er i en heldig/uheldig situation. Jeg er i gang som tømrer, og læser matematik og dansk, så jeg kan komme i gang med en ingeniørudddannelse bagefter. (Bare for at være godt forberedt!) Jeg går nu og tænker på at afslutte min tømreruddannelse selvom jeg er halvvejs, for at ta... -
rettelse haster immigrate
ForumindlægHej håber en har tid til lige at rette det igennem bare hurtigt. På forhånd tal. :) det haster rigtig meget. Today it’s June the 22nd, and the ship Empire Windrush will bee an very important history in the United Kingdom. The ship arrived about 492 people from Jamaica to Tilbury, so the pe...
