Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17961 til 17980 af 35989
-
Er jeg virkelig så dum?
ForumindlægTja, underlig titel men ja - jeg er en pige på 15 år, er naturvidenskabelig intresseret dvs. at jeg har meldt mig ind i UNF (unge natur forskere) , læser tykke bøger omkring kemi og intressere mig generelt meget for de videnskabelige fag og skal også havde Fysik-kemi linien på gymnasiet her til s... -
haster tid
Forumindlæghej hvad bruges halveringstid altså er det til at se hvor lang radioaktiv det tager eller er det forkert håber for svar det haster tak på forhånd -
12-tal uden at møde op til undervisning?
ForumindlægHej Jeg har en fætter, der fik 12 i matematik på universitetet uden at møde op til undervisningen! Hvordan kan det ske..? Enten er han knivskarp ellers er det undervisningen, som er ringe, hvis man spørger mig. Hvad synes i om dette og er det noget man ser sjældent eller hvordan er det..? -
Problemstilling - kildekritik
ForumindlægHej Jeg er igang med mit ottende AT-forløb, hvor vores hovedemne er selviscenesættelse. Her har jeg valgt at kombinere fagene dansk og historie. Min opgave omhandler mellemkrigstiden og hvordan kunstnerens selviscenesatte sig på denne tid. I den analyserende del af min opgave vil jeg a... -
Matrixregning
ForumindlægPå et bestemt gymnasium sælges to slags sodavand A og B. PÅ gymnasiet gennemføres jævnligt spørgerunder, blandt de elever, der drikker sodavand, om de vælger A eller B. Det antages, at 10% af eleverne skifter fra A til B, og 22% skifter fra B til A fra spørgerunde til spørgerunde. Antallet af... -
Reducering
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan man reducerer: (3x+4y)^2 -
snit på 7 .
ForumindlægEr det godt? svar det til 9. ? -
12+
ForumindlægEr 12+ et 13 tal?? -
Årskarakter - hvad baseres de på?
ForumindlægSimpelt spørgsmål. Er årskarakteren en karakter for din indsats gennem hele året, regnet som gennemsnittet af alle ens karakterer, eller en karakter for din indsats siden den forrige karaktergivning? - eller andet? På forhånd mange tak -
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
monotoniforhold?!
ForumindlægHej (: Hvordan gør jeg bedst rede for monotoniforhold, og hvad er det helt præcist? Hvis jeg nu har en graf over for eksponentiel vækst? Så er monotoniforhold - hvor funktionen vokser, eller stiger, og hvor den aftager eller falder? -
Religionsundervisning C niveau?
ForumindlægHej, ville lige høre om der var nogle der kan fortælle mig hvordan religion c bliver undervist på gymnasierne? Skal man læse / analysere bibelen etc., og går læreren ud fra at man er troende / er de selv troende / prøver de at påvirke eleverne, eller er det ikke tilladt? :D Tak for svar :) -
Kunsteriskefag i gymnasiet
ForumindlægKære SP Jeg ved ikke hvilket kunsterisk fag, jeg skal vælge, når jeg går i gymnasiet. Er der nogen, der kan fortælle lidt om de forskellige fag man kan vælge? Jeg overvejer at vælge faget drama eller billedkunst, men ved ikke hvilket. Er der ikke nogen, der kan fortælle mig hvad det er man la... -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
Finde årstallet hvor gælden er vokset til 120 mia. kr.
ForumindlægI en model kan danskernes gæld til det offentlige som funktion af antal år efter 2006 med god tilnærmelse beskrives ved: f(x)=501000000*1,09x hvor f(x) er danskernes gæld til det offentlige (målt i mia. kr.) og x er antal år efter 2006. b er startværdien(501000000) og a er procentændringen... -
Differentialligning - bestem forskrift og tidspunkt
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematikopgave, der er svær at komme i gang med - det er kun opgave a), der volder mig problemer - når jeg først har forstået den, ved jeg godt, hvad jeg skal gøre i de følgende opgaver. Opgaven lyder: I en model for farten af en raket, der skydes lodret op, er raket... -
Overflade areal af en postkasse
Forumindlægjeg skal finde overfladeareal af en postkasse som er sammensat af et rektangel og to halvcirkler. Cirklerne har radius r, siderne i rektangel er 2r og højde h. Bredden er 10 h jeg skal finde overfladearealet af postkassen udtrykt ved r og h? -
GSK A-Niveau Snit
ForumindlægHvis man nu tager endnu et A-niveau fag på gsk så man har 5 A-niveauer må man så godt gange snittet med 1,03? Mvh Peter -
Hvordan lærer man kemi og biologi?
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g og studser over, hvordan jeg kan blive bedre til kemi og biologi? Uden for skoletiden :) -
lineær regression!!
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, og har virkelig brug for hjælp til opgaven pls en eller anden! Tabellen viser en opgørelse over antallet af praktiserende læger i Nordjylland i perioden 2010-2017 I en model kan antallet af praktiserende læger i Nordjylland beskrives ved funktionen: f(x) = a&mi...
