Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17961 til 17980 af 135324
-
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m... -
Studieretningsopgave for 2.g39;ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g39;ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil... -
SRP - emne (2*A fag)
ForumindlægHej Havde overvejet at skrive om google i matematik/erhversøkonomi, men den plan gik i vasken, da jeg fandt ud af, at man ikke kunne kombinere et c-fag og et a-fag alene.. Derfor er jeg begyndt at spekulere over hvad jeg ellers kan skrive om. Overvejer kraftigt at skrive i mine 2linje fag, neml... -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Hvilken vej synes i man skal vælge
ForumindlægJeg er i gang på en Produktionsskole og skal videre med at arbejde i en butik efter sommerferien, men mit problem er at jeg gerne vil starte først på avu undervisning derefter HF undervisning. Men jeg ved bare ikke hvilken vej jeg skal vælge om det skal være Fjernundervisning eller AVU Enkeltfag ... -
linjers skæring (parameter)
ForumindlægEr lige blevet i tvivl om, hvordan man løser en opgave, hvor man har to parameterfremstillinger og så skal finde deres skæring. l: x = -3+3t y = 5-2t m: x = 4+s y = 3+2s -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
Valg af uddannelse
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skriver angående valg af uddannelse, og derfor har nogle tanker i hovedet. Jeg kunne godt tænke mig at studere noget indenfor handel og ledelse, dog er det netop dér hvor en af mine svagheder ligger. Jeg er ikke en haj til matematik, men finder interessen i det når matema... -
Intagration - to funktioner med samlet areal på 36
ForumindlægJeg har fået denne opgave for i matematik To funktioner f og g er bestemt ved: f(x)=x^3-k*x og g(x)=k*x, hvor k er et positivt tal. Graferne for f og g afgrænser en punktmængde M, der har et areal. Bestm k, så arealet af M er 36 Har prøvet mig frem med noget integration og så at... -
serieforbindelser
Forumindlæghej jeg har en opgave om serieforbindelser og ville spørge om der nogen ville hjælpe mig jeg har serieforbindelse med 3 modstande R1= 3kohm med 5 volt igennem R2 = 50 Kohm R3 = 10 kohm jeg skal finde ud af hvad den totale volt er og finde volten i V2 og V3 -
Bestem hvor højt vandstanden må være, før havet løber over diget
ForumindlægHej, Jeg har en matematik opgave, og jeg har ingen ide om hvilken metode jeg skal bruge til at løse den.. Jeg har fået denne information inden opgaven: Et dige har det på figuren viste tværsnit, (figuren viser kun et stykke af diget). I dige-tværsnittet indlægges et koordinatsystem med xaksen ... -
Dropper ud ..
ForumindlægJa, de sidste uger er gået af H til så nu dropper jeg ud. Jeg studerede Matematik med Fysik som sidefag, men nu orker jeg ikke mere, så jeg får heller ikke brug for studieportalen mere. -
Ligninger
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig mat her snart, og vi har fået udelt de ting vi kan komme op i. Mine spørgsmål lyder på: 1. Forklar forskellen mellem en førstgrads- og en andengradsligning, og hvordan deres evt. løsninger bestemmes 2. Forklar brugen af forstørrelsesfaktoren i ensvinklede ... -
Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren
ForumindlægI mit hjemmeopgavesæt til matematik har jeg fået en opgave, der siger: "Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren". Jeg har vedhæftet figuren som fil til opslaget. Jeg håber at der er nogle af jer, der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe opgaven an... -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a... -
løs ligningen...=0
Forumindlæg(3 / √x) - 3 = 0 -
Dumt spørgsmål...
ForumindlægBare lige det her hehe..øhh det er fordi der står: ln27/ln3 hvordan ved man det giver 3????tak -
kvadratrod
Forumindlæghvordan kan man regne kvadratroden når det ikke går op √75 -5 *√3 -
Pi og fødselsdagsdato (sandsynlighed)
ForumindlægHvad er sandsynligheden for, at ens fødselsdagsdato kan findes i de første 1 mio. cifre af pi? De første 3. mio? 10 mio? Etc. Fx: Jeg har fødselsdag d. 02/09/89 - hvad er sandsynligheden for, at cifrene 020989 fremkommer i den rækkefølge i første 1. mio cifre af pi? Man skal vel starte med at a...
