Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17981 til 18000 af 154719
-
eksponentielregrssion
ForumindlægY = b * ax Hvad står a for? -
reducer
Forumindlæghjælp kan ikke få den til at passe, og er til aflering i morgen (a+2b)^2-a(a+4b) -
reducering.....
Forumindlæghejsa alle sammen...ville i ikke lige hjælpe mig med denne reduceringsopgave:(a^3-a^2b)/(a^2-2ab+b^2)= -
Reduktion..
ForumindlægReducer: 3/(a-b)-6b/(a^2-b^2) jeg har ingen ide?? -
Reducere?
ForumindlægHej Jeg har et problem til prøver og eksamen i skr. mat. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere/forkorte. Er der en bestem form for regel, som gælder hver gang? Jeg har prøvet at regne mange opgaver, men ingen af dem var rigtig. Tak på forhånd! -
Luftmodstand vs. densitet.
Forumindlæghey! Jeg har fået til opgave i fysik at opstille en ligning for et kanonskud der inddrager luftmodstanden. Finurligheden i opgave ligger så i, at jeg skal indrage det stigende og faldende densitet ( jo højere op i atmosfæren, jo lavere tryk og dermed også densitet). Jeg forestiller mig ... -
Fysikopgave (1.g)
ForumindlægJeg har lige lavet mit fysikopgavesæt. Dog kunne jeg ikke finde ud af én af opgaverne. Denne har ordlyden:"Opgave 9:Et tørelement med en hvilespænding på 4,5 V forbindes med en pære med resistansen 8 ohm, når den lyser. Polspændingen er 4,35 V.a) Bestem elementets indre resistans.b) Hvilken ... -
SSO: Lyd
ForumindlægJa, der er jo snart SSO for os 3.g'er, og jeg har så valgt at skrive om emnet lyd - i fysik vel og mærke.Men jeg kunne godt bruge nogle ideer til hvad man kunne skrive om.Indtil videre har mig og min lærer set på at jeg skulle tage og analysere frekvenserne osv. på en guitar streng, osv.Men h... -
Hjælp mig!! Alkohol 9. klasse
ForumindlægHej alle. Jeg er så ''u''heldig at skule til afgangsprøve imorgen i fysik. Jeg føler at jeg har godt tjek på det hele, men jeg er helt tabt i alkoholer? Jeg forstår deet simpelthen ikke, Er der nogle som vil hjælpe mig? Jeg søger ikke noget desideret - alt vil være godt, da jeg li... -
SRP om atombomben samfundsfag
ForumindlægHej Alle, jeg skal til at skrive min SPR om atombomben i fysik og samfundsfag. I samfundsfag skal jeg komme ind på international politik omkring krig og våben osv. men jeg ved simpelhen ikke hvilke bøger, hjemmesider osv. der indeholder dette andet end wiki, håber der er nogen der har noget som k... -
Gitter-- hurtigt spørgsmål
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen og er kommet i tvivl om noget elementært, der tilsyneladende er glemt.Det drejer sig om bølger, der spaltes gennem et gitter.Jeg har en figur i min bog, "Fysikkens verden 2", hvilken jeg har gengivet på følgende link:http://peecee.dk/?id=41624Jeg kan ikke... -
Ohm
ForumindlægHej alle sammen, jeg har fået en opgave i skolen, om at skrive en sides opgave omkring ohm. Jeg ved at ohm målinger er højest i mørke rum da vi testede det sidste gang jeg havde fysik i skolen, jeg glemte bare at høre hvorfor det nu var at det var mørkest der.. Håber nogen kan forklare mig hv... -
Please hjæææælp
ForumindlægNu har jeg siddet med denne **** opgave i rigtig langt tid og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre... Har set en andet forum om samme opgave, men den hjalp mig heller ikke... Fysik er ikke lige mit bedste fag, så hvis det nu kunne forklares til mig detailjeret ville være rigtig dej... -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
EKSAMENSANGST ---HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt fo... -
Skæring mellem ballistiske kurver i samme tid
ForumindlægHej Alle Jeg er netop ved at skrive noget fysik omhandlende missiler, og nedskydning af missiler. I den forbindelse skal jeg forklare hvordan et antimissil rammer et missil ved hjælp af banekurver. Jeg forestiller mig at det er noget med to vektorfunktioner, som rammer hinanden i samme tid, men ... -
SRO i mat & fys! Er der nogen som vil hjælpe, det haster!:(
ForumindlægHey derude. Jeg er en pige som går i 2g. Jeg håber virkelig at der er nogen som vil hjælpe mig med min sro i fagene fysik & matematik, mit emne er om harmoniske svingninger: Opgaven lyder således: Med udgangspunkt i den samlede kraft på legemet skal du gøre rede for at den dæmpede svingni... -
Hjælp med isolering af x
ForumindlægHejsa. Sidder og roder med en ligning, som jeg bare ikke kan hitte ud af. Skal have isoleret x. Ligningen lyder: ½ * k * x^2 = m * g * (L0 + x) Det er til en fysik opgave, hvor jeg skal beregne den kraft et reb udsættes for, når en person trækker hårdt i det. Der er jo forskel på om man b... -
Betydning
ForumindlægNår der står "Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de krævede niveauer) skal være mindst 6,0", er det så kun baseret på standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting... -
Beregning af en opvarmet klods´ påvirkning af omgivelser
ForumindlægHej jeg har fået en opgave i en fysik aflevering som jeg ikke selv kan hitte ud af hvad jeg skal gøre for at beregne: En jernklods har ved 0 celsius grader rumfanget 1 L. Bestem det arbejde (stempelarbejde), som klodsen udfører på omgivelserne i kraft af sin udvidelse. Jeg har følgen...
