Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17981 til 18000 af 95434
-
Hjælp! Hvordan udregner jeg mit kvote 2 snit
ForumindlægJeg skal have udreget mit kvote 2 snit: http://bachelor.au.dk/fileadmin/www.bachelorguide.au.dk/Optagelse/Eksempler_paa_udregning_af_fagsnit_DA.pdf Dog er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg udreger mit snit, da jeg ikke ved, hvordan man skal gøre, hvis man har det på et højere niveau? Kvote 2 fa... -
Optagelseskrav hf enkeltfag
ForumindlægHej Jeg har læst på en af vuc’s hjemmeside at man kun kan tilmeldes samme fag og niveau i enkeltfag maks 2 gange. Der står at det gælder fra hold pr 1/1-2017. Det står så på den ene hjemmeside. Hvis jeg nu har været tilmeldt 2 gange. Dumpet den ene gang grundet udeblivelse. Den anden gang tilme... -
Nægtet oprykning til 3.g
ForumindlægHej, jeg står i den situation lige nu, at jeg har modtaget et brev om at mit gymnasium påtænker at nægte mig oprykning til 3.g, grundet at mit gennemsnit var under 2, både årskaratkterer og eksamnier. Grundet private årsager derhjeme, så har jeg ikke kunne fokusere og koncentere mig i skolen, hvi... -
Carbonhydrider - strukturformler
ForumindlægHej, jeg er virkelig på skideren, og jeg håbede lidt på at I kunne hjælpe :( hvordan ser strukturformlen for 4-methylpent-2-en, 1,3-dimethylcyclohexan og 2-ethylpent-1-en ud? på forhånd, tak! -
Øv.. Fra 10 til 00 :( ..
ForumindlægHejsa.. Jeg blev "en smule" overrasket, da jeg i dag skulle tjekke mine skriftlige karakterer.. Det viste sig, at jeg i mit bedste fag, hvor jeg ligger på en klar 10'er i standpunkt og årskarakterer, havde fået 00.. Jeg ved der er mulighed for at klage, men fik besked på, at når... -
Salg af div...tjek ud
Forumindlæghey....mangler lidt penge og vil gerne sælge nogle ting:1) GTA SAN ANDREAS PC SPIL (HELT NYT) 250 kr. og andre spil haves FIFA 2000 og FIFA 2002 sælges 50 kr pr. stk. andre spil haves spørg endeligt..2) LOMMEREGNER TI-83 (Sælger pga. studiestop) 400 kr.3) Magickort haves alt sælges 50 kr.skriv en... -
trigonometri
ForumindlægI en trekant ABC er: a=6,7 A=56 B=43 --- bestem de resterende sider og vinkler C=180-(56+43)=81 (Sin(A))/a=(Sin(B))/b <=> ((Sin56)/(6,7))=(Sin43)/(b) <=> ((Sin56)*b)=((Sin43)*6,7)) <=> ((Sin56)*b)/(Sin56))=((Sin(43)*6,7)/(Sin(56)) <=> b=5,51 (SinB)/b=(SinC)/c <=... -
lysets rejse i rum og tid
ForumindlægJeg har et temmeligt kompliseret spørgsmål Kvantefysisk set ved vi, at tid og rum hænger sammen i det vi kalder rum-tid. vi ved også at jo mere vi bevæger os i den ENE jo mindre bevæger vi os i den ANDEN. På den måde at hvis vi bevæger os med 50% af lysets hastighed, igennem RUM. Kan vi kun bevæ... -
Bestem en parameterfremstilling.
ForumindlægPÅ figuren ses en koncertscene, der er lagt ind i et koordinatsystem, således at z-aksen går lodret op i midten af scenens gulv ligger i xy-planen. Scenekassens hjørnepunkter betegnes som på figuren, og punktet C har koordinatsættet (-5,5,0)- Der ophænges spots i tagplanen i P og Q, hvor P har ko... -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik. -
Fil-problem (nybegynder)
ForumindlægEr total nybegynder mht. Latex - bær over med mig ;)Nu står jeg på side 21 (af 269) i den guide, der er på dansk (af Lars Madsen).Jeg skriver latex eks1.tex i cmd, men den siger, at den ikke kan finde noget.Jeg har fulgt guiden for installation af Emacs, og bruger MiKTeX basic-pakken (installatio... -
Folkeskolelærer eller gymnasielærer?
ForumindlægHej, jeg er blevet student for et halvt år siden, har derefter valgt at tage et sabbatår og er nu begyndt, at tænke rigtig meget på hvilken uddannelse / hvilket studie jeg skal vælge. At jeg gerne vil være lærer en dag, har jeg egentlig altid vidst. Spørgsmålet er, om det er "klogere"... -
cos el sin
Forumindlæghej er denne retvinklede trekant cos c er 17 A 38 grader C 30 grader cos A = b/c cos(38) * 17= 13,40 cm b= 13,40 -
Mundtlig Matematik (FSA)
ForumindlægHej!Jeg går i 9.kl. og skal snart op til matematik mundtlig prøve (FSA).Niveau: plejer at få 10 i årskarakter1) Hvilke ting vil I mene ville gøre indtryk på lærer/censor? Hvad skal jeg vise at jeg kan – jeg kan jo ikke nå det hele.2)Erfaring: Da i var op til mundtlig matematik FSA, hvad gjorde I ... -
Mundtlig matematik - trigonometri
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik på B-niveau, og jeg har brug for lidt hjælp til dette spørgsmål: "Hvordan er sinus og cosinus defineret? Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant." Jeg har tænkt mig at tegne enhedscirklen til at starte med og forklare om den, me... -
hjælp til SRP og gode metoder
ForumindlægHej derude Efter ferien skal jeg starte i 3.g og er lidt nervøse for SRP. Jeg vil gerne være forberedt indtil der, men jeg ved slet ikke hvilke to fag er en god kombi. Min studieretning er med kemi A, matematik A og fysik B Jeg vil rigtig gerne høre de forskellige kombi og hvilke emner kunne ... -
Fag i studieretningsprojekt
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg endnu ikke kan finde et svar på. Er det muligt at skrive sit studieretningsprojekt i to fag, som IKKE er en del af ens studieretning? Det hænger sådan sammen, at jeg opgraderer tysk fortsætter til næste år, og min studieretning er mat. A, fys. B og kemi B. Jeg er ikk... -
SRP Formidlings opgave integral regning
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og skal skrive en formidlingsopgave med brug af integral regning til SRP. Jeg mangler blot lidt inspiration til hvor jeg kunne bruge det i virkeligheden? Emnet skal gerne være et projekt som er udført med brug af integral regning. Emnet skal være kendt på internettet, så de... -
tage 1.g om igen?
ForumindlægHej Jeg står i et dilema lige nu. Jeg har valgt den forkerte studieretning, og jeg venter også på at blive optaget på den studieretning, jeg hellere vil. Problemet er bare, jeg står ret langt nede på ventelisten, at det måske slet ikke er muligt for mig at komme ind. Selvom de siger, at jeg ... -
Hvordan omskriver man formlen?
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at løse følgende opgave?: Du skal vise, at formel 1 kan omskrives til formel 2. Formel 1: d*(a-c)+c*(b-d)+c*d Formel 2: a*d+b*c-c*d På forhånd tak for hjælpen.
