Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 17981 til 18000 af 34067
-
bevis på B niveau
Forumindlægjeg skal til mundtlig eksamen på B niveau og ved egentlig ikke om det består i at lave beviser? hvordan ser toppunkts bevis for parabler ud?og beviset for parablens rødder? -
Lineær ligningssystem
ForumindlægHej med jer, Jeg er ved at prøve at skrive et lineært ligningssystem i LaTeX, men jeg synes ikke at jeg kan få det helt flot. Jeg har skrevet: \begin{eqnarray*} &a_{11}x_1+a_{12}x_2+\dots+a_{1n}x_n=b_1&\&a_{21}x_1+a_{22}x_2+\dots+a_{2n}x_n=b_2&\\vdots\&a_{m1}x_1+a_{m2}x_2+\dots+a_{mn}x_n=b_m& ... -
Omfang og layout af SRP'en
ForumindlægEr der kan henvise mig til en kilde, der siger noget om omfanget og layloutet af SRP'en? Jeg vil gerne være helt sikker på, at den skal skrives med 1½ linjeafstand - ellers skriver jeg den med enkelt linjeafstand! Derudover, er det så tilladt at lægge nogle af de ikke centrale udledninger som... -
srp hjælp
Forumindlæger der nogle der vil hjælpe mig med srp.. kan godt bruge noget hjælp -
Differentialligning
ForumindlægHejsa. Jeg har vedhæftet en fil med en opgave, hvor jeg har et lille problem. Jeg skal nemlig finde et minimumspunkt for en værdi, N, og jeg er usikker på hvordan jeg skal gøre det. Jeg har gjort det først med at sætte differentialligningen lige med 0, hvor at n bliver holdt konstant på 1.2*10^6... -
Potens procentregning
ForumindlægHej, jeg tænkte om nogen vidste hvordan formlen for procentregning for potensfunktioner så ud og ville give et eksempel på hvordan man bruger den fx når både en x-værdi vokser med noget og så bagefter når en anden y-værdi vokser med et andet procenttal. Tak for hjælpen på forhånd -
Hvordan kan du definerer fremskrivningsfaktoren?
ForumindlægJeg har et spørgsmal: hvad er fremskrivningsfaktoren? Jeg ved ikke hvordan jeg kan beskriver den... -
Sandsynlighed og kombinatorik
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål "Redegør for beregningen af P(X=r), P(X<r) og og P(X>r) " ??? -
En MEGA svær opgave, en Nobelpris Ligning.
ForumindlægHej derude. Jeg har brugt mange uge for at forstå en svær ligning, og det kan jeg heller ikke. Det er så svært for mig, som det var en Nobelpris Ligning. Det jeg vil, er at jeg vil forstå ligningen. Det ser ud som her bruges Greens teorem eller Green's first identity. Ligning som skal forstå... -
''er det rigtigt''
ForumindlægRosita está vestida de ropa india como Aschlop. Entre otras cosas llavan un huipil, que es una blusa rectangular , que está doblad y cosida en los lados con aberturas para los brazos. Las mujeres del pueblo han tejido y bordad, y cada pueblo o tribu indio tiene sus dibujos tradicionales. Por eso... -
differation tegn i latex
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe med hvordan man skriver f mærke og f dobbelt mærke i latex -
(DP) Kaffe
ForumindlægForleden dag gik jeg ind på en café for at få en kop kaffe (efter en del spekulation om valget mellem vin og kaffe). Jeg holder meget af to bestemte kaffearter (hvilke de er, er en hemmelighed). En kop af A koster 21 kr. og en kop af B koster 31 kr. Jeg havde på det tidspunkt 1770 kr. på mi... -
Kepler
ForumindlægHej Skriver om Kepler i SRP Har fået følgende spørgsmål i min problemformulering: Redegør for hvordan mindst en af Keplers love kan udledes som en konsekvens af mekanikkens love Vil det sige, at man skal udlede fx keplers 3. lov ud fra Newtons Gravitationslov? På forhånd tak -
Logaritmer
ForumindlægSidder med et regnestykke der virkeligt irritere mig... Log (X) = 2,4 * m - 1,2 Skal finde X M = 6,5 Har prøvet at "solve" ligningen men det hjælper ikke! Så træls! -
Hjælp med afleveringen
ForumindlægHej Jeg sidder og kæmper med at løse de sidste opgaver i afleveringen. jeg kan ikke løse 11,12, 13b og 15. Nogen der kan hjælpe -
Eksponentiel udvikling
Forumindlæghvornår bruger man formlen??? 1+R=a^k og T2=log(2)/log(a) og t0.5=log(0,5)/log(a) -
Sin, cos..
ForumindlægMå man gerne bruge sin, cos eller tan til at finde en vinkel, når trekanten ikke er retvinklet? -
FSA 2015
ForumindlægHej, er der ikke nogle der har opgaven til færdighedsregning fra 2015??? ikke svarene, men selve opgaven -
Har jeg bestået engelsk?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg blev student i sommeren 09,. Jeg havde engelsk A niveau, jeg fik 2 i mundlig og 0 i skriftlig - så nu er jeg igang med et supplerings kursus på VUC, engelsk B. Den uddannelse jeg gerne vil ind på kræver at man har bestået engelsk B. Men hvis jeg bare består engelsk B skriftli... -
Kvartilsæt på ulige antal observationer
ForumindlægHej alle! Jeg har fået til opgave at finde kvartilsættet og lave sumkurve af følgende observationer: Løn i 1000$: | 17-19 | 19-21 | 21-23 | 23-25 | 25-27 | 27-29 | 29-31 | 31-33 | 33-35 | Antal stater: | 2 | 10 | 13 | 5 | 10 | 5 | 4 |...
