Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17981 til 18000 af 27496
-
Mol beregning i ligevægt
Forumindlægjeg har nogle kemi opgaver for til efter ferien og har altså nogle problemer med nederstående to opgaver, håber at i kan hjælpe ! :D (alle opgaver er vedlagt i Word dok, så struktur formelerne kan ses) Syren: 2,2-dimethylpropansyre Den korresponderende base: 2,2-dimethylpropanoat... -
Beregning af teststørrelse
ForumindlægJeg skal skrive om hypotesetest i min SRP, og har lige skrevet afsnittet om beregning af teststørrelse, ville være rart hvis nogen kunne læse det igennem, og se om det bare er ren volapyk, og hvis det er, evt. omfomulere på det der ikke giver mening :) Når et eksperiment udføres n gange, uafhængi... -
IQ
ForumindlægHvor meget siger en persons IQ om personen? Der er lavet amerikansk film om en person med meget lav IQ, men han havde et barn. De ville så fjerne hans barn, da de mente at han ikke var i stand til at opdrage det. Hvad mener I om det? Generelt bliver jeg nødt til at påpege at os mensanere samt h... -
HJÆLP virkelig! haster differentialligning
Forumindlæg<p>Hej derude ;) <br /> sidder og skriver min SRP og sidder lidt fast i en differentialligning, som jeg håber nogen kan hjælpe med med :)<br /> <br /> Jeg skriver i fysik og matematik om harmoniske svingninger og differentialligninger. <br /> Jeg ... -
Calciumhydroxids opløselighedsprodukt
ForumindlægHejsa...jeg sidder og skal lave en rapport (til i morgen d. 16/12-2004) og skal gerne bruge en tabelværdi for calciumhydroxids opløselighedsprodukt. Men der er lige et problem!! I min databog står der angivet følgende:Ca(OH)2 (grovkornet) = 3.2*10^-5 M^3Ca(OH)2 (finkornet) = 4.9*10^-5 M^3Dog har ... -
Hvordan vælger man den rigtige studie?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student med et snit på 9,0 inklusiv bonus, og har tænkt mig at søge ind på en videregående uddannelse, men jeg ved ikke hvilken det skal være.. Jeg kunne derfor godt tænke mig at spørge om, hvordan I fandt ud af hvilken studie I ville læse, hvilke studier læser I egentlig... -
Salicylsyre og forskellige reaktioner
Forumindlægsalicylsyre kan reagere med sig selv på tre forskellige måder:1. OH-grupperne går sammen.2. COOH-grupperne går sammen.3. OH-gruppen går sammen med COOH-gruppen.Mit spørgsmål derved er:Har reaktionerne nogle bestemte navne? Vil helst ikke stå til eksamen og blive helt forvirret hvis censor spørger... -
bøger
ForumindlægHvor mange penge skal man regne med at bruge på bøger på molekylærbiologi studiet og hvordan er det i forhold til medicin studiet? -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
overgangsmetaller
Forumindlæghej... nogen ka hjælpe med at fortælle hva overgangsmetaller er , og hvorfor de er specielle :-) -
HEJsA kan man dumpe 10. klasse?
ForumindlægHej med jer dejlig mennesker... jeg vil lige høre om en ting.. - Kan man godt dumpe 10. klasse?, altså hvis man får 00 i en mundtlig prøve? Vil i ikke godt være søde & svare mig, tak? Jeg vil virkelig gerne vide det, tak på forhånd! <3 -
Tandlæge - kvote 2 - EMERGENCY
ForumindlægHey there.. Jeg har lige fået at vide, at den sidste ansøgningsfrist for kvote 2 er d. 15. marts, det er jo meget snart, såå er lidt stresset.. Lige nu er jeg i gang med 3.g, men vil super meget gerne læse til tandlæge i det næste år. MEN, jeg ved, at jeg ikke har snittet til det, så har tænkte m... -
Bjerrumdiagram
ForumindlægHjælp! Jeg skal lave et Bjerrumdiagram over niktoin, og jeg er fuldstændig fortabt! Kan slet ikke huske hvordan man gør! Håber der er nogle der kan hjælpe! -
Medicin 1. semester KU bøger
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvilke bøger, man skal bruge til 1. semester på medicin på KU? På forhånd tak -
´korstogene
ForumindlægJeg er igang med at skrive synopsis om korstogene. Er der nogen, der har ideer til, hvad min problemformulering skal indholde? Det skal nemlig ikke svares, før man er igennem problemstilligen. -
Disposition Baser
ForumindlægHey! Skal op i baser imorgen, og mangler lige en dispositon med førsog til! Nogen der kan hjælpe? Har prøvet selv, men er helt lost! -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
regler for at tage et fag om
Forumindlægjeg er i tvivl om jeg kan tage min engelsk på b niveau om. jeg har en hel hf eksamen. her har jeg engelsk på c niveau fra 2006. Dog har jeg en engelsk på b niveau fra 1996. kan jeg er ikke tilfreds med karakteren og jeg ska bruge b niveau for at komme ind på medicin studiet. jeg ta' den eksam...
