Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 17981 til 18000 af 36005
-
Sandsynlighed og Hønseæg
ForumindlægHåber der er nogle der gider at forklare hvordan jeg kan lave opgaverne:\n\nEn undersøgelse viser at vægten af hønseæg fra en bestemt producent er normaltfordelt med middelværdi 66 g og spredning 4 g. Æggene sorteres i tre kvaliteter efter vægt. Kvalitet 1 består af af æg, som vejer mere end 70 g... -
V=Pi* r2*h ???
ForumindlægSådan findes rumfang, men hvad hvis man kender det med samt højden af et cylinder og gerne vil finde ud af hvad radius er? Ved ikke om det bare er fordi det er sent, men kan hverken komme i tanke om det eller finde noget om det på nettet. -
Integration
ForumindlægFor funktionen f gælder, idet k er en konstant, at f'(x)=sinx + kxog f(pi/2)=pi/2Bestem f(-pi/2)Indtil nu har jeg fundet stamfunktionen til f'(X)f(x)= -cosx+k/2x^2+mNu er jeg så i tvivl om hvordan jeg videre skal gøre.. Jeg ved godt jeg skal isolere k og m, altså ligning med to ubekendte ... -
smidder man folk ud?
ForumindlægHej alleJeg kom lige til at spekulere på, om man, af en eller anden grund, kan blive smidt ud af studieportalen.dk, og hvad man i så fald skal gøre for at blive smidt ud.Venlige hilsner -
artikel
ForumindlægHvad gør man ved en artikel ! Bare kommenter den ? Er der mere man skal? -
trekant: Udtryk ved c
ForumindlægHej..hvad vil det sige, at en trekants areal skal udtrykkes ved c?hvis vi nu tager denne her trekant som eksempelhttp://img452.imageshack.us/img452/8627/trekant5tr.jpghvordan udtrykkes denne trekants areal ved c?håber nogen kan hjælpe..taaak :) -
eksamen - at læse op
ForumindlægHej.. Jeg skal til studentereksamen i dansk, og da pensum er ret stort, skal man jo selvfølgelig også lave en lille slags plan over hvordan man skal læse op :) Er der nogen af jer, der har nogle gode tips til hvordan man bedste læser op? Skal man læse perioder, forfattere eller..? håber meget på ... -
den rette linie
ForumindlægHey :)nogen der ved hvad det betyder at man opløser vektor c efter vektorerne a og b??forstår slet ikke eksemplet..vek(c)=(5,6) vek(a)=(2,1) og vek(b)=(-1,3)og løsningen er da koeficienterne til a og b i opløsningen af c:3*vek(a) + 1*vek(b) = vek(c)det forstår jeg ikke.. håber der er en der kan h... -
synapser
Forumindlæghvordan virker hæmmende og stimulerende synapser ? er stimulerende samme som fremmende synapser ? hvordan kan hjernen blive ved med at lære nye egenskaber. Det har noget af gøre medat nerrvecellerne har plastiske egenskaber ikke ? -
Omvendt A
ForumindlægJeg kan huske jeg engang så et tegn, der lignede et omvendt stort A. Hvad er det (og findes det??)? -
potensfunktion
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe y=4,9*x^0,237 bestem hvor mange pct. y-værdien stiger, når x-værdien stiger til det dobbelte x stiger altså med 100 pct. derfor vil jeg mene, at man siger: Fy=1,100^0,237 men det passer ikke med facitlisten, som ender på 17,9 pct. -
forskrift for en funktion
ForumindlægHvordan skriver jeg en forskrift for en funktion? fx. Hvis Anne løber med en konstant fart på 30/t, er der en lineær sammenhæng mellem tiden i minutter og længden i kilometer. Hvordan.. -
Et godt eks. på en model?
ForumindlægHej. Nogen som har et rigtig godt eks. på en model af en potensudvikling? Jeg har skrigende brug for det! Ville virkelig, virkelig, virkelig være taknemmelig!! Mange smil M. -
Punktmængde - analytisk geometri
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål til en årsprøve, 1.g: Opskriv punktmængden for en ret linje, og vis en eller flere sætninger om rette linjer. Det med sætninger om rette linjer har jeg ingen problemer med, men punktmængden derimod.. Jeg har slået dette op: Geometriske figurer (linie, cirkel, plan, kugl... -
Mig og Studieportalen
ForumindlægI forbindelse med den lille undersøgelse om sin holdning til på Studieportalens indhold, vil jeg gerne yde mit beskedne bidrag med følgende kommentar: Bedrageri og selvbedrageri I gamle dag var det sådan, at hvis man havde haft en storebror, der havde haft samme lærer på skolen, kunne man med... -
At producere varer i DK.
ForumindlægHej alle I. Jeg laver rapport om økonomi. I mit bilag står der: "Danmark er et af de dyreste lande i verden at producere varer i, og at dette kun fortsætter, hvis produktiviteten er blandt de højeste i verden". Jeg forstår ikke helt hvordan der kan være sammenhæng mellem de t... -
AFSLAG PÅ VIDEREGÅENDE??
ForumindlægEn fra min parallelklasse har allerede nu har fået afslag fra de videregående uddannelser han har søgt, grundet for lavt snit, er det normalt?? -
integralregning
ForumindlægHvordan løser man en opgave som den jeg har vedhæftet nedenunder? :) -
Punkter på linjen
ForumindlægHej... Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave. Jeg forstår ikke ret meget af den. Her kommer den: Tegningen viser to linjer l og m med parameterfremstillingerne: l: (x, y) = (1, 0) + t * (3,2) m: (x, y) = (2,4) + t * (2,-1) a) Marker på linjen de punkter, der svarer til parameterværdierne 0... -
Komunist og Nazi ?
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide hvad det egentlig betyder at være komunistisk og at leve i et komunistisk samfund. ? Og Nazi var det dem som var arbejdede for Adolf Hitler ? eller .. ? .. På forhånd mange gange tak .. :)
